دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هزینه سفر به ترکیه در سال ۲۰۱۹ چقدر است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

ترکیه یکی از کشورهای پر جاذبه در دنیا است و به دلیل کم بودن هزینه های سفر به این کشور بسیاری از گردشگران علاقه مند به سفر کردن به این کشور هستند. در این مطلب نحوه شفر و هزینه سفر به ترکیه را بیان خواهیم کرد.

بسیاری از مسافران و گردشگران قبل از سفر رفتن سعی دارند تا مخارج و هزینه های خود را برآورد کنند و از این طریق می توانند مکانی مناسب را برای سفر انتخاب نمایند. در اینجا ما برای شما گردشگران عزیز هزینه سفر به ترکیه را در سال ۲۰۱۹ برآورد می کنیم که این امکان را به شما می دهد تا با داشت یک برنامه ریزی درست و سنجیده سفری با اطمینان خاطر را داشته باشید. هزینه سفر به ترکیه چقدر است

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

ترکیه از جمله کشورهایی است که سفر به آن برای بیشتر گردشگران امکان پذیر است و می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید و از مسافرت خود لذت ببرید. مردمان این کشور با زبان ترکی و فرهنگ خاص خود پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان هستند اما برای گردشگران ایرانی این کشور جذاب تر است.

در ترکیه ساعت رسمی با نیم ساعت تاخیر از ایران زمان بندی می شود و این فرصت بیشتری را در طول روز در اخیتار گردشگران قرار می دهد.

بیشتر گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند قبل از سفر خود برنامه ریزی دقیقی دارند و یکی از این برنامه ریزی ها کسب اطلاع از هزینه سفر به ترکیه است که گردشگران بر اساس آن یک برنامه ریزی درست برای سفر خود خواهند شد و با خیالت راحت سفر خواهند کرد. در اینجا به برخی از این هزینه اشاره خواهیم کرد.

برآورد هزینه های سفر:

واحد پول در کشور ترکیه بر حسب لیر است که در سال جدید ۱ لیر برابر ۱/۸۳۰ تومان است اسکناس هایی که بیشتر در ترکیه قابل استفاده هستند ۵ لیر با رنگ های بنفش و قهوه ای، ۱۰ لیر با رنگ قرمز، ۲۰ لیر با رنگ سبز، ۵۰ لیر با رنگ نارنجی، ۱۰۰ لیر با رنگ آبی، ۲۰۰ لیر با رنگ بنفش و همچنی سکه هایی با ارزش ۱، ۵، ۱۰، ۲۵، ۵۰، ۱۰۰ کروش می باشد.

هزینه احتمالی سفر به ترکیه

در ترکیه هر یک لیر برابر با ۱۰۰ کروش است که در برخی از خریدها مورد استفاده است و برای راحتی خرید خود می تواند چند کروش نیز به همراه داشته باشید.

  •  آرون گروپس

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بعد از برآورد هزینه سفر به ترکیه می توانید به هر قیمت لیر مورد نیاز خریداری کنید که برای انجام این کار نیز دو روش وجود دارد: خرید دلار از ایران و مبادله آن در صرافی های وان به واحد لیر – خرید لیر در ایران

بیشتر گردشگرانی که به ترکیه سفر کرده اند هزینه های خود را اینگونه برآورد می کنند که شباهت زیادی به هزینه های جاری در تهران دارد. همچنین در برخی از موارد هزینه رستوران ها و اجاره به نسب ۲۰ به ۳۰ کمتر از هزینه های تهران می باشد.

یک هزینه سفر به ترکیه پیش از شروع سفر و برای فراهم کردن مقدمه سفر است که شامل هزینه پاسپورتو گذر نامه است. این هزینه ها که برای دریافت گذر نامه است شامل مراحل زیر است:

  • شناسنامه ۱۰۰ تومان
  • هزینه عوارض شهرداری ۳۷۵۰ تومان
  • تعرفه صدور گذر نامه ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • هزینه پلیس +۱ و هزینه پست ۳۶۹۸۰ تومان

جالب است بدانید برای سفر به ترکیه نیازی به داشتن ویزا ندارید و به همین دلیل است که گردشگران می توانند به راحتی به این کشور زیبای توریستی سفر کنند.

در موارد دیگر هزینه سفر به ترکیه مربوط به هزینه های نوع سفر است که فرد به شکل های مختلفی می تواند به این کشور سفر کند. تورهای هوایی که از بهترین نوع سفرها هستند و امکانات مجهز و لوکسی را برای راحتی و رفاه گردشگران در اختیار آن ها قرار می دهند یکی از این شیوه های راحت و تضمینی هستند که بر حسب میزان هزینه و سلیقه شخصی می توانید از آن ها استفاده کنید.

مبلغ سفر به ترکیه

از سوی دیگر برخی از افراد سفر شخصی را ترجیح می دهند و این امر موجب می شود تا هزینه های سفر کمتر شود اما از سوی دیگر این نوع از سفر مسئولیت بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

از جمله تورهایی که برای سفر به ترکیه برگزار می شود شامل تورهای قطاری، ماشین شخصی، اتوبوس، هوایی . ترکیبی است.

هزینه ای دیگر که از هزینه سفر به ترکیه است عوارض خروج از کشور با مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای بار اول، ۳۳۰ هزار تومان برای بار دوم، ۴۴۰ هزار تومان برای بار سوم است که باید پرداخت شود.

هزینه تورهای مسافرتی بر حسب میزان شب و روزهای اقامتی متغیر است و در تورهای ۳ شب و ۴ روز هزینه جاری ۱۶۰۰۰۰۰ – ۶۵۰۰۰۰۰ تومان است. برای تورهای ۴ شب و ۵ روزه هزینه بین ۲۰۰۰۰۰۰ – ۱۲۰۰۰۰۰۰ است.

هزینه های رزرو بلیط های هواپیما از مقصدهای تبریز، تهران نیز به شرح ذیل است که این هزینه های هزینه های سفر یک طرفه به ترکیه با هواپیما می باشد:

پرواز تهران – استانبول: ۶۰۰۰۰۰ – ۲۰۰۰۰۰۰ تومان است.

پرواز تبریز – استانبول: ۷۶۰۰۰۰ – ۲۰۰۰۰۰۰ تومان است.

همچنین هزینه سفر یک طرفه با استفاده از اتوبوس نیز به شرح ذیر می باشد:

تهران – استانبول: ۸۰۰۰۰ -۲۰۰۰۰۰ هزار تومان است. در مقصد تبریز – استانبول نیز ۱۵۰۰۰۰ – ۲۰۰۰۰۰ تومان است.

هزینه های اقامتی:

مهم ترین هزینه سفر به ترکیه هزینه اقامتی آن است که راحتی سفر را نیز به همراه دارد این هزینه ها بر حسب امکانات و خدمات به روز هتل ها متفاوت است و در پایتخت و شهر زیبای استانبول به شرح زیر می باشد:

هتل های دو ستاره: ۱۸۳.۰۴۰ تا ۱,۳۵۴,۵۴۰ تومان

هتل های سه ستاره: ۲۱۹,۶۵۰ تا ۱,۶۴۷,۴۱۰ تومان

هتل های چهار ستاره: ۲۵۶,۲۶۰ تا ۱,۸۳۰,۴۶۰ تومان

هتل های پنج ستاره: ۴۵۷,۶۱۰ تا ۹,۱۵۲,۳۰۰ تومان

هزینه خالص سفر به ترکیه

همانطور که مشاهده کردید قیمت های رزور هتل بر حسب نوع امکانات و تجهیزات آن متغییر است و اگر تمایل به اقامت در هتل ها را ندارید می توانید از مهمانسراها نیز استفاده کنید که دارای خدمات و قیمت های مناسب تری هستند.

میانگین اقامت در مهمانسراهای استانبول ۶۴,۰۶۰ تا ۱۶۴,۷۴۰ است که به نسبت دارای قیمت های بسیار مناسب تری هستند و برای راحتی گردشگران و توریستان ترکیه ای است. با استفاده از این مهمانسراها می توانید هزینه سفر به ترکیه را کمتر برآورد نمایید.

هزینه های جانبی:

هزینه خورد و خوراک و هزینه حمل و نقل نیز از دیگر هزینه های پیش آمد در سفر به ترکیه است و می توانید آن ها را با میانگین تقریبی برآورد نمایید. هزینه خوردو خوراک نیز بر اساس نوع رستوران های و امکانات آن متغیر است و در رستوران های ارزان این قیمت ۲۷,۴۵۰ تا ۵۴,۹۱۰ می باشد.

د یک رستوران متوسط نیز می توانید از امکانات و غذاهای آن با نرخ های بین ۵۴,۹۱۰ و ۱۰۹,۸۲۰  می باشد. رستوران های لوکس و گران قیمت در استانبول نیز دارای برآورد هزینه ۱۸۳,۰۴۰ تا ۷۳۲,۱۸۰  می باشند.

سایر موارد برآورد هزینه سفر به ترکیه بر حسب سلیقه شخصی افراد متغیر است و در صورت داشتن خریدهای احتمالی این نرخ و هزینه های افزایش پیدا می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *