دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رابطه عاطفی مادر با جنین و نکاتی که باید بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

صحبت کردن با نوزاد متولد نشده و لمس کردن او برای بسیاری از مادران ممکن است کمی عجیب به نظر آید، اما باید بدانید که برقراری ارتباط عاطفی مادر با جنین در طول بارداری در ایجاد آرامش و کاهش استرس مادر و جنین تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جنین داخل رحم قادر است، تمامی احساسات مادر را در دوران بارداری درک کند، بنابراین حرف زدن مادر با جنین داخل رحم، تاثیر زیادی در برقراری ارتباط عاطفی مادر با جنین دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب، ما را همراهی نمایید.

رابطه عاطفی مادر با جنین

با شروع دوران بارداری پیوند محکمی بین مادر و جنین داخل رحم ایجاد می شود، بنابراین ارتباط عاطفی مادر با جنین و صحبت کردن وی با جنین داخل شکمش، قبل از به دنیا آمدن تاثیر  زیادی در میزان آرامش نوزاد و حتی رشد فکری جنین در آینده خواهد داشت، زیرا جنین در داخل رحم مادر قادر به درک تمامی حالات روحی و احساسات مادرش می باشد و در نتیجه صحبت کردن مادر می تواند به آرام شدن جنین کمک نماید.

رابطه عاطفی بین مادر و جنین

اخیرا علم روانشناسی و تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می دهد که صدای مادر و نیز خواندن شعر و قصه تاثیر زیادی در درک و رشد شخصیت جنین می گذارد، بنابراین خواندن قصه های کوتاه و لالایی های مادرانه با نوای ریتمیک و آرامش بخش و نیز خواندن قرآن در هنگام بارداری برای ایجاد احساس آرامش مادر و جنین و نیز رشد شخصیتی کودک در آینده بسیار مفید می باشد، همچنین کودکانی که از دوران جنینی مهیای یادگیری هستند، گیرنده های حسی آنها برای دریافت و درک اطلاعات، بهتر عمل خواهد کرد. در این قسمت به معرفی راهکارهایی برای برقراری رابطه عاطفی مادر با جنین پرداخته ایم که امیدواریم سودمند واقع شود.
جنین از هفته بیست و سوم بارداری قادر به شنیدن صداهای درون و بیرون رحم مادر می باشد، بنابراین حرف زدن مادر با جنینش و لمس کردن وی در ایجاد برقراری عاطفی و دلبستگی بین آنها کمک زیادی کرده و موجب آرامش خاطر مادر و جنین می شود.

رابطه عاطفی مادر با جنین

ماساژ دادن آرام برآمدگی شکم در طول بارداری به خصوص در ماه های اول توسط مادر، علاوه بر اینکه پیوند عاطفی بین مادر و جنین را قوی تر می کند، می تواند موجب تسکین دردهای شکم مادر شود، برای این منظور می توانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب و یا روغن های سبک استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

شرکت در کلاس های یوگا و تمرینات ورزشی مناسب بارداری علاوه بر اینکه می تواند به انجام زایمان طبیعی و راحت کمک نماید، موجب می شود تا ذهن و بدن مادر آرامش پیدا کرده و نیز کمی از استرس این دوران کاهش پیدا کند و در نتیجه ارتباط بهتری بین مادر و جنین شکل خواهد گرفت.

رابطه عاطفی مادر با جنینش

تصویر اسکن شده ای را که به منظور آگاهی از سلامت و رشد جنین داخل رحم تهیه کرده اید، می توانید در جایی نصب کنید که پیوسته در معرض دید شما باشد، نگاه کردن پی در پی به این تصویر، راهکار خوبی جهت تقویت رابطه عاطفی بین مادر و جنین می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *