دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با فیلبند و زیبایی های این روستای جذاب و تماشایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

فیلبند یکی از روستاهای زیبا و سرسبز در اطراف استان مازندران است و در شهرستان بابل واقع شده است. و در گذشته برای مدتی کوتاه به این روستان فلبن نیز گفته می شده است.

یکی از مناطق توریستی با جاذبه ها و چشم اندازهای زیبایی که می توانید در استان مازندران و شهرستان بابل از آن دیدن کنید روستای فیلبند، است. مسیر رفت و آمد به این روستا از طریق جاده هراز و همچنین سنگچال آمل بسیار آسان است و به دلیل داشتن جاده ای مناسب برای گردشگران بیشتر مورد استقبال است.

 دیدنی های جذاب فیل بند

راهنمای سفر به فیلبند

مسیر اصلی رفت و آمد به این روستا که مسیر ماشین رو نیز می باشد جاده فرعی منگل – چلاو است که در جاده هراز قرار دارد مسیر این جاده آسفالت است و نسبت به مسیر بابل بسیار هموارتر و راحت تر است. یکی دیگر از مسیرهای قابل دسترسی برای سفر به این روستای دیدنی راه سوشه از ییلاق شیخ موسی بخش بندپی شرقی تا  این روستا است.

در مسیر مال کرمیناپی نیز می توانید به این روستا سفر کنید مسیر این جاده یک مسیر جنگلی و زیبا است که خود دارای چشم اندازهای زیبای دیگری است.

مکان های دیدنی فیلبند

به لحاظ جغرافیایی این روستا به شمال غربی سنگچال آمل، ییلاق و روستای شیخ موسی متصل می شود. نواحی اطراف این روستا مناطقی ویژه و مناسب برای کوهنوردی هستند و در تابستان نیز این منطقه دارای جذابیت های بی شماری است.

درختان مختلفی که در این منطقه یافت می شود شامل گونه های مختلفی از درختان زرشک کوهی، درخت ون، آلوچه ترش، فندق، ابالو، گردو و انگور کوهی است.

  •  آرون گروپس

مناطق دیدنی این روستا

آب و هوای مطبوع و مناسبی که در این روستا وجود دارد موجب جذب گردشگران زیادی شده است که قصد دارند لحظاتی خاص و ویژه را در این مناطق سپری کنند. چشم اندازهای طبیعی مختلف این منطقه با وجود تنوع آب و هوایی می تواند لذت بخش باشد زیرا با بارش برف و باران، طلوع و غروب خورشید و در فصل های مختلف سال می توانید شاهد جاذبه های بی نظیری باشید.

فیل بند

شاید یکی از جذابیت های مثال زدنی این روستا ارتفاعات آن باشد که این روستای ییلاقی مازندران را به قطب گردشگری این استان تبدیل کرده است. وجود مه و ابرهای باران زده آرامشی خاص را ایجاد کرده است و می توان از بالای ارتفاعات آن نظاره گر چشم اندازهای خاصی بود.

بیشتر گردشگران این منطقه از مازندران این روستا را با نام بام شرقی مازندران می شناسند در جنوب این ارتفاعات نیز وجود امامزاده در خط الراس آن با نام امامزاده قاسم ایت که بقعه امامزاده قاسم با گنبدهای سفید رنگ است.

فیل بند و مناظر آن

یکی از دیگر مکان های دیدنی فیلبند که می توانید بعد از سفر خود به این روستا از آن دیدن کنید روستای سنگچال است که مسیر اصلی رفت و آمد به روستای فیل بند  است این روستا نیز دارای مناظر و چشم اندازهای خاص است.

بهترین زمان مسافرت به این روستا

این روستا در فصول مختلف دارای آب و هوای متنوعی می باشد؛ در فصل سرما اقامت در این مکان گردشگری به شدت سخت است و به همین خاطر در زمستان آنجا خالی از سکنه می باشد، برف از اوایل پاییز شروع شده و به تدریج و با شروع زمستان همه جا سفیدپوش می شود، بنابراین ساکنین این روستا در زمستان آنجا را ترک کرده و به مناطق گرم تر در اطراف این روستا می روند.

جالب است بدانید که این روستا را می توانید چهار فصل ببینید و امکان دارد در یک روز و در فواصل کوتاه شاهد آفتاب، باران، تگرک، برف و رنگین کمان باشید و آب و هوای این روستا در تابستان بسیار لطیف و دارای شرایط آب و هوایی عالی است، در این فصل هوا خنک بوده اما همچنان شب های سردی دارد.

روستای دیدنی فیل بند

بنابراین بهترین موقع مسافرت به روستا در فصل بهار و تابستان می باشد و به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب آنجا در تابستان، شلوغ ترین زمان گردشگری است. دریای ابر یکی از دیدنی های این روستای زیبا است که در اغلب روز های سال وجود دارد و در فصول سرد متراکم تر است، برای لذت بردن از تماشای آن بهتر است در فصل بهار به آنجا سفر کنید، در تابستان نیز در صورت سحرخیزی شانس دیدن ابرها را خواهید داشت.

اقامت در این روستا به هنگام سفر

این روستا فاقد مهمانپذیر و یا هتل می باشد و بهترین گزینه خانه های روستایی و محلی می باشد که به دلیل استقبال زیاد گردشگران و حجم بالای مسافران برای دیدن زیبایی های طبیعی روستا قیمت این خانه ها و کلبه های روستایی افزایش زیادی پیدا می کنند.

در بخش غربی این روستا مسافرخانه ای به نام تکیه غرب وجود دارد که اتاق های آن برای اجاره شبانه است و امکانات بسیار محدودی دارد، اما قیمت آن تقریبا مناسب می باشد، ضمن اینکه امکانات محدود آن در فضای روستایی می تواند برای خیلی ها خاطرانگیز باشد.

روستای فیل بند

همچنین در نزدیکی امامزاده فیلبند، مهمانپذیر کوچکی وجود دارد که مناسب برای کمپ در فضای باز است، البته به دلیل شرایط آب و هوایی این روستا و احتمال بارش های ناگهانی و تگرک، حتما باید وضعیت جوی این روستا را چک کنید و بعد اقدام به سفر نمایید.

در پایان امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و در صورت تمایل برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی مازندران و جاذبه های گردشگری بابل می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *