دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عایق بندی پنجره های قدیمی با روش های اصولی و مقرون به صرفه

  • سحر بهرامی
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

با سرد شدن هوا یکی از نیاز های اساسی هر خانه، حفظ هوای گرم خانه و جلوگیری از هدر رفت انرژی است.پنجره های قدیمی بیشترین هدر رفت انرژی را در خانه دارند مخصوصا در فصل سرما شما می توانید به راحتی با استفاده از روش های ساده به عایق بندی پنجره های قدیمی خود بپردازید.

عایق بندی پنجره های قدیمی بهترین راه برای صرفه جویی در انرژی و گرم نگه داشتن فضای داخلی خانه در فصل سرما است، که یکی از راه های مقابله از ورود هوای سرد به خانه استفاده از پنجره های دوجداره است که مستلزم هزینه های بالایی است. اما در این بین راه های ساده ای و کم هزینه تری برای عایق بندی پنجره ها وجود دارد که  می توان به سرعت و هزینه کم به عایق بندی پنجره های  قدیمی پرداخت.

روش های عایق بندی پنجره های قدیمی

تمام این اقدامات را باید قبل از فرارسیدن فصل سرما انجام دهید.

استفاده از نایلون های حباب دار

این روش یکی از روش های بسیار ساده و کم هزینه است . که ابتدا بعد از تهیه نایلون ها اندازه پنجره ها را دقیق می گیریم و سپس با قیچی نایلون را به اندازه شیشه برش می دهیم سپس بر روی شیشه پنجره آب اسپری می کنیم تا پلاستیک به آن بچسبد و بعد از ان پلاستیک را از قسمتی که حباب دارد روی شیشه می گذاریم اگر خواستید عایق شما ضخامت بیشتری داشته باشد یک لایه دیگر هم می توانید روی ان بگذارید البته باید با چسب بچسبانید.

استفاده از پلایتیک های حباب دار برای جلوگیری از ورود هوای سرد در زمستان

استفاده از درزگیر

استفاده از درزگیر های نایلونی تاثیر فراوانی در عایق بندی پنجره های قدیمی دارد  که با توجه به فشرده شدن آن ها در بین درز ها تا حدی از ورود هوا سرد به منزل جلوگیری می کنند.

  •  آرون گروپس

استفاده از درزگیر های برای عایق کاری پنجره

استفاده از روکش های عایق

نوعی روکش های مخصوص در بازار وجود دارد که به عنوان یک لایه بر روی شیشه چسبانده می شوند و برای استفاده در فصل زمستان گزینه آسانی است.جنس این روکش ها از پلاستیک فشرده شده است.

استفاده از روکش ها ی شیشه برای جلوگیری از ورود هوا سرد

استفاده از پرده های ضخیم

این روش استفاده فراوانی در عایق بندی پنجره های قدیمی دارد که می توان با استفاده از پشت پرده های ضخیم و توپر و نصب آنها در پشت پنجره از ورود هوا از در و پنجره جلوگیری کنید.

استفاده از پرده های توپر برای جلو گیری از ورود هوای سرد

استفاده از پشت دری ها

شاید این روش یک روش قدیمی و ساده باشد اما کمک فراوانی به جلوگیری از هدر رفت انرژی می کند. کافیست مقداری پارچه را لول کنید و در پشت و پنجره ها قرار دهید.

استفاده از پشت دری برای حفظ گرما در منزل

استفاده از روکش های خارجی

استفاده از درها و روکش های  خارجی بر روی شیشه های بیرون منزل بسیار تاثیر گذار است همچنین می توانید از پلاستیک برای پوشاندن کل پنجره از خارج استفاده کنید.

استفاده از پوشش های خارجی برای جلوگیری از ورود هوای سرد

استفاده از کرکره های سرتاسری

استفاده از این روش برای عایق بندی پنجره ها استفاده می شود که علاوه بر تاثیری که در خروج سرما به داخل دارد در دکوراسیون منزل هم ظاهری مناسب ایجاد می کند.

استفاده از کرکره های چوبی برای عایق کردن پنجره های قدیمی

پوشاندن درز پنجره ها و در ها

یکی از مشکلاتی که هر خانه قدیمی دارد وجود درز های فراوان در کنار پنجره ها و در ها است  که با استفاده از مواد پلاستیکی مخصوص این درزها به طور کامل پوشانده می شوند که تاثیر فراوانی در حفظ گرما در منزل را دارد.

استفاده از چسب های مخصوص برای پوشاندن درز ها

تمام این روش ها را می توانید برای عایق بندی پنجره های قدیمی خود استفاده کنید و تا حدودی از اتلاف انرژی در فصل سرما جلوگیری کنید، امیدواریم از این مطلب نهایت  استفاده را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *