دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های کودک نابغه و علائمی که به شما کمک می کند نبوغ کودکتان را کشف کنید

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

کودک نابغه نسبت به بقیه کودکان دارای نشانه های می باشند که همه والدین دوست دارند کودک شان در آینده نابغه شود اما باید نشانه های کودک نابفه را بدانند.

همه والدین دوست دارند که فرزندشان یک نابغه باشد و همیشه رویای پیشرفت فرزند خردسال خود را در سر می پرورانند، و در واقع به چشم یک نابغه به فرزندشان نگاه می کنند بعضی از کودکان از نظر والدین نابغه هستند اما باید ویژگی های کودکان نابغه را بدانند البته که همه کودکان باهوش و با استعداد هستند ولی کودکان نابغه دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که در این مقاله شما را با نشانه های کودکان نابغه آشنا خواهیم کرد.

 نشانه های کودک نابغه

نشانه های از نابغه بودن یک کودک

کودک از زمانی که متولد می شود در طول مراحل زندگی اش کارهای را انجام می دهد که می توان تشخیص داد که او فوق العاده می باشد، بنابراین اگر علائمی از نابغه بودن در وجود کودک مشاهده کردید می توانید به فکر این باشید که ذهن کودک را پرورش دهید و هر کاری می توانید در این مسیر برای کودک نابغه انجام دهید این نشانه ها عبارتند از:

 کنجکاو بودن در مورد همه چیز

کودکی که با هوش باشد معمولا به دنیای پیرامون خود علاقه دارد اما اگر کودکی نابغه باشد در مورد همه چیز و حتی نحوه کارکرد وسایل مختلف که در اطراف خود می بیند سوال می کند و کنجکاو است وسایل چگونه ساخته می شوند. یک کودک خردسال نابغه می تواند یک اسباب بازی را دقیقا سر جای خودش قرار دهد و اگر چیزی در جای اصلی خودش قرار نگرفته باشد متوجه می شود، سوالات این کودکان تمام شدنی نمی باشد و همین امر صبر والدینش را لبریز می کند.

علائم کودک نابغه

دارای حافظه استثنایی

یکی دیگر از نشانه های کودک نابغه این است که دارای حافظه قوی در دوران کودکی می باشند و اگر کودک بتواند گذشته را به یاد آورد این به این معناست که کودک دارای حافظه قوی می باشد و در واقع داشتن یک حافظه خوب در وجود کودک به عنوان نشانه ای از نابغه بودن آن می باشد.

  •  آرون گروپس

 زود آغاز کردن مکالمه و گفتگو

همه پدر و مادرها دوست دارند کودک شان هر چه سریع تر با آن ها صحبت کنند زیرا مهارتهای زبانی نقش مهمی در هوش کودک دارد، بنابراین اگر کودکی توانست که سریع تر شروع به صحبت کند نشانه آن است که در آینده کودک باهوشی خواهد شد اما زود به حرف آمدن به تنهایی نشانه نابغه بودن کودک نیست باید بتواند نسبت به کودک هم سن خود از جملات پیشرفته استفاده کند.

استعداد در زمینه هنر و موسیقی

همه کودکان به موسیقی و هنر علاقه دارند، اما یکی دیگر از علائم کودک نابغه این است که کودکی که استعداد غیر عادی در زمینه موسیقی و هنر از خود نشان بدهد و با رعایت پرسپکتیو (تناسب دور و نزدیک) شروع به نقاشی کشیدن می کند و یا رشته های گوناگون هنر را درک می کند این کودک در آینده نابغه می باشد.

علائم کودک نابغه

صحبت کردن زیاد با بزرگترها

 یکی دیگر از نشانه های کودک نابغه این است که  این کودکان  چون  دارای توانایی و علاقه مندی های متفاوتی نسبت به کودک هم سن خود هستند بنابراین در ارتباط  با کودکان هم سن خود دچار مشکل می شوند و ترجیح می دهند با برزگ تر ها گفت و گو کنند و از صحبت کردن با بزرگتر ها لذت می برند.

بنابراین با داشتن این نشانه ها در وجود کودک می توانید آن را نابغه بدانید و راهی را برای شکوفا شدن استعدادهایش پیش رو داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *