دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیباترین مناطق گردشگری و مکان های دیدنی آذربایجان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از کشورهای همسایه ایران کشور آذربایجان است که دارای فرهنگی مشابه فرهنگ ایران است و به همین دلیل مورد توجه ایرانیان است. مکان های دیدنی آذربایجان برای گردشگران ایرانی دارای جذابیت های خاصی است که با آن ها آشنا خواهید شد.

اگر قصد دارید تا کشور آذربایجان را برای سفرهای خود در نظر بگیرید بهتر است تا بیشتر با جاذبه های توریستی این کشور و مکان های دیدنی آذربایجان آشنا شوید. کشور آذربایجان به لحاظ آب و هوایی بسیار متنوع است و دارای زیست بوم هایی از گونه های مختلف گیاهان و جانوران است که چشم اندازی خاص را به این کشور بخشیده اند. در فصل زمستان و بهار این کشور دارای جذابیت های خاص خود است و چشم اندازهای گوناگونی از این نواحی را می توان مشاهده کرد بسیار تماشایی هستند.

مکان های دیدنی معروف آذربایجان

مکان های دیدنی آذربایجان را بهتر بشناسید

باکو مرکز و پایتخت آذربایجان است که شهری توریستی و پر بازدید است بسیاری از مسافران اروپایی و آسیایی این شهر را برای سفرهای خود در آذربایجان انتخاب می کنند زیرا دارای امکانات به روز و مختلفی است و از سوی دیگر دارای جاذبه های توریستی بسیار است.

مکان های دیدنی آذربایجان

نخجوان:

یکی از شهرهای تاریخی با پیشینه غنی و یکی از دیدنی های آذربایجان گه سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند. این شهر در سال ۱۹۲۴ به شکلی خودمختار اداره می شده است و هنوز بسیاری از سازه های آن سنتی است که در کنار سازه های مدرن و به روز دارای جذابیت ویژه ای هستند.

مساجد، غارها، طبیعت سرسبز، صومعه و دیگر جاذبه ها از دیدنی های شهر نخجوان در کشور آذربایجان هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

نقاط دیدنی آذربایجان

  •  آرون گروپس

دریاچه باتابات:

دریاچه ای آرام با نمای دیدنی که در شهر نخجوان قرار گرفته است فضای دلنشین و رویایی این دریاچه بسیار جذب کننده است. علاوه بر این دریاچه شما می توانید با بازدید از پارک و سینما روزی پر خاطره را برای خود رقم بزنید.

مناطق توریستی آذربایجان

موزه فرش آذربایجان:

هنر فرش آذربایجان نشان دهنده فرهنگ و سنت این کشور است و موزه فرش آذربایجان با وجود مجموعه ای نفیس از انواع فرش ها دست بافت و سنتی توجه بسیاری از جهانگردان را به خود جلب کرده است. این موزه به دلیل تنوع طرح و رنگ یکی از مکان های دیدنی آذربایجان است که در کنار معماری بی نظیر بنای موزه دارای ارزش و اهمیت است.

دیدنی های به روز آذربایجان

شهر قدیم:

این شهر یکی از جاذبه های قدیمی و تاریخی آذربایجان است سنگ فرش های این شهر و برج های قدیمی با معماری های سنتی در این شهر بسیار چشم نواز و دیدنی هستند.

مکان های گردشگری آذربایجان

برج دختر:

یکی از جاذبه های تاریخی مهم در آذربایجان که قدمتی چند هزار ساله دارد و با افسانه های گوناگونی گره خورده است این برج محل مناسبی برای بازدید و عکاسی از بناهای تاریخی این کشور است. این برج در شهر باکو و پایتخت آذربایجان قرار دارد.

دیدنی های آذربایجان

برج های شعله:

این برج ها نشان دهنده معماری مدرن و به روز در  این کشور هستند برج های شیشه ای که به شکل شعله های آتش طراحی شده اند و در شهر باکو قرار دارند. وجود رستوران ها و کافه های مجلل و شیک در اطراف این برج آن را به یک جاذبه مهم تبدیل کرده است.

مناطق دیدنی آذربایجان

دروازه مراد:

محل این دروازه با نام سلطان مراد سوم می باشد نزدیک به دیوار های شرقی ارگ باکو است این بنای تاریخی یکی از جذاب ترین بناهای باکو می باشد و از آن به عنوان نماینده دوره تاریخی متفاوتی از این منطقه یاد می شود.

دروازه مراد آذربایجان

کوه یانار داغ:

این کوه سوزان به طور پیوسته دارای شعله های آتش می باشد که از داخل این کوه زبانه می کشد و حدود از سال ۱۹۵۰ این کوه سوزان می باشد و طول شعله آن بسیار زیاد است و به ۱۰ متر نیز می رسد. علت ایجاد این شعله های سوزان در دل کوه، لایه های از گاز طبیعی می باشد که همراه در کل سال در حال سوختن می باشد و در همه این سال ها خاموش نشده است. باریدن باران نیز نتوانسته آتش این کوه را خاموش کند.

جاذبه های طبیعی آذربایجان

موزه کتاب های مینیاتوری:

از دیگر امکان دیدنی شهر باکو که بسیار جذاب می باشد موزه کتاب های مینیاتوری است که در کل دنیا نظیر آن وجود ندارد. این موزه ملک و مجموعه فردی به نام ظریفه سلاهوا بوده است. این موزه در طول هفته به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه در ساعات ۱۱ الی ۱۷ برای بازدید عموم باز می باشد. آثار شاخص این موزه قرآنی با قدمتی طولانی است که متعلق به سال ۱۶۷۲ می باشد. کتاب های دوران شوری و ۳ کتاب به ثبت رسیده در گینس با ابعاد ۲×۲ میلی متر نیز از دیگر آثار مهم به نمایش در آمده در این موزه می باشد.

آشنا شدن با مکان های دیدنی آذربایجان

معبد آتشگاه:

این معبد باستانی متعلق به زرتشتیان بوده است و به عنوان مکان مقدس از آن یاد می شود و همواره دارای شلعه های سوزان می باشد. دلیل این شعله، گاز طبیعی موجود در زیر زمین می باشد. البته سال ها است که منبع این گازها به پایان رسیده است اما گاز دائمی دیگری جایگزین منبع گاز قدیمی شده است. بنای این آتشگاه معمولی ولی در عین حال زیبا متعلق به قرن هجدهم می باشد. راه بازدید از این معبد استفاده از اتوبوس های شهری است که البته در ایستگاه آن ممکن است هیچ کسی مسلط به زبان انگلیسی نباشد و این کار را برای گردشگران سخت می کند.

جاذبه های تاریخی کشور آذربایجان

ضمن سپاس از همراهی با مکان های دیدنی آذربایجان در این مطلب، برای مشاهده دیگر مناطق دیدنی جهان می توانید بر روی لینک جهان گردی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *