دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایمپلنت دندان با بیهوشی به همراه معایب

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

در سال های اخیر با رشد روزافزون صنعت دندانپزشکی و با توسعه ایمپلنت های دندان که به عنوان بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته می شود دیگر بی دندانی یک مشکل خیلی بزرگ به شمار نمیاید، زیرا شما می توانید با جایگزینی دندان های خراب یا از دست رفته خود با ایمپلنت دندان زیبایی از دست رفته خود را برگردانید و لبخندی زیبا داشته باشید، هم در راستای بهبود سلامت خود قدم بردارید زیرا بی دندانی میتواند در سلامت شما تاثیر به سزایی بگذارد.

 

ایمپلنت دندان با بیهوشی به همراه معایب

اما طبق امار های جهانی ۳۰% افراد به دلیل ترس خود از دندانپزشکی با این حال که دندان های خود را از دست داده اند تمایلی به مراجعه به دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت دندان به جای دندان های خراب یا از دست رفته خود را ندارنند.

به همین دلیل است که افراد زیادی با وجود بی دندانی اقدام به درمان و جایگزینی دندان های خراب یا از دست رفته خود نمی کنند. به همین خاطر در این مقاله سعی در بررسی کاشت ایمپلنت دندان همراه با بیهوشی رو داریم تا بتوانیم مقداری از ترس این افراد را کاهش دهیم.

می توان گفت مهم ترین مرحله در ایمپلنت دندان مرحله جراحی ایمپلنت است که در این مرحله پایه ایمپلنت یا فیکسچر ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود، ترس اکثر افرادی که درمان ایمپلنت دندان می ترسند از این مرحله است، البته در حالت عادی در این مرحله از بی حس کننده های بسیار قوی برای جلوگیری از درد کشیدن بیمار استفاده میشود ولی برای بیمارانی که ترس بسیار شدید نسبت به دندان پزشکی دارند از بیهوشی استفاده می شود.و در برخی از موارد که نیاز به پیوند استخوان و موارد جانبی دارند نیز از بیهوشی استفاده می شود.

افرادی که از جراحی میترسند چه کاری انجام دهند؟

همینطور که در بالا گفته شد در جراحی ایمپلنت دکتر متخصصی که قصد جراحی و کاشت ایمپلنت برای شما را دارد با استفاده از بی حس کننده های قوی و بی حسی موضعی سعی می کند که شما دردی را تجربه نکنید یا درد شما را به حداقل برساند. ام اگه با این وجود باز هم از دندانپزشکی و یا انجام درمان ایمپلنت دندان می ترسید میتوانید برای کاهش ترس خود از انجام درمان ایمپلنت دندان بابیهوشی بهره ببرید و اقدام به ایمپلنت دندان های خود بکنید.

البته این موضع را نیز در نظر بگیرد که در انجام درمان ایمپلنت دندان با بیهوشی حتما به این معنی نیست که بیمار هوشیاری خود را از دست می دهد، بلکه در بعضی از روش ها شما کاملا هوشار هستید ولی به اصطلاح به آنها بیهوشی می گویند.

جراحی ایمپلنت دندان با بیهوشی چگونه است؟

اگر شما قصد انجام امپلنت دندان با بیهوشی را دارید یا برای انجام درمان و مورد جانبی درمان نیاز به استفاده از بیهوشی رو دارید، در وهله ی اول نیاز است که یک متخصص بیهوشی نیز در کنار تیم متخصص که قصد کاشت ایمپلنت دندان را برای بیمار دارند حضور داشته باشد که وظیفه ی آن بیهوشی بیمار یا بردن بیمار به خواب مصنوعی یا همان سدیشن است البته باید به این نکته اشاره کرد روش های بیهوشی سنتی همواره همراه با عوارض بودن ولی سدیشن یا همان خواب مصنوعی که یک روش نوین در بیهوشی بوده بدون داشتن عوارض بیهوشی به این صورت که شما با انجام این روش انگار در خواب هستید ولی  درد و احساس ناخوشایندی را در حین جراحی تجربه نمی کنید.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

درمان ایمپلنت دندان با بیهوشی نیز مانند همه ی درمان ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد که در این قسمت قصد داریم آنها را با یکدیگر برسی کنیم تا شما بتوانید با در نظر گرفتن مزایا و معایب این عمل تصمیم به انجام یا عدم انجام این عمل بگیرید و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

ایمپلنت دندان با بیهوشی به همراه معایب

از مزایا ایمپلنت دندان همراه با بیهوشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترس شدید از انجام ایمپلنت دندان علاوه بر این که میتواند پروسه جراحی ایمپلنت را برای بیمار غیرقابل تحمل کند، میتواند برای پزشک متخصص نیز مشکلاتی را به همراه داشته باشد از این رو درمان ایمپلنت دندان با بیهوشی علاوه بر این که میتواند عمل کاشت ایمپلنت را برای بیمار بسیار راحت کند میتواند به پزشک اجازه دهد که کار خود را با دقت بیشتری انجام دهد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی نیز داری معایبی است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

از معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی میتوان به قیمت بالاتر آن نسبت به هزینه ایمپلنت معمولی ایمپلنت اشاره کرد.

یکی دیگر از معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی نیاز این روش به مراقبت های بیشتر بعد از جراحی است.

مراحل کاشت ایمپلنت با بیهوشی

در مرحله اول متخصص بیهوشی با استفاده از آرامبخش بیمار را بیهوش میکند

در مرحله بعد متخصص ایمپلنت بعد از برداشتن ریشه دندان پایه ایمپلنت را در سوراخ ایجاد شده در فک قرار می دهد

بعد از اتمام کاشت ایمپلنت توسط تیم متخصص دکتر بیهوشی با قطع کردن سرم بیهوشی بیمار بیدار کرده و جالب است که بیمار پس به هوش امدن بدونه هیچ حس بد یا ناخوشی شبیه یه بیداری معمولی از خواب بیدار میشود.

منبع : ایمپلنت دندان با بیهوشی


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *