دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش صحیح گرم کردن خودرو در فصل زمستان چیست؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷
  • ۰

برای گرم کردن خودرو در فصول سرد راه های متنوعی وجود دارد. عده ای این گرم کردن را با روشن نگه داشتن موتور انجام می دهند. البته این روش یک روش نادرست می باشد. 

روغن گریس و موتور در فصل سرد عملکرد خوبی ندارند. افراد بسیاری گمان می کنند برای گرم شدن خودرو باید بعد از استارت، چند دقیقه منتظر بمانند و بعد از کارایی مناسب روغن حرکت کنند.

البته روشن نگه داشتن خودرو برای گرم شدن کار اشتباهی می باشد. به دلیل اینکه مخلوط شدن هوا و بنزین سبب روشن شدن موتور خودرو می گردد. در هوای سرد مصرف بنزین بالا می رود. اگر حجم بنزین در محفظه احتراق بیشتر شود، روغن ریزی ایجاد می گردد و این موضوع توانایی خودرو را کم می کند.

گرم کردن خودرو در فصل زمستان

بنابراین روشن نگه داشتن موتور کار اشتباهی است و در طولانی مدت خطراتی را نیز به دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه روشن کردن خودروی متوقف برای مالک ضرر زیاد مالی و جانی را نیز به همراه دارد. چون گاز مونوکسید کربن در چنین خودروهایی بیشتر تولید می گردد و ممکن است در فضاهای بسته خفگی راننده را به دنبال داشته باشد.

در خودروهای مدرن در کنسول میانی یک علامت آبی وجود دارد که در زمان رویت این علامت، راننده باید از شتاب گیری ناگهانی جلوگیری نماید.

برای گرم کردن خودرو بهتر است بعد از روشن کردن خودرو، چند کیلومتری را آهسته رانندگی کنید. در هنگام شروع حرکت سرعت نگیرید و به خودرو فرصت گرم شدن را بدهید.

گرم کردن خودرو در فصل زمستان

اگر می خواهید در میانه راه توقف کمی داشته باشید، خودرو را خاموش نکنید. در زمستان قبل از حرکت شیشه های خودرو را پاک نمایید. این موضوع در دید و رانندگی شما موثر می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *