دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی دریاچه چورت ساری و راهنمای سفر به آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

دریاچه چورت یکی از دریاچه های زیبا در ایران است که در روستایی سرسبز با همین نام قرار گرفته است. این دریاچه نقطه پر جاذبه ای است که گردشگران برای دور شدن از هیاهوی شهر به این منطقه توریستی سفر می کنند.

یکی از جذابیت هایی که در این دریاچه بزرگ می توانید مشاهده کنید وجود اکوسیستم آن است و وجود درختان سرسبز و انبوه آن را به یک مکان مناسب برای اسکان گردشگران تبدیل کرده است. همچنین وجود ماهیان در دریاچه چورت (میانشه) موجب شده است تا گردشگران سرگرمی بی نظیری داشته باشند و از طبیعت این دریاچه لذت ببرند.

 دریاچه تماشایی چورت

معرفی دریاچه چورت ساری و زیبایی های آن

این منطقه روستایی دارای گونه های از ماهیان است که در آب های دریاچه رشد کرده اند و مدت ها است که از دریاچه های گوناگون به این دریاچه منتقل شده اند و در حال تکثیر و رشد هستند. شکل ظاهری و اصلی این دریاچه بیضی شکل است و میزان بارش این منطقه نیز متغییر است به همین دلیل عمق این آب نیز ثابت نخواهد بود.

شاید یکی از جذابیت هایی که بیشتر گردشگران در دریاچه ها دوست دارند تجربه کنند لذت آب تنی باشد که در فصل تابستان می توانند تجربه خوبی در این دریاچه داشته باشند.

مکان های دیدنی دریاچه چورت

وجود درختان انبوه و هوای مه آلود فضایی بی نظیر و آرامش بخش را برای شما به همراه دارد که می توانید از آن نهایت لذت را ببرید.

یکی از لذت هایی که بیشتر گردشگران در این منطقه آن را دوست دارند سکوت حاکم بر نواحی اطراف این منطقه است که شما را برای ساعت ها از شلوغی و اضطراب زندگی شهری دور خواهد کرد و با فکری باز و خیالی آسوده می توانید از روز و طبیعت اطراف خود لذت ببرید.

  •  آرون گروپس

دریاچه متفاوت چورت

مسیر اصلی سفر به دریاچه مسیری خاکی و پر از طبیعت های زیبا و تماشایی است و با عبور از این جاده و شنیدن صدای پرندگان از دنیای اطراف خود دور خواهید شد و مناظری رویایی را مشاهده خواهید کرد.

اینگونه از مناظر به لحاظ توریستی برای گردشگران خارجی نیز دارای جذابیت بسیار است زیرا اینگونه از مناظر در کمتر جایی دیده می شود و برای هر فردی لذت بخش است.

از جمله درختانی که در این نواحی به فراوانی یافت می شود درختان ازگیل، پونه، گردو و آویشن هستند و رایحه ای خوب را در هوای پخش خواهند کرد.

دریاچه سرسبز و جذاب چورت

مسیر رفت و آمد :

مسیری که به این دریاچه ختم می شود از جاده ساری و کیاسر می باشد که در فاصله ۳۵۰ کیلومتری از شهر تهران است و در یک جاده خاکی و در روستای چورت، واقع شده است.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه میانشه

این دریاچه همیشه زیباست اما در فصل بهار سرسبزی آن زیبایی خیره کننده ای به طبیعت دریاچه می بخشد، ضمن اینکه در نیمه اول پاییز نیز وجود رنگ های تماشایی در چشم انداز دریاچه، تصویر زیبایی به وجود می آورد.

حوضچه های پلکانی باداب سورت که در فاصله ۸۰ کیلومتری این دریاچه واقع شده اند از دیگر جاذبه های دیدنی برای گردشگران و طبیعت گردی در استان مازندران می باشد.

حال شما می توانید ضمن لذت بدن از طبیعت زیبای این منطقه از ماهیگیری و قایق سواری در دریاچه زیبای میانشه نیز لذت ببرید، البته بهتر است از شنا کردن در آن خودداری کنید، توجه داشته باشید که اطراف و کف این دریاچه دارای پوشش جنگلی شامل درخت و بوته می باشد.

دریاچه تماشایی میانشه

دانستنی های دیگر درباره دریاچه میانشه

جالب است بدانید که این دریاچه در اثر وقوع زلزله ای در سال ۱۳۱۸ و در نتیجه رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه های اطراف به وجود آمده است و معروف به خواهر خوانده دریای مازندران می باشد.

دریاچه چورت یا میانشه که در اثر عوامل محیطی ایجاد شده در دل جنگل قرار گرفته است و با وجود راه ناهموار برای رسیدن به آن، مورد توجه گردشگران می باشد.

تاریخ ورود به این دریاچه به سال ۱۳۸۹ بر می گردد و شکل ظاهری آن به صورت بیضی بوده که عمق آن نسبت به میزان بارش های فصلی تغییر خواهد کرد، ماهی های داخل این دریاچه نیز به وسیله افراد محلی به داخل دریاچه ریخته می شوند.

درخت هایی که در محل ایجاد دریاچه قرار دارند با پایین آمدن آب آن، پدیدار می شوند و در نتیجه منظره با شکوه و شگفت انگیزی را به وجود می آورند. پوشش های جنگلی و زیبا و نیز درخت های کهنسال که دور تا دور این جنگل را فرا گرفته اند، بین دریاچه با شیب بسیار در شکاف دره ای واقع شده اند.

دریاچه زیبای میانشه

برای اینکه سفری راحت و ایمن داشته باشید بهتر است قبل از سفر اطلاعات مفیدی درباره این منطقه و نحوه دقیق سفر به آن را بدانید تا با خیالی آسوده سفری ایمن داشته باشید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر مکان های دیدنی مازندران می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *