دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی و فوق العاده خوشمزه

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه شکلات صبحانه که یکی از خوردنی های محبوب کودکان است را آموزش دهیم، در ادامه همراه ما باشید.

تهیه انواع اقلام صبحانه در منزل بسیار ایده آل است از پخت انواع مربا تا تهیه کره بادام زمینی و تهیه پنیر هر کدام می توانند گزینه سالم و مقوی برای صبحانه شما باشند. در این بخش از آموزش آشپزی می توانید با روش ساخت شکلات صبحانه یکی از دسر های خوشمزه و عالی، همچنین بسیار مناسب برای افرادی که به دنبال رژیم چاقی و اضافه وزن هستند، آشنا شده و بعد از یادگیری، آن را برای وعده صبحانه تهیه کرده و سرو نمایید.

مواد لازم

  • پودر کاکائو : یک لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • شیر : یک لیتر
  • کره : ۵۰ گرم
طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه بسیار خوشمزه و لذیذ

برای تهیه شکلات صبحانه، در ابتدا ظرف نسبتا بزرگی را انتخاب کرده و سپس پودر کاکائو و شکر را درون آن بریزید و مواد را به وسیله یک قاشق به طور کامل هم بزنید تا مخلوط یک دستی بدست آید.

در مرحله بعدی، شیر را به مواد اضافه کرده و بعد از هم زدن، آن را بر روی حرارت قرار می دهیم، در همین حین نیز شروع به هم زدن نمایید، بعد از مدتی شعله را ملایم کرده و هم زدن مخلوط را تا زمانی که شکلات غلیظ شود، ادامه می دهیم. (این مدت زمان می توان ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول بیانجامد)

دستور تهیه شکلات صبحانه

 

حال بعد از ۴۵ دقیقه جوشیدن، کره را اضافه کرده و مواد را تا ذوب شدن کامل کره هم می زنیم؛ کمی دیگر مخلوط را هم بزنید تا شکلات به خوبی غلیظ شود، اکنون می توانید ظرف را از روی حرارت برداشته و منتظر بمانید تا شکلات سرد شود.

نکات لازم در تهیه شکلات صبحانه

  1. برای اینکه شکلات شما شیرین تر شود، می توانید از مقدار پودر کاکائو کمتری استفاده نمایید.
  2. هیچ گاه نباید این شکلات ته بگیرد، در این صورت باید حتما ظرف را تعویض کنید.
  3. برای جلوگیری از ته گرفتن شکلات، هر ۵ یا ۱۰ دقیقه یکبار آن را هم بزنید.
  4. در زمان غلیظ شدن شکلات، نباید حرارت زیاد باشد، چون ممکن است، بعدا شکلات شکرک بزند.
  5. در صورت تمایل می توانید از مقداری فندق و یا کرم فندق در طرز تهیه شکلات صبحانه استفاده نمایید.
  6. شما می توانید این سس را درون ظرفی در بسته و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید و در زمان مصرف، چند ساعت قبل از استفاده آن را از یخچال بیرون بگذارید تا به حالت روان در آید.

 

  •  آرون گروپس

آموزش تهیه شکلات صبحانه

امیدواریم بعد از فراگیری دستور تهیه این شکلات خوشمزه، آن را در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید، در صورت تمایل برای آشنایی با مطالب قبلی، در زمینه دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *