دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اگر می خواهید فرزند شما پسر شود این ها را بخورید!

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در سال های اخیر تحقیقات زیادی نشان داده است که یکی از عوامل تاثیر گذار در تعیین جنسیت جنین, تغذیه می باشد. این بررسی های ثابت کرده است که در تغذیه برای پسردار شدن باید از میزان بیشتری از مواد پرکالری استفاده شود.

تحقیقات زیادی نشان داده است که جنسیت نوزاد به تغذیه قبل از بارداری مادر و پدر بستگی زیادی دارد. به طور کلی این بررسی ها حاکی از آن است که تغذیه مادرانی که قبل و حین لقاح, پر کالری بوده و مادر انرژی بیشتری دریافت کرده است, با پسر شدن جنین ارتباط نزدیکی دارد. ذر این مقاله به رژیم غذایی مناسب و تغذیه برای پسردار شدن می پردازیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطب همراه ما باشید.

مناسب ترین رژیم غذایی و تغذیه برای پسردار شدن

پسر شدن جنین

مطالعات صورت گرفته بر روی عادت های غذایی زنان باردار, نشان داده است زنانی که قبل از بارداری, از غذاهای پرکالری بیشتری استفاده کرده اند, در ۵۶ درصد موارد جنین پسر بوده است این در حالی است زنانی که از رژیم های غذایی کم کالری و کمتر استفاده کرده اند, تنها در ۴۶ درصد موارد جنین آن ها پسر بوده است. به علاوه این بررسی ها نشان داد زنان بارداری که جنین پسر داشتند, از محدوده وسیعی از مواد مغذی مانند پتاسیم, کلسیم و ویتامین های E, C, B12 استفاده کرده بودند. همچنین ارتباط بسیار قوی میان خوردن صبحانه کامل زنان و پسر دار شدن نوزاد وجود دارد.

با وجود تمام این تحقیقات, به طور ۱۰۰ درصد نمی توان, جنسیت جنین را تعیین کرد. اما فاکتورهای زیادی وجود دارند که احتمال پسر دار شدن را افزایش می دهند. تغذیه یکی از این فاکتورها می باشد. در ادامه رزیم غذایی مناسب برای پسر دار شدن را شرح می دهیم.

تغذیه برای پسر دار شدن

تغذیه برای پسردار شدن

یکی از فاکتورهای مهم در تغذیه برای پسردار شدن, این است که رژیم غذایی مورد نظر باید حداقل ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری تحت متخصص تغذیه, شروع و تا زمانی که تست بارداری, مثبت شود, ادامه داشته باشد. به عقیده بسیاری از متخصصان, فاکتورهایی نظیر قلیایی بودن واژن حین مقاربت, استفاده از رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و سدیم, مقاربت در زمان های تخمک گذاری و … شانس پسر شدن جنین را افزایش می دهند. بنابراین علاوه بر تغذیه, رعایت نکات مذکور, احتمال پسر دار شدن جنین را بالا می برند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برخی بررسی ها نشان داده است که علاوه بر زنان, رعایت رژیم غذایی برای مردان قبل از بارداری, در جنسیت جنین تاثیرگذار است. همان طور که می دانید هرچقد میزان کروموزوم Y در اسپرم مردان بیشتر باشد, شانس پسر شدن جنین افزایش می یابد. به عقیده طب سنتی مصرف غذاهای گرم باعث می شوند این کروموزوم در اسپرم افزایش یابد. همچنین برخی متخصصان بر این باور هستند که تجویز و مصرف منظم قرص اسید فولیک و ویتامین C سه ماه قبل از اقدام به بارداری برای مردان, می تواند اثر بیشتری در پسر شدن جنین داشته باشد.

مواد غذایی ضروری و غیر ضروری در تغذیه برای پسر دار شدن

متخصصان بسیاری اتفاق نظر دارند که دو تا ۳ ماه قبل از بارداری, بهتر است از رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و سدیم و فقیر از کلسیم و منیزیم استفاده کنید و این رژیم را تا انجام تست بارداری و مثبت شدن تست, ادامه دهید. بنابراین در تغذیه برای پسر دار شدن از میزان مجاز نمک استفاده کنید.

برخی از مواد غذایی, سبزیجات و میوه های سرشار از پتاسیم عبارت است از: آب و رب گوجه فرنگی, برگ چغندر, انواع حبوبات, کدو حلوایی, موز, آووکادو, میوه های خشک مانند برگه آلو, انجیر خشک, آلو بخارای خشک و کشمش. توصیه می شود مصرف این مواد غذایی را ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری, افزایش دهید و این مواد را روزانه در برنامه غذایی خود جایی دهید. در رژیم غذایی برای پسر دار شدن باید از طیف وسیعی از مواد غذایی پرکالری استفاده کنید.

همچنین در طول ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری, مصرف منابع غنی از کلسیم, مانند انواع لبنیات, را به حداقل برسانید. باید بدانید که منابع سرشار از کلسیم و پتاسیم موجب دختردار شدن جنین می شوند. به طور کلی والدینی که خواستار فرزند پسر می باشند باید در رژیم غذایی خود بیشتر از سبزیجات و میوه ها استفاده کنند و مصرف لبنیات را به حداقل برسانند.

کارهایی که برای پسر شدن جنین باید انجام داد

انتخاب فصل مناسب

دما نقش مهمی را در تعیین جنسیت ایفا می کند و پسر در محیطی با درجه حرارت زیاد و دختر در محیطی با درجه حرارت کم به وجود می آید بنابراین اگر قصد پسر دار شدن را دارید تابستان بهترین فصل است.

تعداد اسپرم

شانس پسر دار شدن با تعداد زیاد اسپرم افزایش پیدا می کند از این رو، باید سه تا هفت روز قبل از تخمک گذاری از رابطه خودداری نمایید زیرا باعث بیشتر شدن اسپرم در تخمک گذاری می شود.

آشنایی با تغذیه برای پسردار شدن

سن و زمان مناسب

بهتر است نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه برقرار کنید و برای پسر دار شدن بیش از بیست و چهار ساعت قبل از تخمک گذاری و بیش از دوازده ساعت بعد از تخمک گذاری رابطه نداشته باشید، سن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بهتر زمان برای پسر دار شدن ۲۳ تا ۳۰ سالگی است و برای آقایان بهترین زمان طلایی ۳۰ تا ۳۵ سالگی می باشد.

خودداری از الکل و سیگار

طبق تحقیقات انجام شده سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل به کاهش تعداد اسپرم های مرد منجر می شود و در نتیجه شانس کمتری برای پسر دار شدن وجود دارد بنابراین در صورتی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارید باید از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری نمایید.

انواع دارو های گیاهی برای پسردار شدن

پودر پسر : تشکیل شده از سی و دو نوع گیاه می باشد که شامل : بنفشه، ناخنک و سی نوع گیاه دیگر

معجون ۱۱۰ : مقوی قوه باء و تقویت کننده اسپرم و همچنین در تقویت قوای جنسی مرد و زود انزالی مفید است.

پنج عرق گرم : متشکل از دارچین، میخک، زنجبیل و دو نوع عرق دیگر

دان فلفل: هم خانم و هم آقا باید پس از هر وعده غذایی دو تا سه عدد از آن میل کند.

مواد غذایی برای پسردار شدن

دمنوش و عرقیات گیاهی برای پسردار شدن

از دمنوش هایی که به قلیایی شدن بدن کمک کرده و سبب افزایش احتمال پسر دار شدن می شود دمنوش قاصدک است و همچنین آن دسته از مادرانی تمایل به داشتن بچه پسر دارند بهتر است از چای رزماری استفاده کنند زیرا علاوه بر داشتن خواص ضد التهابی غنی از انواع ویتامین ها می باشد.

بررسی رژیم غذایی برای دختر دار شدن

  • محدود کردن مصرف نمک
  • خودداری از مصرف شیرینی های مصنوعی تا حد امکان
  • افزایش میزان منیزیم و کلسیم در بدن

با توجه به مطالب بیان شده اگرچه تغذیه برای پسردار شدن, می تواند تاثیر زیادی در تعیین جنسیت داشته باشد اما این موارد تغذیه ایی نیز نمی توانند به طور حتم, جنین را پسر کنند. تنها حکمت خالق یکتا, جنسیت جنین را تعیین می کند، به منظور آشنایی بیشتر در این زمینه می توانید بر روی تغذیه مادر نوزاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *