دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بالم لب چیست؟ چطور در خانه بالم لب درست کنیم؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب با نحوه ساخت بالم لب در منزل به صورت مرحله به مرحله و با ساده ترین روش آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید این پماد موضعی را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

بالم لب، از انواع پمادهای موضعی است که از آن برای نرم و مرطوب کردن لب‌ها استفاده می شود و شما می توانید این نوع پماد مخصوص لب‌ها را به راحتی در منزل بسازید. این پماد موضعی همچنین دارای مزایای زیادی برای لب‌ها است و با نفوذ در پوست لب‌ها از ترک خوردگی و خشکی آن پیشگیری می کند.

معرفی بالم لب و نحوه ساخت آن

حساس ترین بخش بدن پوست لب‌ها است بنابراین بهتر است از لب‌هایتان در برابر نور خورشید و سرما و خشکی هوا محافظت نمایید. بالم خانگی لب‌ها از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای مراقب از پوست لب‌ها است و این پماد موضوعی از ترک خوردن لب‌ها محافظت می کند و باعث درخشان و جذاب تر به نظر رسیدن لب‌ها می شود. در مطالب قبلی درمان خشکی پوست صورت و تغییر رنگ طبیعی چشم را مشاهده کردید در ادامه این مطلب با نحوه ساخت خانگی بالم لب‌ها آشنا خواهید شد.

بالم طبیعی لب

وسایل لازم برای تهیه بالم خانگی لب‌ها

  • موم طبیعی : مقداری
  • کره درخت قلم یا شی باتر
  • روغن نارگیل
  • اسانس نعناع : به مقدار لازم
  • قوطی درب دار یا ظرف مخصوص بالم

بالم لب

طرز تهیه بالم خانگی برای لب‌ها

ابتدا همه وسایل ذکر شده به غیر از روغن نعناع را درون ظرف پیرکس کوچکی بریزید سپس ظرف پیرکس را روی قابلمه پر از آب قرار دهید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید و مواد نرم شدن آن ها را به آرامی هم بزنید تا ذوب شوند و بعد از ذوب شدن مواد آن ها را از روی حرارت بردارید و چند قطره اسانس به آن ها بیفزایید.

مخلوط مواد را قبل از سرد شدن آن ها درون ظرف مخصوص بریزید و به مدت ۷ تا ۸ ساعت بالم را در دمای اتاق قرار دهید تا خودش را بگیرد و به راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بالم خانگی لب‌ها را می توانید به مدت چند ماه استفاده نمایید در صورت تمایل می توانید برای ضد آب شدن بالم مقداری موم به آن بیفزایید.

بالم خانگی برای لب

  •  آرون گروپس

بالم طبیعی برای لب

روش تهیه بالم لبها بدون موم عسل

روشهای مختلف زیادی برای ساخت بالم خانگی بدون موم عسل وجود داردف یکی از این روشها استفاده از روغن نارگیل است که در ادامه دستور تهی آن را د راختیارتان قرار می دهیم :

وسایل مورد نیاز برای تهیه بالم بدون موم :

روغن نارگیل : ۲ یا ۳ قاشق غذا خوری

رژ لب ارگانیک یا رنگ خوراکی : مقداری

طرز تهیه بالم خانگی برای لبها

در ابتدا روغن نارگیل را  داخل یک ظرف مناسب مایکروویو ریخته و سپس رنگ خوراکی یا رژلب را به آن بیفزایید، اکنون ظرف راداخل مایکروویو گذاشته و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا مواد ذوب شوند، چند نوبت این کار را انجام دهید تا مواد کاملا ذوب شده و با هم ترکیب شوند و در هر ۳۰ ثانیه آن را هم بزنید، بعد ا زذوب شدن مواد آن را داخل ظرف موردنظر خود بریزید و اجازه دهید تا خنک شود به این صورت بالم خانگی شما آماده شده است.

ساخت بالم خانگی

روش ساخت بالم خانگی با عسل

تهیه این نوع بالم با استفاده از عسل از جمله دستورالعمل های پرطرفدار است که فواید بسیاری برا یلبها دارد، برای آشنایی با روش تهیه این نوع محصول می توانید مطابق روش زیر عمل نمایید :

وسایل مورد نیاز برای تهیه بالم خانگی با عسل :

  • روغن شاهدانه : یک قاشق چای خوری
  • روغن بادام : ۴ قاشق چای خوری
  • عسل : ۲ قاشق چای خوری
  • کره کاکائو : ۱۰ گرم
  • موم زنبور عسل : ۱۰ گرم
  • شی باتر : ۱۵ گرم

روش تهیه بالم با عسل :

کاکائو، موم زنبور عسل و شی باتر را در داخل یک دیگ بخار ذوب کنید، سپس روغن شاهدانه، عسل و روغن بادام را به آن بیفزایید و هم بزنید، اکنون این ترکیب مایع مانند را هم بزنید تا غلیظ شود، زمانی که به غلظت مناسب رسید آن را داخل شیشه یا ظرف موردنظرتان بریزید تا سفت شود.

بالم طبیعی و خانگی برای لب ها

در این مطلب با نحوه ساخت بالم خانگی لب با ساده ترین روش در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این محصول آرایشی و بهداشتی مفید نهایت بهره را ببرید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با روشهای پر نشان دادن لب نازک و آرایش لب باریک می توانید از مطالب قبلی آرگا دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *