دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعریف ریسک چیست؟ و برای موفقیت به چه ریسکی نیاز داریم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
  • ۰

ریسک پذیری در زندگی تعاریف مختلفی دارد و از نظر افراد این تعریف می تواند مختلف باشد اما به طور کلی تعریف ریسک یعنی شجاعت و جسور بودن در انجام تصمیمات مهم در زندگی که می تواند موجب موفقیت شود و راه سختی در پیش دارد.

اینکه همه افراد ریسک پذیر نیستند موضوعی کاملا مشخص است اما باید دید که چه افرادی ریسک پذیر هستند و چرا این افراد می تواند با ریسک پذیری به موفقیت برسند. در اینجا معنای ریسک و ریسک پذیری می تواند به خوبی بیانگر این موضوع باشد. همه ما در زندگی و اطراف خود ترس هایی داریم که گاها مانع انجام تصمیمات درست در زندگی خواهد شد اما در افراد ریسک پذیر این ترس ها وجود ندارد و با شجاعت می توانند تصمیم قاطع بگیرند. ریسک کردن نوعی عمل شجاعانه و جسورانه است که فرد دست به آن می زند اما ممکن است با این تعریف، برخی ریسک پذیری را با تصمیمات غیر عقلانی اشتباه بگیرند. تعریف مفهومی ریسک

آشنایی با تعریف ریسک و افراد ریسک پذیر

افرادی در زندگی ریسک پذیر هستند که با وجود اطلاع از سختی ها و مشکلات موجود در مسیر دستیابی به اهداف این عمل را انجام می دهند و برای دستیابی به موفقیت و اهدافشان تلاش می کنند. شاید در اطراف خود افرادی را دیده باشید که به بهانه ریسک کردن دست به انجام کارهای غیر عقلانی می زنند و تصور می کنند که ریسک کرده اند.

یک مثال واضح درباره ریسک، امر ازدواج است ازدواج برای بسیاری از ما یک ریسک است زیرا در هر صورت شما قرار است با فردی ازدواج کنید که به شناخت کافی از او دست پیدا نکرده اید و در آینده ممکن است با خصوصیات بیشتری از فرد خود رو به رو شوید. اما زمانی که شما به شکلی عقلانی دست به این تصمیم می زنید و با وجود سختی ها ازدواج را قبول می کنید ریسک پذیر هیتید و شجاعانه برای موفق شدن در ازدواج خود تلاش می کند.

تعریف ریسک چیست

ریسک پذیری در موفقیت:

بیشتر افراد موفق در زندگی دارای ریسک پذیری بوده اند زیرا رسیدن به اهداف و موفقیت ها نیازمند تلاش و پشتکار است و ممکن است فردی با وجود شکست ها هنوز ریسک ادامه مسیر را بپذیرد تا به موفقیت درست پیدا کند.

تغییر نیز یکی از جوانب مهم در ریسک پذیری است و در تعریف ریسک اشارات مهمی به آن شده است ایجاد تغییر در زندگی برای هر فردی کار آسان نیست. بسیاری از افراد ممکن است در یک مسیر عادی از زندگی خود باشند و همان مسیری را ادامه دهند که همه اطرافیان به سمت آن می روند. در حالی که افراد ریسک پذیر و موفق از تغییر کردن و ایجاد تغییر در زندگی نمی ترسند و بیشتر آن ها با تغییر نگرش خود به زندگی موفق بوده اند.

تعریف از ریسک

  •  آرون گروپس

تغییر از آن جهت یک ریسک است که ممکن است فرد مسیری ناشناخته را در زندگی انتخاب کند و چیزی که ناشناخته باشد می تواند برای بسیاری از افراد ترس آور باشد. اما مهم ترین نقطه برای ریسک پذیری آگاهی و شناخت در مسیر است به عبارتی دیگر افرادی که ریسک را با حماقت اشتباه می کنند بدون آگاهی و شناخت دست به انجام یک کار می زنند.

اما در تعریف ریسک افراد ریسک پذیر کسانی هستند که با شناخت و آگاهی توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند و فقط شجاعانه در مسیری که می دانند سخت و دشوار است قدم برمی دارند. یکی دیگر از نشانه های مهم در افراد ریسک پذیر اعتماد به نفس و خودباوری است در صورتی که افراد ترسو با ترس و بدشانسی به دنبال ریسک کردن در زندگی هستند.

تعریف عملکرد ریسک

جالب است بدانید همه ما در زندگی ریسک هایی را پشت سر گذاشته ایم زیرا زندگی کردن با ریسک گره خورده است و ما برای ادامه مسیری که نمی دانیم در آینده چه خواهد شد با ریسک و شناخت بیشتر زندگی را ادامه می دهیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *