دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش مراحل ترک ماری جوانا (گل) برای بهترین روش ترک در منزل

  • سحر بهرامی
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

ماری جوانا که به نام جدید گل معروف است  یک نوع مواد مخدر پر خطر است که خیلی از جوانان  فکر می کنند هیچ گونه خطری ندارد و به آن به عنوان یک تفریح بی خطر و ساده نگاه می کنند و بر این باورند که اعتیاد آور نیست به نوعی خود را با حرف گول می زنند که امروزه در مراکز ترک ماری جوانا خلاف این حرف ثابت شده .

ماری جوانا یا همان گل از گیاهی به نام شاه دانه بدست می آید . شاید در مراحل اولیه مصرف اعتیاد آور نباشد اما به مرور زمان باعث وابستگی فرد به این ماده می شود. بسیاری از افراد وجود دارند که به خاطر ویژگی های درمانی آن از این گیاه استفاده می کنند و که با گذشت زمان و مصرف پی در پی بر روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته که موجب وابستگی به آن می شود. در ادامه با بهترین روشهای ترک ماری جوانا همراه ما شوید.

گیاه ماری جوانا

گل در واقع همان ماری جوانا است که امروزه کسانی که این مواد را می فروشند برای جذب و وسوسه بیشتر افراد این نام را انتخاب کرده اند تا جذب این مواد شوند. همانطور که گفتیم ماری جوانا یا همان گل از خطر ناک ترین مواد مخدر محسوب می شود که عوارض جبران ناپذیری برای فرد دارد متاسفانه به علت دسترسی آسان به این مواد مخدر دست در دست جوانان می چرخد و آنان را در دام وابستگی می اندازند.

مراحل ترک ماری جوانا

ماری جوانا چیست؟

این گیاه از بوته شاهدانه جنس ماده که بریده و خشک شده تهیه می شود و در رنگهای سبز متمایل به خاکستری و قهوه ای وجود دارد. دارای بوی تند و به صورت کشیدنی  در پیپ یا سیگارهای دست پیچ استفاده می شود. زمانی که آن را می کشید اثرش بین ۲ الی ۴ ساعت باقی می ماند، اما  در صورتی که خورده شود اثرش بین ۵ الی ۱۲ ساعت باقی می ماند. با مصرف ماری جوانا هوشیاری فرد کمتر می شود و دچار انحراف ادراکات فرد مصرف کننده می شود و همچنین باعث عدم هماهنگی  و توازن ،گیج شدن ،ایجاد توهم، بی قراری، افزایش یافتن ضربان قلب، افزایش تعداد تنفس، تمایل زیاد به پرحرفی، خنده های بی جا و بیش از حد می شود که ممکن است تا چندین ساعت این اثرات باقی بمانند. گل خطرناک ترین مخدر امروزی است و با یک بار استفاده، ممکن است فرد به مدت  ۶ماه تا یک سال دچار توهم عصرگاهی شود.

ترک آسان ماری جوانا

مراحل ترک ماری جوانا

باید به این نکته اشاره کرد که این مخدر وابستگی جسمی به وجود نمی آورد و فقط فکر و ذهن فرد را درگیر و مختل می کند  که این باعث می شود فرد قدرت ترک آن را به تنهایی نداشته باشد از این رو برای ترک ماری جوانا اقدامات لازم برای آماده سازی ذهنی فرد مصرف کننده انجام شود تا او را در ترک گل کمک کنیم. قابل ذکر است که برای ترک گل هیچ دارویی وجود ندارد  اگر هم وجود داشته باشد در کنترل رفتار شما دخالت دارد و ربطی به ترک اعتیاد ندارد از این رو خودتان باید برای ترک دست به کار شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

– این کار را باید با کمک گرفتن از خانواده و دوستان آغاز کرد زیرا بیشترین تاثیر را بر وی دارند. باید گفت که ترک گل در هر فرد متفاوت است و بستگی به شدت وابستگی فرد به آن را دارد همانطور که گفتیم این ماده مخدر وابستگی فکری را ایجاد می کند از این رو روش ترک آن روشی است که باید بیشترین تکنیک ها روی ذهن پیاده شود.

-در مرحله اولیه ترک ماری داشتن اراده قوی مهم ترین چیز است. یعنی اگر قصد ترک گل را دارید باید به طور قطع از خریدن آن خود داری کنید. و اگر ذهن شما به سمت مصرف آن رفت خود را مشغول کار دیگری بکنید تا حواستان پرت شود بیکاری یکی از دلایل اصلی است که افراد را به مصرف گل و یا سیگار سوق می دهد.

-از لوازمی که برای مصرف گل استفاده می کردید به دور باشید یا آن ها را با دست خودتان از بین ببرید تا یاد آور مصرف دوباره نشوند. و همیشه به یاد داشته باشید که قدرت ذهنتان را نباید دست کم بگیرید .

-باید گفت که سخت ترین قسمت ترک گل کنترل افکار خود است چرا که در زمان مصرف این ماده فرد مصرف کننده به گمان خود فکر می کند ذهنش باز تر شده و قدرت تصمیم گیری بیشتری را پیدا کرده است. مصرف نکردن گل مساوی با مقابله با این گرایش ها می باشد.

-شرکت کردن در فعالیت های ورزشی و جسمی ،شرکت در جلسه مشاوره یا درمان به روش گفتاری می تواند به افراد در کنترل افکار و کاهش افسردگی ناشی از ترک اعتیاد کمک فراوانی کند.در مراحل ترک اعتیاد داشتن یک پشتیبان و درمانگر بسیار موثر است زیرا فرد را در شرایط بحرانی برای کنترل افکارش کمک کند.

-مهم ترین نکته برای ترک اعتیاد به ماری جوانا داشتن یک مشاور در زمینه ترک اعتیاد است که در بسیاری از موارد توسط خانواده ها و فرد مصرف کننده نادیده گرفته می شود  که خود دلیل بازگشت فرد به سمت اعتیاد مجدد می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده ۹۵ درصد افرادی که در زمان ترک اعتیاد به ماری جوانا از خدمات مشاوره روانشناسی و روان درمانی استفاده کرده اند موفقیت آمیز بوده است.

نشانه های ترک ماری جوانا

  • تحریک پذیری
  • اضطراب
  •  افسردگی
  • بی خوابی یا بیقراری
  • خستگی
  • کاهش اشتها و وزن
  • و سپس در مراحل بعد تر  معده درد، تعریق، سستی، تب، لرز و سردرد را به همراه دارد.

ترک گل یا ماری جوانا

روش موثر برای ترک کاری جوآنا یا گل

روان درمانی و مراجعه به روانشناس می تواند بهترین روش به منظور ترک گل برای همه افراد باشد، زیرا اغلب شروع اعتیاد به این ماده مخدر به علت خلاء های عاطفی رخ می دهد که به دلیل مشکلات خانوادگی و آسیب های روانی در شخص به وجود آمده است، این موضوع در رابطه با ترک دیگر مواد مخدر از جمله ترک اعتیاد نیز صدق می کند.

داشتن اضطراب به هنگام ترک ماده گل از جمله مواردی است که در یین همه افراد، قابل مشاهده است، حال صحبت با یک مشاور و درمانگر متخصص در رابطه با افکار و احساسات خود زمانی که قصد مصرف گل یا ماری جوآنا را دارید، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با وسوسه های خود مقابله نمایید.

درمانگر از طریق راهکارها و برنامه هایی متناسب با شرایط فرد معتاد به گل می تواند به وی در ترک این ماده مخدر کمک نماید، بنابراین در این رابطه حتما از یک درمانگر متخصص مشاوره بگیرید.

ترک گل

ترک اعتیاد به گل چه مدت به طول می انجامد ؟

آگاهی داشتن از مدت زمان لازم برای ترک مواد موجب می شود تا شخص بیمار سطح انتظاراتش را تنظیم کرده و با توجه به بازه زمانی مورد نیاز برنامه ریزی بهتر و نتیجه بخشی را انجام دهد. زیرا داشتن پیش زمینه فکری درست در حصول نتایج مطلوب کمک موثری خواهد کرد.

در رابطه با طول مدت لازم برای ترک ماده مخدر گل، لازم است از عملکرد ذخیره سازی ماده فعال آن (THC) که یک ماده شیمیایی فعال در ماری جوآنا می باشد، آگاهی کسب کنید، گل بر خلاف دیگر مواد مخدر در سلول های چربی ذخیره می شود، از این رو سم زدایی کامل آن در مقایسه با دیگر مواد محلول در آب به زمان بیشتری نیاز دارد.

حال بقایای ماده THC تا مدت ها (مثلا ۲ ماه) در برخی قسمت های بدن همچنان باقی می ماند و این یکی از عوارض ترک گل یا ماری جوانا می باشد، بنابراین هر چقدر زمان مصرف این ماده مخدر بیشتر و طولانی تر باشد، سم زدایی نیز در مدت زمان طولانی تر و سخت تر انجام خواهد شد.

ترک کردن ماری جوآنا

در آخر باید یاد آور این موضوع شد که اگر دچار هر گونه وسوسه برای مصرف دوباره ماری جوانا شدید نسبت به تصمیمات خود تعهد داشته باشید و محکم و با اراده با این موضوع برخورد کنید. مصرف ماری جوانا ممکن است در همان لحظه موجب سرخوشی شود، اما وابسته شدن به آن خسارت های جبران ناپذیری را برای شما به وجود می آورد.

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با روش های رفع نیکوتین سیگار از بدن و نیز آشنایی با مسکن های گیاهی و طبیعی برای رفع درد بدن می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *