دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی سعید روستایی به همراه تصاویر متفاوت وی

  • فاطمه میرزایی
  • ۵ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب بیوگرافی سعید روستایی را مرور می کنیم، سعید روستایی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی و فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه سوره می باشد که در ۲۳ مرداد ۱۳۶۸ متولد شده است.

بیوگرافی سعید روستایی

سعید روستایی کارگردان جوان کشورمان است که با اولین فیلم سینمایی بلندش به نام «ابد و یک روز» که به موضوع اعتیاد و آسیب های آن در زندگی فردی و اجتماعی می پرداخت، توانست توجه رسانه ها و منتقدین را به خود جلب نماید و نیز جوایز کارگردانی و فیلمنامه را از همه جشنواره های داخلی از آن خود نماید که یک رکورد برای این کارگردان ایرانی محسوب می شود.

 بیوگرافی و زندگینامه سعید روستایی

شاید خیلی ها سعید روستایی را کارگردانی می دانند که ره صد ساله را یک شبه پیموده است، در حالی که چنین نیست، وی سال ها در پشت صحنه سینما فعالیت داشته است. او در حوالی میدان جمهوری پرورش یافته، بنابراین از نزدیک شاهد ماجراهای تلخ زیادی بوده و موضوع اعتیاد و مشکلات ناشی از آن برای وی ملموس تر می باشد.

 بیوگرافی خواندنی سعید روستایی

وی تحصیلاتش را در دانشگاه سوره تهران به پایان رسانیده است، در سن ۲۴ سالگی با اولین فیلم بلند سینمایی خود در جشنواره فجر حضور پیدا کرد و ضمن دریافت جایزه های متعدد توانست تحسین داوران و مردم را برانگیزد، اما قبل از آن هم به خاطر ساخت فیلم های کوتاهی از جشنواره های نهال، سوره و … جایزه گرفته بود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

 بیوگرافی سعید روستایی

روستایی سال بعد با فیلم نامه «سد معبر» با کارگردانی محسن قرایی به جشنواره فجر آمد، موضوع این فیلم نیز درباره مشکلات طبقات پایین جامعه است و زندگی یک کارگر شهرداری که با فقر و مشکلات دسته و پنجه نرم می کند را به تصویر کشیده است، او برای این فیلم نیز موفق به کاندید سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد.

زندگی نامه سعید روستایی+عکس

فیلم «متری شیش و نیم» دومین ساخته بلند سعید روستایی می باشد که در جشنواره  سی و هفتم فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت نمود، روستایی در این فیلم نیز همانند فیلم «ابد و یک روز» با بازیگران توانمندی همچون نوید محمدزاده، پیمان معادی و پریناز ایزدیار همکاری مجدد داشت؛ ضمن اینکه سعید روستایی علاقه زیادی به استفاده از بازیگران تئاتری در فیلم هایش دارد.

زندگینامه جالب سعید روستایی

روستایی در یک کارگاه آموزش فیلم که با حضور افرادی مانند مهدی جعفری، شهرام مکری، مجید برزگر و کاوه سجادی حسینی برگزار می شد، از دستیاران کارگردان سینما انتقاد کرد و در حالی که شهرام مکری را مخاطبش قرار داده بود، گفت :

زمانی شما گفته بودید که دستیاری نکرده‌اید و این برای من الگو شد و به همین دلیل من دستیار نشدم، چون دستیار تفکر ندارد و ته هنر دستیار بستن خیابان است و از یک دستیار، کارگردان خوب درنمی‌آید.

این صحبت های وی به شدت مورد انتقاد کارگردانان سینما و دستیاران کارگردان قرار گرفت؛ مازیار میری طی یادداشتی به نقد سخنان روستایی پرداخت و او را فردی تازه کار خواند که به دنبال دیده شدن است، او همچنین از همه دستیاران کارگردان سینما عذرخواهی کرد؛ ضمن اینکه از سوی هیئت مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در نقد سخنان روستایی بیانیه ای منتشر شد.

 بیوگرافی سعید روستایی

حال بعد از مطالعه بیوگرافی سعید روستایی ، در این قسمت شما را به تماشای عکس های وی دعوت می نماییم.

زندگینامه متفاوت سعید روستایی  سعید روستایی و پیمان معادی

زندگینامه و عکس سعید روستاییسعید روستایی و نوید محمدزاده در کنار دریا

 بیوگرافی سعید روستاییعکس سعید روستایی در جشنواره فجر

زندگینامه جدید سعید روستاییسعید روستایی در کنار بازیگران فیلمش در جشنواره فجر

زندگی نوشته سعید روستاییعکس و بیوگرافی سعید روستایی

زندگینامه سعید روستاییسعید روستایی و نوید محمدزاده   بیوگرافی سعید روستاییعکس جدید سعید روستایی

 بیوگرافی سعید روستایی+عکسسعید روستایی در یک مراسم

 بیوگرافی و عکس سعید روستایی عکس جالب فرهاد اصلانی در کنار سعید روستایی

 بیوگرافی در مورد سعید روستاییعکسی از سعید روستایی

 بیوگرافی سعید روستاییسعید روستایی و سروش صحت

 بیوگرافی جذاب سعید روستاییسعید روستایی در کنار بازیگران مشهور

 بیوگرافی سعید روستاییسعید روستایی در جشنواره حافظ    بیوگرافی سعید روستاییسعید روستایی در پشت صحنه فیلمش

 بیوگرافی درباره سعید روستاییعکسی از الناز شاکردوست در کنار سعید روستایی

 بیوگرافی متفاوت سعید روستاییعکس متفاوت سعید روستایی

 بیوگرافی سعید روستاییعکس سعید روستایی

 بیوگرافی جدید سعید روستایی

در این مطلب بیوگرافی و عکس های سعید روستایی کارگردان جوان سینما به همراه کارنامه کاری وی را ملاحظه کردید، در صورت تمایل برای آشنایی با جدیدترین اخبار هنرمندان ایرانی و خارجی مورد علاقه خود می توانید بر روی لینک عکس بازیگران کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *