دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع خط خنده با روش های خانگی و طبیعی معجزه گر

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

عضلات صورت در هنگام لبخند زدن و خندیدن موجب ایجاد چروک هایی در پوست شده که خط خنده نامیده می شود. زمانی که پوست جوان است، این خط ها کمتر به چشم می آیند، اما با افزایش سن چین و چروک ها عمیق تر شده و ممکن است به صورت زشت جلوه نماید، از این رو در این مطلب به ارائه راهکارهایی برای رفع خط خنده پرداخته ایم که می تواند برای شما سودمند واقع شود.

امروزه رفع خط خنده و چین چروک دور دهان، پیشانی، زیر چشم ها، بین ابروها که معمولا با افزایش سن و به دلایلی مانند صحبت کردن، خندیدن، غذا خوردن، ژنتیک، لاغری و غیره ممکن است ایجاد شده باشد، دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم ها می باشد. در کنار استفاده از برخی ماسک ها گیاهی، روش های درمانی دیگری هم وجود دارد که می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد، در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم.

معرفی راهکارهایی برای رفع خط خنده

کهولت سن، آفتاب سوختگی، سیگار کشیدن از جمله عوامل مهم در ایجاد خط خنده بر روی صورت هستند. رشته های کلاژن از پوست محافظت کرده و موجب صاف نگه داشتن آن می شوند، بنابراین با کاهش کلاژن پوست، حالت ارتجاعی و استحکام پوست کمتر شده و در نتیجه موجب پیدایش چین و چروک ها و خطوط هایی ظریف در صورت می شود؛ اشعه فرابنفش خورشید ، سیگار کشیدن و افزایش سن، رشته های کلاژن و الاستین پوست را از بین برده و در نتیجه موجب ایجاد چروک  و خطوط در سطح پوست می شود. خط لبخندی که به دلیل افزایش سن ایجاد می شود را نمی توان کاری کرد، اما با تغییر سبک زندگی و برخی عادت های نادرست می توان بسیاری از چین و چروکهای صورت را به تاخیر انداخت و یا حتی پیشگیری کرد. در این قسمت می توانید با روش هایی برای پیشگیری و رفع خط خنده آشنا شوید.

از بین بردن خط خنده

ماسک های خانگی همیشه موثر هستند

استفاده از بسیاری از روغن ها و نیز ماسک های صورت می تواند تا حدود زیادی از میزان خطوط صورت جلوگیری نماید. روغن زیتون و روغن آرگان دو روش و راهکار خانگی مؤثر برای جلوگیری از چین و چروک صورت می باشد. شما می توانید قبل از خواب و نیز پس از پاکسازی و شست و شوی صورت، مقدار کمی روغن را به صورت مالیده و به آرامی ماساژ دهید، ترکیبات مفیدی که در این روغن ها وجود دارد تاثیر فراوانی در حفظ جوانی و شادابی پوست دارد.

استفاده از ماسک های لایه بردار مانند اسکراپ کیوی نیز برای رفع خط لبخند مؤثر می باشد. کیوی دارای ویتامین C و پنی فنول هایی هستند که پوست را تغذیه می کنند، همچنین مانند یک لایه بردار عمل می کند، بنابراین استفاده از اسکراپ کیوی، هفته ای یک بار موجب شده تا سلول های مرده پوست دفع شود و در نتیجه پوست شاداب تر و سالم شده و نیز خط لبخند تا حدودی محو شود.

رفع خط لبخند

تمرینات روزانه برای از بین بردن خط لبخند

ورزش و انجام تمرینات عضلانی صورت نقش زیادی در شادابی صورت و نیز کاهش خط خنده می تواند داشته باشد؛ ماساژ دادن پوست یکی از راهکار ها برای حفظ جوانی پوست است، در ادامه به معرفی دو روش تمرینی برای کمتر شدن خط خنده پرداخته ایم.

در روش اول از بین بردن خط خنده، دندان ها را به هم جفت کرده و به مدت ۱۰ ثانیه یک لبخند (کاملا پهن و بزرگ) بزنید، سپس رها کرده و دوباره تکرار کنید. لازم است این تمرین را هر روز و در حدود ۱۰ تا ۲۰ بار انجام دهید.

  •  آرون گروپس

روش دوم برای رفع خط خنده به این صورت است که لب های خود را کمی از هم فاصله داده و سپس با کمک انگشتتان، گوشه دهان را به عقب صورت کشیده و این حالت را تا ۱۰ ثانیه نگه دارید و تکرار نمایید؛ این تمرین را نیز می توانید هر روز ۱۰ تا ۲۵ بار انجام دهید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم های ضد آفتاب با کیفیت و با SPF 30 روش خوبی برای جلوگیری و رفع خط خنده ناشی از نور خورشید می باشد، زیرا نور خورشید موجب از بین رفتن کلاژن های پوست و در نتیجه ایجاد لکه های پوستی  و چین و چروک می شود.

نوشیدنی ها را فراموش نکنید

آب، نقش زیادی در حفظ شادابی و سلامت پوست دارد. بنابراین نوشیدن مکرر آب در طول روز می تواند به آبرسانی پوستتان کمک زیادی نماید. استفاده از نوشیدنی های مفید و دمنوش هایی مانند چای سبز و نیز مصرف آب میوه های طبیعی تا حد زیادی می تواند به تامین آب مورد نیاز بدنتان کمک نماید.

رفع خط خنده

جلوگیری از استرس نوش داروی خط لبخند

استرس می تواند سلامت پوست را به خطر اندازد؛ زمانی که فرد دچار استرس می شود، بدن هورمون کورتیزول ترشح کرده و در نتیجه این هورمون برای شکستن پیوند های سلولی، تولید رادیکال های آزاد را افزایش می دهد، رادیکال های آزاد می تواند مانع تولید کلاژن شده و نیز تاثیرات مخربی بر روی پوست ایجاد نماید. بنابراین برای جلوگیری از استرس می توانید دوش آب گرم گرفته، پیاده روی کنید، به موسیقی گوش داده و نیز به انجام فعالیت هایی که دوست دارید بپردازید، تا حواستان پرت شده و میزان استرستان کاهش یابد.

خوب و راحت بخوابید

خواب کافی نیز می تواند تاثیر مستقیم  بر روی پوست گذاشته و از ایجاد خط لبخند جلوگیری نماید. زمانی که شما کمبود خواب داشته باشید، همانند استرس، ترشح هورمون کورتیزول می تواند تاثیر منفی بر روی سلامت پوست داشته باشد، در حالی که خواب خوب و کافی موجب تقویت پیوندهای سلولی شده و در نتیجه پوست جوان تر و شاداب تر خواهد شد. نکته مهم دیگر، وضعیت خوابیدن می باشد، زمانی که بر روی شکم یا پهلو می خوابید، پوست سابیده شده و موجب بروز خط لبخند بر روی صورت می شود. برای حل این مشکل، می توانید از رو بالشتی های نرم و ابریشمی استفاده نمایید.

رفع و پیشگیری از خط خنده

میکرونیدلینگ (درمان با القای کلاژن)

هدف انجام این کار، افزایش تعداد کلاژن در پوست می باشد، زیرا با بالا رفتن سن، کلاژن پوست کاهش می یابد و در نتیجه پوست حالت کشسانی خود را از دست خواهد داد، بنابراین پزشک می تواند از طریق میکرونیدلینگ، کلاژن پوست را افزایش دهد، در این صورت چروک های مختلف صورت از جمله خط لبخند را پر کرده و از بین می برد، بر اساس تحقیقات انجام گرفته نتیجه این عمل بعد از ۹ ماه مشخص می شود و از این طریق پوست ترمیم می شود، اگرچه امکان دارد روی آن قرمزی و کبودی ایجاد شود، همچنین دوره درمان آن برای یبسیاری از افراد به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه ۳ تا ۶ ماه است.

نور درمانی

استفاده از کیت های نوری که در بازار موجود هستند، نیز می توانند برای رفع و از بین بردن چروک هایی همچون خط خنده استفاده شوند، در این کیت ها به منظور افزایش کلاژن در اطراف چشم از لامپ های ال ای دی استفاده می شود.

از بین بردن خط خنده

بنابراین استفاده از این روش روزانه به مدت ۳ دقیقه می تواند موثر باشد، اگرچه عوارض جانبی برای این روش ذکر نشده اما میزان اثر بخشی و کارایی آن نیز نامشخص است.

ماساژ درمانی

برای رفع خط خنده با ماساژ، انگشتانتان را داخل گوشه دهان خود قرار دهید و حدود یک سانتی متر به طرفین بکشید، در نتیجه این کار عضلات اطراف دهان منقبض می شود، همچنین می توانید لب هایتان را روی هم بسته و برای چند ثانیه به همین حالت نگه دارید، سپس به آرامی گوشه های دهانتان را به سمت یکدیگر بکشید و می توایند از انگشتان خود به عنوان مقاوم کمک بگیرید. کمی استراحت کرده و این کار را حدود ۲۵ بار تکرار کنید، انجام این کار از تضعیف شدن پوست جلوگیری می کند.

در روش دیگر نوک انگشتان خود را روی خط خنده بگذارید و فشار های آرامی را اعمال کنید، سپس با دهان باز تا می توانید لبخند بزنید، حدود ۵ ثانیه به همین حالت بمانید، کمی استراحت کرده و دوباره ۳۰ مرتبه این کار را تکرار کنید. لبخند زدن در صورتی که با مقاومت همراه باشد، عضلات گونه را تقویت کرده  و پوست یا خطوط اطراف صورت را می کشد.

رفع خط لبخند

سایر روش ها برای مبارزه با خط خنده روی پوست

شست و شوی صورت به صورت یک یا دو بار در روز، استفاده از مرطوب کننده ها، انجام ورزش به طور مرتب، مصرف غذا های حاوی امگا ۳، نگه داشتن وزن بدن در حالت متعادل و استفاده از سرم های ضد پیری راهکارهای مناسبی برای رفع خط خنده و نیز پیشگیری از آن می باشد. همچنین روش های درمانی مانند لیزیک، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، روش هایفوتراپی، لیفت درمانی و … نیز برای از بین بردن چروک دور لب و خطوط صورت راهگشا هستند که معمولا برخی از آنها با عوارضی همراه می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *