دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از سایت آرگا، دوخت یک نوع دستکش آشپزخانه به شکل ساده را به نمایش گذاشته ایم که برای آشنایی با روش دوخت آن در ادامه می توانید همراه ما شوید.

دوختن دستکش آشپزخانه در منزل ضمن اینکه یک هنر محسوب می شود، یک وسیله آشپزخانه کاربردی و ضروری برای محافظت از سوختگی دست می باشد که در انواع طرح های ساده، کلاسیک و یا به شکل قلبی می توان آن را تهیه کرده و استفاده نمود.

برای درست کردن انواع وسایل و سرویس آشپزخانه ایده های متفاوتی وجود دارد در مطالب قبلی شما را با نحوه دوخت دستگیره آشپزخانه و نیز دوخت روکش قوری آشنا کردیم. دوختن دستکش نیز بسیار ساده است و با خیاطی ابتدایی نیز می توانید به موفقیت برسید.

روش دوخت دستکش آشپزخانه

یکی از لوازم ضروری آشپزخانه برای جلوگیری از سوختگی دست در هنگام برداشتن ظروف داغ از روی اجاق و به خصوص هنگام استفاده از فر، دستگیره یا دستکش آشپزخانه می باشد. در ادامه این مطلب روش دوختن دستکش آشپزخانه به شکل ساده را آموزش داده ایم که ملاحظه می کنید.

روش دوخت دستکش برای آشپزخانه

وسایل مورد نیاز برای تهیه دستکش آشپزخانه

  • پارچه به مقدار مورد نیاز
  • لایه محافظ حرارتی
  • روبان یک سانتی

روش دوخت دستکش آشپزی ساده بوده و برای تهیه آن، ابتدا از روی الگوی موردنظر که یک نمونه از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، بر روی پارچه قرار دهید و برای لایه رویی دستکش، دو تکه پارچه برش داده، همینطور برای لایه زیرین آن نیز به این صورت عمل کنید، از روی لایه حرارتی و داخلی پارچه نیز دو تکه را برش دهید؛ برای تهیه الگو می توانید از روی دستتان برش بزنید، برای این کار دست خود را در وسط کار قرار داده و به اندازه ۳ یا ۴ سانتی متر بزرگتر از آن در نظر بگیرید.

دوخت دستکش آشپزخانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از برش پارچه ها، آنها را به صورت بر عکس و قرینه، به صورتی که در تصویر مشاهده می کنید، بر روی هم قرار دهید. توجه داشته باشید که ابتدا دو تکه رویی دستکش را به شکل بر عکس بر روی هم قرار دهید.

دوخت دستکش فر برای استفاده در آشپزخانه

سپس لایه های محافظتی را یکی بر روی لایه بالایی و دیگری را بر روی لایه زیرین قرار می دهیم؛ جنس پارچه ای را که به عنوان لایه حرارتی انتخاب می کنید، می تواند به دلخواه انتخاب شود، فقط به گونه ای باشد که نازک نبوده و محافظ خوبی در برابر حرارت باشد.

دوخت دستکش برای آشپزخانه

در مرحله بعدی دوختن دستکش آشپزخانه، پارچه هایی که برای قسمت داخلی دستکش برش زده ایم، به صورت وارونه یکی را در رو و دیگری را در زیر کار قرار داده و سپس دور تا دور آن را می دوزیم  و بعد قسمتهای اضافی را قیچی زده و دستکش دوخته شده را به رو برمی گردانیم.

دوختن دستکش آشپزخانه

در انتهای کار به وسیله روبان دستکش را دور گیری می کنیم و به این صورت می توانید دوختن یک نوع دستکش آشپزخانه را به پایان برسانید.

دوخت مرحله به مرحله دستکش آشپزخانه

آموزش دوخت دستگیره آشپزخانه

در ادامه دوختن دستکش آشپزخانه، در این بخش قصد داریم آموزش ساخت دستگیره که یکی از وسایل ضروری آشپزخانه می باشد را در اختیارتان قرار دهیم، از دستگیره نیز همچون دستکش آشپزخانه، اغلب برای گرفتن ظروف داغ استفاده می شود، بنابراین باید در انتخاب جنس پارچه ای که برای این کار استفاده می شود، دقت شود. معمولا بیشتر افراد تمایل به خرید دستکش و دستگیره های آماده دارند، اما می توانید خیلی راحت با یادگرفتن این نوع آموزش، دستگیره های زیبایی در منزل بسازید و در آشپزخانه منزلتان استفاده نمایید. حال برای یادگیری این نوع دستگیره آشپزخانه در ادامه همراه ما شوید.

دوخت دستگیره

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه لی در دو رنگ مختلف
  • نخ و سوزن
  • قیچی
  • تور برای حاشیه دستگیره

ساخت دستکش آشپزخانه

روش دوخت دستگیره آشپزخانه با پارچه لی

همانطور که گفتیم؛ روشهای مختلفی برای دوخت دستگیره وجود دارد، در اینجا می توانید با یک مدل دستگیره آشپزخانه مربعی شکل با پارچه لی آشنا شوید، حال برای این منظور به دو رنگ از پارچه لی نیاز دارید که می توانید آن را از لباس های لی خود که نیازی به آنها ندارید، استفاده نمایید.

سپس پارچه های لی را به صورت نوار هایی یک اندازه و طولی در دو رنگ برش بزنید، البته بهتر است با چرخ خیاطی دور برش ها را بدوزید و بعد پارچه ها را برش های یک اندازه بزنید.

در مرحله بعدی دوخت دستگیره، برش های یک اندازه از دو رنگ خواهید داشت، حال باید شروع به بافت این برش در یکدیگر و به شکلی که در تصویر می بینید، نمایید، بعد از پایان این کار، لازم است حاشیه دستگیره را بدوزید.

آموزش دستکش آشپزخانه

به منظور دوخت حاشیه اطراف دستگیره، می توانید از نوار های آماده استفاده کرده و یا اینکه از خود پارچه لی برای دوخت حاشیه آن استفاده کنید، اکنون دستگیره شما آماده شده و می توانید آن را در آشپزخانه منزلتان استفاده نمایید.

دوخت دستکش آشپزخانه ساده

امیدواریم آموزش دوخت این دستکش کاربردی رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشد. در صورت تمایل می توانید از آموزش های مرتبط آرگا در بخش هنر در خانه دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *