دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید از جزیره آشوراده و زیبایی های تنها جزیره ایرانی دریای خزر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از مناطق پرجاذبه در شمال ایران جزیره آشوراده است که به عنوان زیبایی های گلستان محسوب می شود این جزیره به لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت بالایی است و می تواند به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب شود.

گلستان یکی از مناطق خوش آب و هوا در شمال ایران است که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است یکی از مناطق دیدنی که می توانید در شمال ایران شاهد آن باشید جزیره آشوراده، است که در سال های اخیر بحث بر سر خصوصی سازی آن بسیار بوده است. این جزیره در یکی از دهستان های میان کاله و در مناطقی از بندر ترکمن واقع شده است و به عنوان تنها جزیره واقع در شمال ایرن و دریای خزر شناخته می شود.

 جزیره تماشایی آشوراده

آشنایی با جزیره آشوراده:

در گذشته نه چندان دور این جزیره با حفر یک کانال از شبه جزیره واقع در میانکاله جدا شده است که از مناطق شمالی این جزیره به دریای خزر راه داشته و در مناطق شرق نیز به تنگه چیغ اوغلی منتهی می شود. به لحاظ آب و هوایی این منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است و دارای آب و هوای بسیار معتدل و مناسب است.

جزیره آشوراده

این جزیره دارای رسوبات آبرفتی است که در اثر فرسایش رودخانه گهرباران و نکارود ایجاد شده اند و با توجه به نوع سنگ های حمل شده توسط آب ها دارای رسوبات با جنس های گوناگون است. یکی از جذابیت های دیدنی که این جزیره برای بازدیدکنندگان دارد سرسبزی این مناطق است همچنین اکوسیستمی که در این منطقه حاکم است می تواند ارزشمند باشد.

 

آب و هوای معتدل این منطقه موجب شده است تا گردشگران زیادی از مناطق مختلف ایران به این جزیره سفر کنند و از جذابیت های آن دیدن کنند. این جزیره در سال ۱۳۵۴ به عنوان به عنوان یکی از زیست کره های جهان معرفی شده است که از این جهت دارای ارزش فراوانی است.

  •  آرون گروپس

جزیره با نام آشوراده

در کنوانسیون جهانی برگزار شده در رامسر آشوراده به عنوان یکی از تالاب های با اهمیت شناخته شده است که با اکوسیستمی بی نظیر دارای ۴۰ درصد خاویار است که مهم ترین بخش خاویار را در ایران تامین می کند.

این جزیره از امکانات مسکونی برخوردار است و زبان مردمان این منطقه نیز زبان فارسی و ترکی است. تنها روشی که گردشگران می توانند از این طریق به این جزیره دسترسی داشته باشند استفاده از قایق است شغل مردمان این مناطق ماهیگیری و دامداری است که از رونق اقتصادی خوبی برخوردار نیست.

جزیره خاص آشوراده

آمار گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه در سال های اخیر رو به افزایش بوده است و دلیل این امر اهمیت جزیره آشوراده در جهان است. بیشتر گردشگران برای اقامت خود در این جزیره از هتل ها استفاده می کنند که در حال خدمت رسانی به گردشگران هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *