دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معرفی زیباترین مکان های دیدنی پاوه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ دی ۱۳۹۷
  • ۰

از شهرهای تاریخی و ارزشمند در کرمانشاه می توان به شهر دیدنی پاوه با جاذبه های مهم آن اشاره کرد. آبشارهای افسانه ای از جمله جاذبه ها و مکان های دیدنی پاوه هستند که به جذابیت این شهر مهم در کرمانشاه افزوده اند.

پاوه از شهرهای تاریخی با قدمت بالای ۳ هزار سال در کرمانشاه است بیشتر سازه ها و ساختمان هایی که در این شهر می شوند بیشتر این سازه ها در دامنه کوه های ساخته شده اند و به همین دلیل دارای جذابیتی خاص هستند. برخی  از این مناطق دیدنی پاوه شامل آبشارهای تماشایی و مرتفعی هستند که در جنگل ها بسیار دیده می شوند. علاوه بر این در این شهر شاهد جاذبه های توریستی بی نظیر دیگری نیز خواهید بود.

      مکان های دیدنی تماشایی پاوه

مکان های دیدنی پاوه:

جاذبه های طبیعی که در شهر پاوه وجود دارند هر یک دارای جذابیت خاص خود هستند رودخانه سیروان که بزرگ ترین رودخانه در این منطقه از جمله این جاذبه های طبیعی محسوب می شود.

مکان های دیدنی در پاوه

آبشار دشه:

یکی از آبشارهای موجود در شهر پاوه آبشار دشه است که از آبشارهای افسانه ای است و در فصل های مختلفی از سال جاری است این آبشار از رودخانه بزرگ سیروان سرچشمه می گیرد.

مکان های دیدنی خاص پاوه

روستای ساتیاری:

از جاذبه های زیبا و مکان های گردشگری پاوه می توان به طبیعت زیبا و چشم نواز روستای ساتیاری اشاره کرد که در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر پاوه واقع شده است. این منطقه دارای طبیعتی کوهستانی با آب و هوای مطبوع و معتدلی است که در فصل بهار چشم انداز آن ویژه تر است.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی جالب پاوه

آبشار شیلماو:

این آبشار از فراز کوه های روستای خانقاه سرازیر می شود که در فاصله ۳ کیلومتری از پاوه قرار گرفته است کوه های این منطقه نیز به کوه های آتشگاه شهرت دارند و در فصل بهار جوشش این آبشار بسیار بیشتر از فصل های دیگر سال است.

چشم انداز دیدنی پاوه

آبشار نودشه:

در روستای نودشه که یکی از توابع سر سبز پاوه است و در امتداد رودخانه عظیم سیروان قرار دارد آبشاری عظیم با نام نودشه قرار دارد که از جاذبه های مهم پاوه است. طبیعت کوهستانی اطراف این آبشار و وجود جنگل های انبوه به زیبایی این آبشار و نواحی اطراف آن افزوده است.

مکان های دیدنی پاوه

آبشار شوخله:

این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی بی نظیر و مکان های دیدنی پاوه است که یک آبشار دو قلو است و در فاصله ۷ کیلومتری از پاوه قرار دارد. این مناطق دارای چشم اندازهایی بکر است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

مکان های معروف پاوه

از دیگر جاذبه ها و چشم امدازهایی که می توان در این شهر از آن دیدن کرد روستاهای سر سبز در اطراف آن است که هر یک دارای چشم اندازی خاص و ویژه برای گردشگران هستند و با داشتن رودخانه دارای جذابیت بیشتری می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *