دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین مکان های دیدنی رفسنجان که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷
  • ۰

رفسنجان از شهرستان های زیبا و تاریخی استان کرمان است این شهر با دیدن های تاریخی محلی برای گردشگران است. از مهم ترین مکان های دیدنی رفسنجان نیز می توان به برج خلیل آباد شاره کرد.

رفسنجان را بیشتر افراد با وجود باغ های پسته آن می شناسند این منطقه کویری از کرمان دارای چشم اندازهای زیبایی از مناظر کویری است و با وجود باغ های پسته نیز دارای اهمیت بالا است. بیشتر گردشگران در این مناطق دوست دارند تا از مناطق دیدنی رفسنجان با اهمیت و ارزش تاریخی فرهنگی آن دیدن کنند. مکان های دیدنی رفسنجان

زیباترین مکان های دیدنی رفسنجان

رفسنجان در گذشته با نام رفسنجان شناخته شده است که به معنی مس است و دلیل این نامگذاری برخورداری این مناطق از معادن مختلف مس است.

مناطق توریستی رفسنجان

برج خلیل آباد:

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از جاذبه ها تاریخی و جاهای دیدنی رفسنجان برای گردشگران برج خلیل آباد است. این برج از آثار تاریخی است که در دوران قاجار بنا شده است و از آثار ملی به ثبت رسیده است.

مکان های دیدنی در رفسنجان

آب انبار مرادی:

این آب انبار متعلق به دوران قاجار است بی بی سلطان از بزرگانی است که دستور ساخت این آب انبار را داده است و به سبکی بسیار جالب در چند بخش مختلف ساخته شده است.

مکان های گردشگری رفسنجان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حمام سید آقا مهدی:

این حمام یک موزه باستان شناسی و مردم شناسی است که در سال ۸۴ ساخته شده است و به دلیل مساحت بالا مکان خوبی برای گردشگران است.

مکان های دیدنی قدیمی رفسنجان

کاروانسرای کبوترخان:

در دوران صفویه بنای اصلی این کاروانسرا احداث شده است معماری آن با استفاده از آجر بر جذابیت این بنا افزوده است و با وجود کتیبه ارزشمند شده است.

مکان های دیدنی شناخته شده رفسنجان

غار میرزا:

از جاذبه های طبعی و دوست داشتنی که می توانید در رفسنجان از آن دیدن کنید غار قدیمی میرزا است این غار در گذشته کشف نشده بوده است و در یک تیم جست و جوی ویژه کوهنوردی کشف و به ثبت رسیده است.

مکان های دیدنی طبیعی رفسنجان

دره راگه:

ستون های این دره دارای ارتفاع و بلندی ۱۰۰ متر هستند صخره های مخروطی شکل با قله های تیز و ستون ها از چشم اندازهای ویژه هستند.

مکان های ویژه رفسنجان

حصار قدیم رفسنجان:

این حصار در ابتدا از دوازه های اصلی شهر بوده است و اکنون یکی از مکان های دیدنی رفسنجان با ارزش تاریخی است. ساخت این حصار به سال ۱۲۹۲ باز می گردد.

مکان های دیدنی پر جاذبه رفسنجان

جاذبه های دیدنی رفسنجان همانطور که در بالا مشاهده کرید بیشتر دارای ارزش و اهمیت فرهنگی هستند. بیشتر این آثار به عنوان آثار تاریخی مهم در منابع به ثبت رسیده اند که مورد توجه گردشگران این منطقه هستند. همچنین بادگیر معین که یکی دیگر از دیدنی های شهر رفسنجان است بسیار شناخته شده و پر جاذبه می باشد. خانه حاج علی آقا که از بزرگان این منطقه است نیز با برخورداری از سبک معماری قاجاری پر اهمیت است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *