دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع نرم کننده طبیعی مو و نحوه تهیه و طریقه استفاده از آن ها در منزل

  • مهتاب علی پناه
  • ۴ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

همه به موهای پر پشت و خوش حالت علاقه دارند اما بعضی از افراد نعمت داشتن چنین موهایی را ندارند که با استفاده نرم کننده طبیعی مو می توانید موهای سالم و درخشان داشته باشند.

یکی از فاکتور های زیبایی داشتن موهای سالم و درخشان می باشد که از قدیم و تاکنون استفاده از مواد طبیعی و گیاهی به منظور زیبایی و تقویت موها به عنوان بهترین روش محسوب می شود که در ادامه مطلب شما را با نرم کننده طبیعی مو ها آشنا خواهیم کرد.

نرم کننده مو

آشنایی با انواع نرم کننده طبیعی مو

بسیاری از افراد بنا به دلایلی کیفیت موهایشان را از دست داده اند که در واقع حفظ کردن کیفیت موها کار بسیار سختی می باشد و با استفاده از نرم کننده طبیعی موها می توانید دوباره موهای خوش حالت و پر پشتی داشته باشید.

جوش شیرین

یکی از مواد مناسب به منظور نرم کننده طبیعی مو، جوش شیرین می باشد و به دلیل داشتن خواص ضد قارچ کمک زیادی به از بین بردن مواد شیمیایی و آلودگی ها روی پوست می کند و باعث تمیز نگه داشتن پوست سر می کند که باید از مصرف زیاد آن خودداری نمایید زیرا، PH آن منجر به تحریک پوست سر و آسیب به موها می شود از این رو، هفته ای یک بار در ماه از جوش شیرین استفاده نمایید و به منظور استفاده از آن یک چهارم فنجان جوش شیرین را با نصف فنجان نرم کننده مو ترکیب کرده و بر روی موهایتان مالید و بعد از آغشته کردن مواد به موهایتان با کمک کیسه پلاستیکی سرتان را پوشانده و روی کیسه حوله گرم بگذارید و بعد از زمان یک ساعت با آب خنک موهایتان را بشویید.

روغن کرچک و تخم مرغ

از دیگر نرم کننده های مو روغن کرچک می باشد که ترکیب آن با تخم مرغ کمک زیادی به سلامت موها می کند از این رو، داخل کاسه مناسبی یک قاشق غذا خوری روغن کرچک و یک عدد تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و بعد ترکیب حاصل را بر روی موهای خشک مالیده و کلاه حمام سر کنید و بعد از زمان یک ساعت موهایتان را با شامپو و آب سرد بشویید.

ماسک موی روغن نارگیل و عسل

عسل به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کنندگی برای مو بسیار مناسب می باشد، بنابراین ۳ – ۴ قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با ۲ قاشق غذا خوری عسل در یک کاسه ای با هم ترکیب و سپس گرم کنید و حالا مخلوط به دست آمده را روی پوست مرطوب سرتان بمالید و ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند در آخر موها را با یک شامپوی ملایم بشویید، از این روش می توانید به منظور داشتن موهای درخشان و پرپشت نیز استفاده کنید.

نرم شدن مو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نکته: اگر دارای موهای زبری هستید می توانید به ترکیب گفته شده زرده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

نرم کننده طبیعی موها با موز، روغن زیتون و عسل

به منظور تهیه این نرم کننده طبیعی موها یک عدد موز له شده را با ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری عسل و یک مقدار مساوی زیتون با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به دست  آید( البته مقدار مواد گفته شده بستگی به طول موهایتان دارد) و حالا این ترکیب خمیری را بر روی موهایتان قرار دهید و بعد از زمان ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با استفاده از یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید به منظور داشتن نتیجه بهتر این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

نکته : اگر دارای موها خشک و خشنی هستید می توانید به مواد گفته شده تخم مرغ نیز استفاده کنید زیرا تخم مرغ به دلیل داشتن ویتامین E و D به کاهش شکستگی موها کمک زیادی می کند.

استفاده از روغن زیتون

نرم کننده طبیعی تخم‌مرغ ، عسل و دارچین برای موها

یکی از بهترین نرم کننده موها برای موهای خشک و خیس این ترکیب می باشد زیرا دارچین یک لایه بردار طبیعی برای پوست کف سر به شمار می آید، بنابراین ۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین، ۴ قاشق غذا خوری شیر خام، ۱/۴ فنجان سس مایونز، ۱ قاشق غذاخوری عسل و همچنین دو عدد تخم را با هم مخلوط کنید و کمی آن را حرارت دهید سپس مو را تقسیم بندی کنید و با استفاده از قلم مو این ماسک را از نوک مو تا ساقه بمالید و کلاه دوش بپوشید، اجازه دهید ماسک  ۳۰ دقیقه روی موها بماند سپس مو را با آب معمولی بشویید به منظور از بین بردن بوی این ماسک از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

ماسک عسل، دارچین و تخم مرغ

ماسک نرم کننده مو تخم‌مرغ و ماست

به منظور تهیه این نرم کننده مو، یک عدد تخم مرغ را بشکنید سپس ۶ تا ۵ قاشق غذا خوری ماست به آن اضافه کنید و به هم بزنید، مو ها را به ۵ یا ۶ قسمت تقسیم کنید و ترکیب حاصل را روی مو ها بمالید (از جمله روی پوست سر) و بعد از زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه موها را آبکشی نمایید.

ماسک نرم کننده مو

استفاده از ترکیب سرکه و تخم مرغ

یکی از انواع نرم کننده طبیعی مو، نرم کننده سرکه و تخم مرغ می باشد، فقط کافی است دو قاشق غذ خوری سرکه را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید سپس مخلوط را روی موهایتان بمالید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند سپس با یک شامپوی ملایم بشویید.

ماسک طبیعی سس مایونز، تخم مرغ و ماست

یکی دیگر از نرم کننده موها سس مایونز می باشد از این رو یک عدد تخم مرغ ، نصف فنجان سس مایونز و یک فنجان ماست ساده داخل مخلوط کن بریزد تا مواد به خوبی باهم مخلوط شوند سپس مخلوط را از ریشه تا نوک موها بمالید و بعد از زمان ۳۰ دقیقه موها با استفاده از یک شامپوی مناسب بشویید.

ماسک مایونز و تخم مرغ و ماست

شیر نارگیل، پرتقال و ماست برای نرم کردن موها

پرتقال دارای ویتامین C و بیوفلاوونویدها می باشد به همین دلیل به کاهش ریزش موها و بهبود رشد موها کمک زیادی می کند به همین منظور ۱فنجان ماست، ۱/۴ فنجان آب پرتقال، ۱/۴ فنجان شیر نارگیل، ۱ تخم‌مرغ و ۴ – ۵ قاشق غذاخوری آب لیمو را داخل یک کاسه باهم ترکیب کنید سپس مخلوط حاصل را روی موهای مرطوب بمالید، کلاه دوش روی سرتان بگذارید و و بعد از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه موها را بشویید برای اینکه به نتیجه دلخواه برسید این نرم کننده طبیعی موها را دوبار در هفته استفاده کنید.

نرم کننده مو

نرم کننده طبیعی آلوئه ورا

اگر به دنبال موهای درخشان و نرمی هستید این ماسک را حتما امتحان کنید از این رو، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد، ۳/۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای تازه و ۱ فنجان ماست ساده را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس به موها بمالید یک کلاه دوش روی سرتان بگذارید و بعد از زمان ۴۵ تا ۶۰ دقیقه موها را آبکشی نمایید.

نرم کننده طبیعی مو

نرم شدن موها با آووکادو و موز

یکی دیگر از انواع نرم کننده های مو نرم کننده آووکادو و موز می باشد بنابراین یک عدد موز و یک عدد آووکادوی رسیده داخل مخلوط کن میکس کنید، سپس یک عدد زرده تخم مرغ را با سه قاشق غذا خوری عسل و دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل کاسه ای باهم مخلوط کنید و حالا مخلوط موز و آووکادو را به مخلوط داخل کاسه اضافه کنید و خمیر حاصل را به موهایتان بمالید و بعد از زمان ۲۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

نرم کننده طبیعی مو

نکاتی که باید بدانید

۱ – برای موهای چرب یا پوست سر چرب می توانید به نرم کننده ۶ – ۸ قطره روغن معطر مانند: برگاموت، لیمو، اسطوخودوس، رزماری، روغن درخت چای اضافه کنید.

۲ – سعی کنید از سشوار، بابلیس، اتوی داغ کمتر استفاده کنید زیرا آسیب جدی به  موها وارد می کنند.

۳ – می توانید از روغن نارگیل یا روغن زیتون به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید فقط کافی است مقداری کمی از این روغن ها را روی نوک انگشتانتان بزنید و آن را روی نوک موهایتان بمالید سپس بعد از یک دقیقه موهایتان را بشویید این روش باعث هیداراته شدن موها می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *