دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت تخم شربتی

  • فاطمه میرزایی
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

شربت تخم شربتی از جمله نوشیدنی های سنتی ایرانی و پر طرفدار می باشد که فواید درمانی زیادی نیز دارد، در ادامه این مطلب طرز تهیه شربت تخم شربتی را به شما دوستان گرامی معرفی خواهیم کرد.

با شروع فصل گرما، افراد معمولا به دنبال نوشیدنی های خنک و مفید برای رفع احساس تشنگی شان می باشند تا هم مقدار آب مورد نیاز بدن آنها تامین شود و هم اینکه از خوردن یک نوشیدنی دلچسب لذت ببرند، در اینجا قصد داریم روش تهیه شربت تخم شربتی را آموزش دهیم که ضمن رفع تشنگی، فواید زیادی نیز دارد، در ادامه همراه ما باشید.

شربت تخم شربتی از نوشیدنی ها مفید برای فصل گرما و نیز برای ماه رمضان می باشد، زیرا مصرف آن تشنگی را برطرف کرده و نیز آب از دست رفته بدن را می تواند تامین نماید، همچنین میل کردن روزانه آن در صبح و به صورت ناشتا تاثیر زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد.

طرز تهیه شربت تخم شربتی

مواد لازم :

  • تخم شربتی : یک قاشق غذا خوری
  • شکر یا شربت سکنجبین : به مقدار لازم
  • آبلیمو تازه : به مقدار دلخواه
  • گلاب : در صورت تمایل

دستور تهیه شربت تخم شربتی

طرز تهیه شربت تخم شربتی

در ابتدا لازم است، تخم شربتی ها را درون یک صافی ریخته و چند مرتبه آن را با آب سرد بشویید، ممکن است همراه تخم شربتی ها خاک و خاشاک باشد، بنابراین می توانید آنها را به درون ظرفی ریخته و مدتی را بگذارید تا مواد اضافی موجود در آن ته نشین شوند. سپس آنها را درون لیوانی ریخته و به مقدار ۲ بند انگشت آب ولرم روی آن بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت در دمای اتاق بماند و کاملا لعاب دهد، در مرحله بعدی طرز تهیه شربت تخم شربتی شکر را به محلول اضافه کنید، بعد آبلیمو و گلاب و نیز به مقدار ۴ لیوان آب را به درون یک پارچ انتقال دهید، در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران دم کرده نیز به شربت خود اضافه کنید. سپس آن را را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار داده تا به خوبی طعم دار و نیز خنک شود. شما عزیزان می توانید این نوشیدنی مفید و خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده و یا دوستانتان به عنوان یک نوشیدنی عالی میل نمایید.

همچنین می توانید در بخش نوشیدنی مجله آرگا با طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد و گرم همچون شربت نارنج، شربت بیدمشک، شربت پرتقال و… آشنا شوید

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *