دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای جامع سفر به گرجستان و تخمین هزینه های سفر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

در منطقه قفقاز کشوری با نام گرجستان قرار دارد که پایتخت آن شهر دیدنی تفلیس است و هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران و توریستان است. سفر به گرجستان می تواند یکی از تجربه ها لذت بخش برای بسیاری از گردشگران و جهانگردان باشد.

یکی از کشورهای واقع در اروپای شرقی کشور گرجستان است که داری چشم اندازهای بسیار دیدنی و تماشایی است این کشور در نواحی کناری دریای سرخ قرار دارد. در سفر به گرجستان یکی از جاذبه های دیدنی که می توانید با آن مواجه شوید شهر دیدنی و تاریخی تفلیس است تنوع آب و هوایی که در مناطق مختلفی از تفلیس وجود دارد موجب شده تا تنوع بسیاری در این مناطق وجود داشته باشد. همچنین از جاذبه هایی که می توان در این مناطق مشاهده کرد جاذبه های طبیعی و جذاب هستند.

 سفر به مناطقی از گرجستان

همه چیز درباره سفر به گرجستان:

مناطق کوهستانی سرسبز، دره ها و مناطق ساحلی از جمله چشم اندازهای ویژه ای هستند که شما می توانید در گرجستان شاهد آن ها باشید. از سوی دیگر رونق های مختلفی که در این کشور شاهد آن هستیم موجب شده ات تا سالانه مهاجران زیادی به این مناطق سفر کنند. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که گرجستان در سال های اخیر توانسته صنعت گردشگری خود را افزایش دهد و روز به روز بر میزان جذب گردشگران در این مناطق افزوده می شود.

در سفر به گرجستان می توانید با جاذبه های تاریخی متعددی آشنا شوید در این کشور کلیساها و صومعه های تاریخی بسیار تاریخی و ارزشمندی وجود دارند که نه تنها به لحاظ توریستی از اهمیت زیادی برخوردند بلکه به عنوان یک اثر فرهنگی و تاریخی محسوب می شود. در سفر به کشور گرجستان تورهای توریستی مختلفی برگزار می شود که از این طریق می توانید به این کشور سفر کنید و از جاذبه های آن لذت ببرید.

اما پیش از سفر به گرجستان یا هر کشور دیگری داشتن یک برنامه ریزی اصولی و درست می تواند سفر شما را لذت بخش تر کند و با اطمینان خاطر بیشتری سفر خواهید کرد. به لحاظ آب و هوایی گرجستان یک منطقه نیمه گرمسیری است که مشرف به کوهستان های قفقاز است همچنین قرار گرفته این منطقه در نزدکی دریای سرخ موجب رطوبت در این منطقه شده است. از سوی دیگر دشت های سرسبز در مناطق شرقی جذابیت های این منطقه را دو چندان کرده است به طور کلی گرجستان یک منطقه چند فصل است  و گردشگران می توانند با توجه به علاقه شخصی خود در فصل های مختلفی از سال به این منطقه سفر کنند و از جاذبه های متنوع چهار فصل آن لذت ببرند.

راهنمای سفر به گرجستان

هزینه های سفر:

سفر به گرجستان و سایر کشورها همراه با هزینه ها است که بهتر است قبل از سفر برآوردی از این هزینه ها داشته باشید تا با اطمینان و آرامش بیشتر برای سفر خود برنامه ریزی کنید. مهم ترین هزینه هایی که در سفر به کشورهای دیگر باید برآوردی از آن داشته باشید هزینه های اقامتی است که با توجه به نوع امکانات می توانید از اقامت در هتل های ارزان، متوسط و لوکس برخوردار شوید.

  •  آرون گروپس

هزینه ها اقامتی در هاستل ها که مراکز اقامتی با سطح متوسطی از امکانات هستند برای هر شب ۷۰ لاری در نظر گرفته می شود. در صورتی که قصد دارید تا در سفر به گرجستان ا امکانات بیشتری در هتل های لوکس و لاکچری بهره مند شوید می توانید به ازای هر شب ۴۰۰ لاری پرداخت کنید. به طو کلی هزینه هاستل ها از هتل ارزان تر است و شما می توانید با شبی ۱۰۰ لاری در یک هتل ارزان قیمت اقامت داشته باشید.

هزیه حمل و نقل و هزینه خورد و خوراک در طول سفر نیز یکی دیگر از هزینه هایی است که باید برآورد شود در گرجستان می توانید با پرداخت هزینه ۱۰ تا ۲۵ لاری از امکانات حمل و نقل درون شهری مینی بوس استفاده کنید. همچنین هزینه برآوردی برای خوراک در این کشور ۱۹ لاری در رستوران های معمولی است.

جاذبه های دیدنی:

همانطور که در بالا اشاره شد در سفر به گرجستان می توانید با جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی آشنا شوید و چشم اندازهای بی نظیری از این جاذبه ها را مشاهده خواهید کرد. کوهنوردی و اسی بازی یکی از تفریحات رایجی است که در گرجستان علاقه مندان زیادی دارد و بسیاری از گردشگران از این جاذبه ها استفاده می کنند. جاهای دیدنی و توریستی گرجستان مخصوصا مکان های دیدنی تفلیس بسیار تماشایی هستند.

چشم انداز گرجستان

  • شهر تفلیس که پایتخت فرهنگی و تاریخی گرجستان است.
  • قلعه ناریکالا که از مهم ترین بناهای تاریخی تفلیس است و متعلق به قرن ۴ است.
  • باتومی، یک گردشگاه ساحلی با چشم اندازهای بی نظیر
  • زوگدیدی، منطقه ای با آثار تاریخی مشهور همچون کاخ ملکه

برجومی، واردزیا، متسختا و کلیساها از دیگر جاذبه های دیدنی و چشم اندازهایی است که می توانید در سفر به گرجستان از آن ها دیدن کنید. یکی دیگر از جاذبه های ویژه و منحصر به فردی که می تواند در گرجستان نظاره گر آن باشید شهر اوپلیستسیخه است که دارای بزرگ ترین و قدیمی ترین صخره های سنگی است سرداب ها و تونل های تراشیده شده ای که می توانید در این منطقه مشاهده کنید دارای سبک معماری بسیار جذابی هستند.

  • کوه قازبگی
  • رشته کوه های آرارات
  • مجسمه مرد جنگجوی گرجی در تفلیس
  • دریاچه لیستی
  • پارک آبی تفلیس
  • پارک ریکه تفلیس
  • کلیسای جامع تثلیث

هزینه سفر به کشور گرجستان

سفر به گرجستان یک تجربه ای جدید و جذاب برای شما خواهد بود زیرا در این کشور می توانید با بناهای تاریخی و فرهنگی مهمی که از پیشینه غنی برخوردارند آشنا شوید همچنین می توانید چشم اندازهای طبیعی بسیاری را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *