دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ماسک طبیعی تقویت مو برای داشتن موهای پرپشت

  • پرستو محمدی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

بررسی کامل علل ریزش مو و شناسایی ویژگی های های موهای سالم و ضعیف همراه با دو پیشنهاد ایده آل برای تهیه ماسک طیبعی تقویت مو برای داشتن موهایی سالم و پرپشت را در این مقاله می خوانید.

احتمالا شما هم ریزش موها را تجربه کرده اید و از این بابت بسیار نگران و مضطرب هستید برای رفع این استرس ها ما علل ریزش موها را به طور کامل بررسی کرده ایم و روش های جلوگیری و درمان ریزش موها را با ماسک طبیعی تقویت موها برایتان آورده ایم تا علاوه بر رفع نگرانی هایتان به پرپشت شدن موهایتان کمک کنیم.

علل ریزش مو:

چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهم ترین عامل آنها در هر دو جنس، زن و مرد عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است. که معمولا این ریزش در مردان بیشتر است.
عوامل تغذیه ای, بیماری های داخلی, به خصوص بیماری های غدد درون ریز بدن مانند مشکلات تیروئیدی, بیماری دیابت و بیماری های غدد فوق کلیوی, رژیم های غذایی ناصحیح، مصرف بیش از اندازه ی ویتامین A، کمبود پروتئین، هورمون های زنانه، کم خونی و فقر آهن، کمبود ویتامین B،کاهش وزن سریع و بدون برنامه، و حتی سفت بستن موها و تحت فشار قرار دادن آنها باعث ریزش مو می شود.

ویژگی های موهای ضعیف و سالم :

ساختار مو به شکل طبیعی از چند لایه متحدالمرکز تشکیل شده که خارجی ترین لایه آن کوتیکول  نام  دارد و وظیفه مراقبت از مو در برابر عوامل مختلف شیمیایی و فیزیکی را عهده دار است. موی سالم مویی است که این لایه در آن دچار آسیب و ورقه ورقه شدن و چند شاخه شدن انتهای مو نباشد. موهای سالم  برعکس موهای ضعیف درخشان, براق و صاف هستند, چند شاخه نشده اند و فاقد موخوره و شکنندگی و زبری و یا لختی بیش از حد است. موی سالم به راحتی شکل می گیرد و دارای ضخامت و استحکام است. یکی دیگر از ویژگی های موهای ضعیف دو رنگ بودن موها در ابتدا و انتهای موها و شوره داشتن پوست سر است که ظاهر نامتناسبی به پوست میدهد. برای رفع ضعف های مو و داشتن ساختار سالمی برای موها بهتر است بجای استفاده از دارو های شیمیایی از ماسک طبیعی تقویت مو استفاده کنید

ماسک طبیعی تقویت مو برای داشتن موهایی سالم و پرپشت:

ماسک تقویت مو برای پرپشت شدن

ماسک تقویت کننده ریشه موها برای جلو گیری از ریزش موها:

زرده تخم مرغ ر بزنید تا کف کند و دوقاشق روغن گرچک به آن  اضافه کنید و مقداری پودر قرص ویتامین آ در مخلوط بریزید و این ماسک را به مدت دو ساعت روی سرتان قرار دهید و بعد با آب ولرم شستو شو دهید.

ماسک طبیعی و تقویتی مو برای پرپشت شدن موها:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک عسل و زیتون تقویت کننده ی مو

ماسک عسل و روغن زیتون : مقداری روغن زیتون را در ظرفی بریزید و روی شعله قرار دهید بعد از به جوش آمدن روغن بگذارید مقداری خنک شود و دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. این ماسک طبیعی تقویت موها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیق بر روی پوست سر خود نگه دارید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *