دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره جراحی بینی به روش بسته و مزایا و معایب آن

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

جراحی بینی به روش بسته یکی از جراحی های پرطرفدارا ست که دارای مزایا و معایبی می باشد این گونه جراحی برای افرادی که به دنبال تغییرات جزئی در بینی خود هستند مناسب می باشد.

یکی از عمل های زیبایی که در دنیای امروز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است عمل بینی می باشد که به طور کلی به دو روش باز و بسته انجام می شود، جراحی پلاستیک بینی یا همان رینوپلاستی به حدی پیشرفت کرده است که مراجعه کنندگان از خارج هم برای انجام این عمل به ایران سفر می کنند که در واقع جراحی بینی بسته، یکی روش های عمل بینی می باشد. در ادامه مطلب شما را جراحی بینی به روش بسته آشنا خواهیم کرد.

جراحی بینی با استفاده از روش بسته

آشنایی با جراحی بینی به روش بسته

جراحی بینی بسته برای افرادی مناسب می باشد که برای اولین بار جراحی زیبایی بینی داشته اند این جراحی تکنیکی می باشد که در آن تغییر شکل بینی از داخل بینی انجام می شود و دیگر نیازی به ایجاد برش در قاعده بینی نمی باشد و در واقع تفاوت اصلی آن با شیوه باز این است که نیازی به استفاده از برش شبیه ۷ معکوس در قاعده بینی نمی باشد به همین دلیل در بیرون بینی بیمار، هیچ گونه جای زخمی دیده نمی شود زیرا در این جراحی تمام برش ها در داخل بینی انجام می شود و حدود ۲ ساعت طول می کشد که در موارد پیچیده تر تا ۳ ساعت نیز طول می کشد.

این عمل برای پزشک یک جراحی ظریف محسوب می شود اما برای بیمار بسیار ساده و راحت است که به منظور بالا بودن سطح ایمنی و راحتی جراحی، در یک بیمارستان مجهز انجام می شود که در این عمل بعد از ایجاد برش، پوستی را که بر روی استخوان ها و غضروف بینی قرار گرفته است را به آرامی بالا می برند تا به ساختارهای داخلی بینی دسترسی داشته باشند و بتوانند شکل آن را تغییر دهند که تقریبا در تمام موارد جراح تنها با جابه جا کردن غضروف موجود می تواند عمل را انجام دهند.

اما گاهی وقت ها کمی از بافت بینی را بر می دارند و یا به آن اضافه می کنند و بعد از تمام شدن عمل بینی برش هایی را  که ایجاد شده است بدون نیاز به گاز یا پنبه در داخل بینی فقط با استفاده از بخیه بسته می شوند. سپس روی بینی بیمار را گچ یا اسپلینت قرار می دهد و بیمار که مدت عمل را در خواب گذرانده است به اتاق ریکاروی می برند و تا زمانی که کاملا هوشیاری خود را به دست آورد در آنجا می ماند و از آنجا که در این روش هیچ گونه برشی در سطح بیرونی بینی انجام نمی شود بعد از بهبودی جای زخم دیده نخواهد شد.

عمل بینی به روش بسته

مزایای جراحی بینی به شیوه بسته

زمان کوتاهتر جراحی :

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در جراحی بینی بسته بیمار نیاز به بی حسی کمتری برای عمل جراحی دارد که در واقع یکی از مهم ترین نکته در انتخاب بین جراحی به شیوه بسته یا باز می باشد.

زخم کمتر :

به دلیل اینکه جراحی بسته در داخل بینی انجام می شود هیچ زخم خارجی نیز بر روی بینی وجود ندارد.

گردش خون بیشتر در پوست نوک بینی :

در جراحی بینی بسته به دلیل اینکه برش در سراسر کلوملا انجام نمی شود گردش خون پوست نیز از بین نخواهد رفت و پوست بعد از عمل جراحی در جای خود باقی می ماند به دلیل اینکه کانال های تخلیه طبیعی پوست دست نخورده است تورم بینی کمتر خواهد بود و همچنین بینی بیمارانی که به شیوه بسته بینی خود را عمل کرده اند زودتر بهبود خواهند یافت.

کمتر بودن دوره بهبودی :

طول دوره بهبودی جراحی بینی به شیوه بسته در مقایسه با جراحی باز کمتر می باشد البته به میزان پیچیدگی عمل نیز بستگی دارد.

جراحی بینی بسته

معایب جراحی بینی به شیوه بسته

 نیاز به مهارت افرون تر :

در این روش تمام تغییرات از طریق دهانه های سوراخ بینی انجام می شود به همین دلیل اطمینان از مهارت جراح از اهمیت بالایی بر خورد دار است و جراح شما باید متخصص در جراحی بینی بسته باشد.

 محدودیت در موارد اصلاحی :

این روش فقط برای افرادی مناسب می باشد که می خواهد تغییرات جزئی در بینی انجام دهند اما برای افرادی که می خواهند تغییرات پیچیده ای در بینی خود بدهند مناسب نمی باشد و باید از روش باز استفاده کنند.

دشواری تجسم بینی در حالت طبیعی :

در جراحی بینی بسته، پوست بینی به دلیل دسترسی به قسمت های داخلی بینی کشیده می شود که باعث تحریک شدن غضروف بینی می شود و در نتیجه دیدن وضعیت طبیعی بینی دشوار می شود.

جراحی به روش بسته

بیمار چگونه باید برای جراحی بسته بینی آماده شود؟

زمانی که بیمار تصمیم به جراحی بینی گرفته است باید با جراح مشورت کند تا گزینه مناسب از بین عمل بینی بسته و یا باز را برای او انتخاب کند و اگر بیمار سیگار می کشد برای جلوگیری از بروز برخی عوارض عمل بینی، جراح از او می خواهد که مدتی قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کند و به دلیل اینکه برخی دارو ها در بهبود شدن بینی اختلال ایجاد می کنند بیمار بایستی نام داروهایی را  که مصرف می کند را با جراح در میان بگذارد.

جراحی بینی با استفاده از روش بسته

افراد مناسب برای جراحی بینی بسته

برای جراحی بینی به روش بسته افرادی مناسب هستند که سابقه ضرب دیدگی شدید بینی را ندارند و در واقع بینی هایی که شدیدا کج و یا نا متقارن هستند به هیچ وجه گزینه مناسبی برای این روش نمی باشند.

جراحی بینی بسته

نکات مهم بعد  از عمل بینی با روش بسته

لازم است بدانید که مراقبتهای بعد از جراحی دماغ با روش بسته تفاوتی با روش جراحی باز نداشته و در ادامه با برخی نکات مراقبتی که رعایت آنها بعد از انجام جراحی دماغ بسته که به منظور دریافت نتیجه ایده آل ضرورت دارد، آشنا می شوید :

  • در دوره نقاهت مراقبت کنید تا گچ بینی خیس نشود، می توانید از دستمال های مرطوب به منظور تمیز کردن صورت تان استفاده نمایید.
  • از دارو های تجویز شده توسط جراح بینی تان به صورت مرتب استفاده نمایید.
  • از قرار گرفتن در مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی تان وجود دارد، خودداری کنید.
  • به منظور کاهش ورم بعد از عمل بینی می توانید آب کرفس بخورید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی بینی برای کاهش ورم و کبودی، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • به هنگام استراحت و خواب برای کاهش ورم بینی، سرتان را کمی بالاتر از بدن خود قرار دهید.
  • تا ۱۴ روز بعد از عمل رینوپلاسی از حرکات شدید صورت همچون گریه کردن و خندیدن زیاد خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیز مکان های گرم اجتناب کنید.
  • در صورتی که عادت دارید دست به بینی تان بزنید، از این کار خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از عمل احتمال خروج خونابه از بینی  وجود دارد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان این مشکل رفع خواهد شد.
  • تا یک هفته بعد از عمل بینی از انجام فعالیت های ورزشی و جسمی سنگین خودداری کنید.

عمل بینی به روش بسته

افرادی که عمل جراحی دماغ بسته انجام می دهند، لازم است بدانند که این روش نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد، حال تعداد جراحان دماغ که این روش را انجام می دهند، اندک هستند، بنابراین این عامل می تواند در تعیین هزینه جراحی تاثیر زیادی داشته باشد، با این حال مراجعه کنندگان نباید به خاطر هزینه به هر پزشک جراحی مراجعه کنند و حتما باید در این باره تحیقیق نمایند.

هزینه جراحی بسته بینی به چه عواملی بسته دارد ؟

  • اینکه فرد جراحی بینی به روش بسته را برای اولین انجام می دهد، یا اینکه می خواهد برای اصلاح اشتباهات جراحی بینی قبل، این جراحی را انجام دهد.
  • برطرف کردن برخی مشکلات بینی در تعیین هزینه ها نقش بسیار مهمی دارد. به طور مثال فرد می خواهد در حین عمل تعدادی پولیپ برداشته شود، و یا برخی مشکلات سینوسی رفع شوند. که در این گونه موارد جراح از قبل موضوع را با شما در میان می گذارد و هزینه آن را نیز به شما خواهد گفت.
  • بسته به اینکه بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی را انتخاب کرده باشید به هزینه کلی عمل اضافه می شود.
  •  یکی دیگر از موارد که بر روی هزینه تاثیر گذار است، محلی که در آن می خواهید عمل زیبایی بینی انجام دهید.
  •  در هزینه بینی نیاز به پیوند بافت از بدن و یا نوع مصنوعی آن تاثیر گذار خواهد بود.

عمل دماغ به روش بسته

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. همچنین می توانید برای آشنایی با روش جراحی بیتی با لیزر کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *