دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ترفندهای ساده خانگی از بین بردن مورچه ها برای همیشه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

روش های مختلفی برای از بین بردن مورچه ها وجود دارد یکی از این راه ها استفاده از مواد شیمیایی و سمی می باشد که بسیار خطرناک است بنابراین از روش خانگی برای از بین بردن این حشرات می توان استفاده کرد.

مورچه ها از جمله حشراتی هستند که در طول فصل مرطوب و یا آب و هوای بسیار گرم تعدادشان زیادتر می شود، در ظاهر شاید بی آزار باشند اما با هجوم مورچه ها با مکان مختلف زندگی باعث صدمه زدن به آن منطقه می شود در این مقاله شما را با راه کارهایی جهت از بین بردن مورچه آشنا خواهیم کرد.

روش های از بین بردن مورچه:

چند روش خانگی برای نابود کردن مورچه ها

برای از بین بردن مورچه ها همیشه نیاز نیست که از سم استفاده کنید بلکه روش های کم هزینه ای وجود دارد تا بتوانید از شر این حشرات خلاص شوید:

پودر بچه

یکی از راهکارهای مفید و موثر که مورچه ها را از بین می برد استفاده از پودر بچه می باشد بنابراین، اگر مسیر ورودی مورچه ها را می شناسید از پودر بچه استفاده نمایید و مقداری از پودر بچه را در نقاط ورودی ریخته تا باعث مسدود شدن مسیر مورچه ها شود.

تفاله قهوه

می توانید با تفاله قهوه مورچه ها را از بین ببرید زیرا، بوی قهوه باعث فراری دادن مورچه ها می شود بنابراین، می توانید اطراف و پای دیوارهای خانه و جای عبور مورچه ها تفاله قهوه بریزید.

تمیز کردن منزل

یکی دیگر از راهکارهای موثر تمیز نگه داشتن منزل می باشد زیرا، بوی باقی مانده خوراکی ها باعث جلب مورچه ها می شود بنابراین، بهتر است خانه را تمیز کنید.

پوست مرکبات

استفاده از پوست مرکبات از دیگر راهکارهایی است که مورچه را از بین می برد بنابراین، پوست مرکبات و آب را داخل یک مخلوط کن با هم مخلوط کرده و آن را در محل عبور مورچه ها اسپری نمایید.

  •  آرون گروپس

لیمو

بوی لیمو برای دور کردن و همچنین از بین بردن مورچه ها بسیار مفید است، فقط کافی است مقداری از آب این میوه را روی ورودی در بزنید تا مورچه ها دور شوند و یا در کابینت هایی که مورچه مشاهده کرده اید می توانید با خیساندن پارچه در روغن لیمو و قرار دادن آن در کابینت ها مورچه ها را از بین ببرید.

روش خانگی کم هزینه

فلفل قرمز

فلقل قرمز به دلیل ماهیتی که دارد باعث از بین بردن مورچه ها می شود زیرا، سیگنال های شیمیایی که مورچه جهت رسیدن به غذا دریافت می کند را از بین می برد و نمی توانند زنده بمانند برای این منظور فقط کافی است مقداری فلفل را در مناطقی که مورچه وجوددارد بریزید.

روش های خانگی برای از بین بردن مورچه دها

نمک

برای اینکه از شر مورچه ها خلاص شوید می توانید از نمک استفاده کنید، مورچه ها از محلی که با محلول نمک اسپری شده باشد رد نمی شوند بنابراین محلول نمک را در نقاطی از منزل که مورچه وجود دارد بریزید فقط قبل از اسپری کردن نمک مطمئن شوید که محل مورد نظر خشک است.

سرکه

سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و این محلول را در جایی که مورچه لانه دارند بریزید، حتی می توانید برای اینکه سریع تر همه مورچه ها از بین بروند فلفل را به سرکه اضافه کنید.

روش های برای از بین بردن مورچه ها

خیار

مورچه ها به دلیل اینکه نمی توانند مزه خیار را تحمل کنند از آن متنفرند، بنابراین می توانید پوست خیار را بگیرید و تکه های پوست را در تمام مناطقی که مورچه وجود دارد بگذارید و هر روز پوست تازه جایگزین پوست خیار قبلی کنید و این کار را به مدت چند روز ادامه دهید تا کاملا از شر مورچه ها خلاص شوید.

دارچین

دارچین بوی تندی برای مورچه ها دارد بنابراین نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و یک گلوله کتان را داخل محلول خیس کنید و مناطقی که در آن احتمال دارد مورچه وجود داشته باشد را دستمال بکشید این کار چند روز انجام دهید تا زمانی که دیگری اثری از مورچه ها باقی نماند.

دور کردن مورچه از منزل

نعناع

یکی دیگر از موادی که بویایی مورچه را از بین می برد و دیگر قادر به پیدا کردن غذا نخواهد بود نعناع می باشد برای این کار حدود پنج قطره از این ماده را با نصف استکان آب اضافه کنید و این محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و در ناحیه زباله ها و در ورودی اسپری کنید تا مورچه ها دور شوند

نکات مهم به منظور از جلوگیری از جمع شدن مورچه

به منظور پیشگیری از تجمع مورچه ها می توانید یک سری نکات را رعایت کنید که عبارت است از :

  • تمیز کردن خرده های غذا از روی زمین
  • شستن سریع ظرف های کثیف
  • جلوگیری از ورود مورچه به خانه با پوشاندن تمام درب ها، پنجره ها و تمام ورودی خانه با درزگیر
  • نگه داشتن مواد غذایی در ظروف در بسته
  • پیش از اقدام روش های گفته شده ابتدا باید لانه مورچه ها پیدا نمایید.

 بنابراین با استفاده از روش های خانگی که بسیار ساده و کم هزینه می باشند می توانید از شر مورچه ها خلاص شوید. همچنین برای دانستن روش های از بین بردن حشرات گلدان و از بین بردن مارمولک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *