دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی زرند کرمان را بهتر بشناسید

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

یکی از شهرهای بسیار زیبای کرمان، شهرستان زرند است که داری مکان گردشگری و تاریخی بسیار دیدنی و جذاب می باشد. مکان های دیدنی زرند هر سال بازدید کنندگان زیادی را به خود اختصاص می دهد بسیاری از بناهای آن توسط حوادث طبیعی تخریب شده اند که قابل مشاهده است.

استان کرمان دارای شهرستانی به اسم زرند می باشد، که فاصله این شهر تا کلان شهر کرمان ۷۵ کیلو متر است این شهرستان در جنوب شرق ایران قرار دارد، شهر زرند داری جاذبه گردشگری زیادی می باشد که هرساله گردشگران زیادی به این شهر جذاب و دیدنی سفر می کنند. ازنظر جمعیت شهر زرند بیش از ۵۴،۷۴۵ نفر دارد، آب و هوا شهر زرند نیمه کویری است یعنی تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد، در این مطلب شما را با اماکن گردشگری و دیدنی زرند آشنا خواهیم کرد و تصاویری از این شهر بسیار زیبا در این مقاله به نمایش می گذاریم.

مناطق گردشگری و مکان های دیدنی زرند

زرند از جمله شهرهای استان کرمان است که دارای زیبایی های متفاوت تاریخی و طبیعی است در ادامه با برخی از جاهای دیدنی شهر زرند کرمان آشنا می شویم.

امام زاده حمزه

در مکان قدیمی قبرستان متروکه شهر زرند، بنای این امام زاده بزرگوار قرار گرفته است، که نام قدیمی این قبرستان صبران است. امام زاده حمزه زرند چون از امام زاده های پربرکت است، به امام زاده سبز شناخته می شود این بنای بسیار زیبا توسط افراد خیری انجام گردیده است.

 امام زاده حمزه یکی ازمکان های دیدنی زرند

مسجد حسینه قلعه زرند

مسجد حسینه از دیگر اماکن دیدنی می باشد، این بنا در قسمت جنوب حسینه قرار دارد، علت تخریب نشدن این بنا هم می توان محصور شدن آن در جنوب حسینه قلعه دانست، معماری این مسجد بسیار جالب و دیدنی است  این بنای تاریخی از سالن، ایوان، و چند باب اتاق در قسمت جنوب تشکیل شده است. قدمت این مسجد بنا به گفته های اجدادشان ۸۰۰سال قبل است.

 از مکان های دیدنی شهرزرند مسجد حسینه قلعه

آب انباری در شهرستان زرند

یکی دیگر از آثارتاریخی شهر زرند آب انباری است که در ۲ کیلومتری شمال شهر زرند قرارگرفته است این آب انبار به آب انبار سلیمه معروف است قرن ها بعد از احداث آب انبار حدود ۸۰ سال قبل اتاق مخصوص  برای بر پای نماز درست شده است.

  •  آرون گروپس

مامونیه

مامونیه در مرکز شهرستان زرند می باشد آب و هوای آن درقسمت های شرقی کویری و از غرب، کوهستانی می باشد، مردم این شهر به زبان فارسی صحبت می کنند، این منطقه توسط راه آهن به برخی ازشهر متصل شده است. این مکان به وسیله سیل از بین رفته و ساکنان آن به روستاها مهاجرت کرده اند بقایای این مکان تاریخی قابل مشاهده است.

مکان مذهبی و دیدنی زرند

روستای گیسک

 از دیگر مناطق دیدنی زرند روستای گیسک می باشد این روستا در۱۰ کیلومتری شمال شهر و در محور زرند قرارگرفته است که از خانه های خشتی سرخ با طاق های هلالی ساخته شده است. یکی از زیباترین و حتی پرجمعیت ترین روستاهای شهر کرمان است، این روستا داری ساختار معماری متفاوتی است، به همین دلیل آن را به یکی از مکان های دیدنی کرمان تبدیل کرده است .

روستای گیسک از مکان تاریخی زرند

روستای جرجافک

دردامنه رشته کوه سرتخت و داوران روستای به نام جرجافک قرار دارد که در ۳۵ کیلومتری غرب شهرستان زرند استان کرمان واقع شده است، این روستا تامین کنندگان سبزی و میوه شهرستان زرند است و انواع سبزی ها و میوه ها با طعم بی نظیری را کشت می کنند.

برج زرندوئیه

در ۶ کیلومتری شمال شهرستان زرند برج زرندوئیه قرار دارد این برج از نظر استحکام  بی نظیر است  و همچنان پا برجاست و در برابر حوادث طبیعی در امان مانده است،دیدن این برج برای علاقه مندان به این بناهای تاریخی بسیار جذاب است.

در این مطالب از مکان های دیدنی زرند گفته شد، برای اطلاعات بیشتر در خصوص مکان های دیدنی شهرهای زیبای ایران می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه ما باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *