دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان طبیعی سردرد با چند معجون خانگی معجزه گر

  • سحر بهرامی
  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

سردرد از متداول ترین مشکل های رایج برای سلامتی است که در تمام گروهای سنی از کودکان تا بزرگسالان قابل مشاهده می باشد که با اشکال و علائم مختلف ظاهر می شود سردرد از آن دست مشکلاتی است که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند که راه های ارائه شده برای درمان طبیعی سردرد می توانند موثر واقع شوند

سردرد یکی از رایج ترین مشکلاتی است که روزانه بسیاری از افراد را در گیر خود می کند این سردرد ممکن است به صورت خفیف یا شدید شدت داشته باشد و بتواند منجر به ناتوان کردن  در عملکرد روزانه ما شود . بیشتر ما در مواجه با سردرد به سراغ مصرف قرص می رویم که کار بسیار اشتباهی است چرا که با آشنا شدن راه های درمان خانگی سردرد می توانید به سرعت سردرد خود را تسکین دهید. اکثر انسان‌ها در سراسر جهان به علت های  گوناگون مانند کار زیاد، فشار خون، کم خوابی، عصبانیت، استرس، خستگی، افسردگی و دلایل دیگری به سردرد دچار می شوند که همیشه راه آن استفاده از مسکن ها نیست اگر شما همواره دچار سردرد می شوید می توانید به جای استفاده از دارو و قرص  های شیمیایی از روش های خانگی سردرد استفاده کنید.

راه های گوناگون تسکین طبیعی سردرد

روش های درمان طبیعی سردرد

چای زنجبیل: مصرف روزانه زنجبیل برای از بین بردن بسیار موثر واقع شده به این صورت که باید مقداری زنجبیل تازه را همراه با آب مخلوط کرده و باید بگذاریم به مدت ۴ الی ۵ ساعت در آب بماند تا کاملا خیس بخورد سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

درمان طبیعی سردرد با زنجبیل

آب : از اصلی ترین دلایل سردرد کمبود آب بدن است  حتی تحقیقاتی که روی این موضوع صورت گرفت نشان داد که کمبود آب جزء شایع ترین  دلایل سردرد است . کمبود آب در بدن باعث عدم تمرکز و کج خلق شدن انسان می شود  که خود باعث می شود علائم سردرد بدتر شود .برای جلوگیری از ابتلا به سردرد سعی کنید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

نوشیدن آب برای درمان طبیعی سردرد

کافئین: یکی از راه های تاثیر گذار برای تسکین دادن سردرد مصرف روزانه کافئین مانند چای و قهوه است. مصرف کافئین نه تنها تورم و التهاب رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد بلکه از شدت و میزان ابتلا به سردرد نیز می‌کاهد. در مطالعاتی که بر روی این روش انجام دادند مشخص شد که کسانی که در برنامه غذایی خود مصرف کافئین را جای داده بودند حدود ۵۸ درصد از درد آن تسکین پیدا کرده.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان طبیعی سردرد با مصرف کافئین

کمپرس آب سرد: از بهترین راه های درمان سردرد های شدید استفاده از کمپرس است.  به این صورت که دستمالی را داخل آب گرم بگذارید و سپس بر روی پیشانی یا پشت گردنتان قرار دهید تا گرما وارد ماهیچه ها شود تا اثر بخشی کند.

برای درمان سردردهای میگرنی می‌توانید دستمالی را در آب سرد قرار دهید و آن را بر روی پیشانی‌تان بگذارید که باعث می‌شود رگ‌های خونی منقبض شود و جریان خون کاهش یابد و در نهایت سردرد تسکین می یابد.

کمپرس آب سرد برای درمان طبیعی سردرد

رزماری: رزماری دارای یک اسید خاص است که برای درمان سردرد بسیار مفید می باشد. برای بهره مندی از خواص این روغن برای تسکین سردرد باید بر روی سر ماساژ داده. البته می توانید  از ترکیب رزماری و چای گیاهی دم نوش ساخته و میل کنید.

درمان طبیعی سردرد با رزماری

سیب: خوردن یک عدد سیب در روز می تواند تاثیر بسیار نتیجه بخشی برای تسکین سر درد باشد. اگر شما به صورت  پی در پی دچار سر درد می شوید باید روزانه یک عدد سیب بخورید زیرا تاثیر فوق العاده ای دارد .برای جواب دهی بهتر درمان طبیعی سردرد می توانید روی آن نمک بریزد.

درمان طبیعی سردرد با خوردن سیب

چای سبز : یکی از اثر بخش ترین راهای طبیعی درمان سر درد استفاده از چای سبز است ، چای سبز به دلیل دارا بود آنتی اکسیدان های بی شمار از بهترین دم نوش ها محسوب می شود که بهتر است با  چکاندن چند قطره لیمو آن را مصرف کنید.

درمان طبیعی سردرد با چای سبز
ماست : زمانی که دچار سردرد می شوید نباید از مصرف ماست غافل ماند چرا که یکی از مهم ترین عنصر ها برای کارکرد درست مغز کلسیم است که می توان ماست را معرفی کرد چرا که سرشار از پروتئین و کلسیم است و در روند تسکین سر درد نقش مهمی دارد.
درمان طبیعی سردرد با خوردن ماست

منیزیم مصرف کنید:

مصرف منیزیم یک راه مفید و تاثیر گذار برای از بین بردن سردرد است به همین دلیل کسانی که دچار کمبود این ماده معدنی در بدنشان هستند بیشتر دچار سردرد می شوند.  برای جلوگیری از سردرد باید به اندازه ۶۰۰ میلی گرم به طور روزانه مصرف کنید .

 

درمان طبیعی سردرد با منیزیوم

غذای تند :
استفاده از غذاهای تند در برنامه غذایی به تسکین سردرد ها کمک قابل توجهی می کند.بنابراین باید حداقل دو بار در هفته از غذاهای پرادویه و تند استفاده کنید.
درمان طبیعی سردرد با مصرف غذا های تند

سایر روش های درمان طبیعی سردرد

  • نوشیدن آب گرم همراه با آب لیموی تازه
  • بوی سیب سبز می تواند به کاهش سردرد میگرنی کمک کند.
  • دم کردن نعناع خشک همراه با آب جوش
  • استفاده از روغن اسطوخدوس
  • دوش آب داغ
  • ماساژ های عضلانی
  • مصرف آجیل به محض شروع شدن سر درد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *