دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید و نبایدهایی که برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی نیاز دارید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

تمیز کردن صفحه نمایش گوشی یکی از موضوعاتی است که برای کاربران اهمیت زیاد دارد. توجه داشته باشید که برای انجام این کار نیاز به رعایت باید و نبایدهایی دارید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

کثیف شدن صفحه نمایش گوشی یکی از موضوعات غیر قابل اجتناب است. بسیاری از افراد برای تمیزی این صفحه به دنبال موادی هستند که کمترین آسیب را برای گوشی به همراه داشته باشد.

زمانی که خوراکی در منزل یا محیط کار میل می کنید و گوشی در دست دارید، کثیف شدن گوشی امری بدیهی است. ضمن اینکه گوشی های اندروید به دلیل سطح تماس بالا با انگشتان نیاز به تمیز کردن مستمر دارند. این گوشی ها حامل و ناقل بسیاری از آلودگی ها نیز می توانند باشند.

موادی که نباید برای تمیز کردن صفحه نمایش از آن استفاده کرد

این مواد به صفحه گوشی آسیب می رسانند و حتی ممکن است مقاومت آن را کم کنند.

تمیز کردن صفحه نمایش

دستمال کاغذی

متاسفانه مردم برای تمیز کردن گوشی در اولین فرصت به سراغ دستمال کاغذی می روند. چون در همه جا فراهم است. این دستمال با قرارگیری بر روی صفحه ذره ذره شده و نمایشگر را کثیف تر می نماید. ضمن اینکه باعث خش روی نمایشگر می گردد.

شیشه‌پاک‌کن

لایه محافظ نمایشگر با استفاده از شیشه پاک کن، الکل یا شوینده های قوی دیگر آسیب می بیند. ضمن اینکه صفحه نمایش خش دار می شود.

  •  آرون گروپس

تمیز کردن صفحه نمایش

به عنوان مثال گوشی های امروزی مانند آیفون ایکس آر در نمایشگر خود پوششی دارند که استفاده از این شوینده ها سبب از بین رفتن آن ها می شود.

مواد پاک کننده

بر روی شیشه ضدخش گوشی تاثیری ندارد اما به محافظ آن صدمه می زند.

الکل

با وجود اتانول به صفحه نمایش گوشی صدمه وارد خواهد کرد. اگر می خواهید از الکل برای تمیز کردن صفحه نمایش بهره مند شوید از  پاک‌کننده‌های حاوی الکل مخصوص صفحه نمایش با برچسب Safe to Use بهره مند شوید.

اسپری هوای فشرده

قطعات حساس گوشی نسبت به فشار زیاد هوا واکنش نشان می دهند و در برابر آن آسیب پذیر هستند. بنابراین از این اسپری ها برای تمیز کردن گوشی استفاده نکنید.

صابون

ترکیب شدن صابون با آب برای گوشی ضررهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

سرکه

سرکه رقیق شده گزینه خوبی برای تمیز کردن گوشی است. البته سرکه برای قسمت های شیشه ای موبایل که شامل سطح دفع کننده چربی هستند، زیان آور است. از سرکه فقط در پنل پشت گوشی استفاده کنید. این نسبت باید با آب مقطر برابر باشد.

مواد ضدعفونی‌کننده

بر روی این مواد نوشته شده که بعد از استفاده دست هایتان را بشویید. پس استفاده از آن ها در وسایلی چون موبایل که مدام در تماس با صورت قرار می گیرد، کار کاملاً اشتباهی است.

صفحه نمایش را چگونه تمیز کنیم؟

برای این کار از دستمال مرطوب نانو کمک بگیرید. در کنار آن از آب مقطر نیز استفاده کنید. این دستمال بی خطرترین و رایج ترین ابزار برای تمیز کردن گوشی می باشد. آب را مستقیماً بر روی گوشی نریزید.

تمیز کردن صفحه نمایش

برای خارج کردن ذرات گیر افتاده در درز گوشی از نوار چسب کمک بگیرید. خلال دندان نیز می تواند گزینه مناسبی برای خارج سازی این ذرات گیر افتاده باشد.

گوشی های ضدآب همچون IP67 قابلیت شست و شو دارند. گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ نیز قابلیت ماندن در عمق ۹۰ سانتی متر آب به مدت ۳۰ دقیقه را دارند.

تمیز کردن صفحه نمایش

البته ما توصیه می کنیم که حتی گوشی های ضدآب را نیز با دستمال مرطوب نانو تمیز کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *