دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا بین فصل مورد علاقه و شخصیت شما رابطه ای وجود دارد؟

  • مرضیه نوروزیان
  • ۸ دی ۱۳۹۷
  • ۰

هر فردی از بین چهار فصل آفرینش به یکی از فصل ها علاقه بیشتری دارد و برای استفاده از آن برنامه هایی خواهد داشت. در ادامه نظر روانشناسی را درباره علاقه به فصل ها بیان کرده ایم.

اگر شما نیز از افرادی هستید که یکی از فصل ها را به بقیه فصول برتری می دهید و با آمدن آن احساس بهتری دارید، بهتر است با دلیل این شوق و اشتیاق آشنا شوید. مسلماً عوامل بسیاری سبب ایجاد این علاقه شده اند. تغییرات دما و نور در فصول مختلف و تفاوت های فصلی خلقیات و خصوصیات رفتاری ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال افرادی که در فصل زمستان به دنیا آمده اند، کمتر زودرنج و حساس هستند و افرادی که متولد ماه های تابستانی و بهاری هستند، دارای تغییر پذیری زیاد و خلق و خوی بیش از حد مثبت می باشند.

روزهای کوتاه زمستان ممکن است افسردگی زمستانی را به دنبال داشته باشد. با شروع فصل بهار روحیه افراد بهتر می شود. ضمن اینکه تحقیقات نشان می دهد افرادی که در فصل گرم در رحم مادر هستند، بیشتر به دلیل بیماری قلبی در فصل زمستان می میرند.

آب و هوا و روحیه افراد تا چه حدی به یکدیگر مرتبط هستند؟

افت دما می تواند از عوامل تاثیرگذار بر روی رفتار افراد باشد. دمای اتاق می تواند بر روی قضاوت افراد موثر باشد. طی تحقیقی در سال ۲۰۱۴ مشخص شد که افراد در اتاق های گرم می توانند تند مزاج و بی پروا باشند. ضمن اینکه افراد در اتاق های سرد فرد متهم را بی عاطفه می انگارند و معتقدند او در جرمی از پیش آماده شده مشارکت نموده است.

فصل مورد علاقه و شخصیت

حقیقتاً دما بر قضاوت موثر است. طی تحقیقی در سال ۲۰۰۸ نیز مشخص شد کسانی که نوشیدنی گرم در دست دارند، دیگران را خون گرم تلقی می کنند و افراد با نوشیدنی سرد دیگران را افرادی با روابط سرد شناسایی می کنند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ارتباط بین نور و روحیه

نور نیز بر روحیه تاثیرگذار است. افراد در مناطق پرنور انرژی بیشتری دارند و خوشحال هستند. ضمن اینکه روزهای سرد، حزن و اندوه را بیشتر می کند. ریتم ساعت بدن ما نیز از نور خورشید موثر است و کاهش نور، تولید هورمون های بی حالی را در بدن به دنبال دارد.

کمبود نور سبب افسردگی زمستانی می شود. افراد با این سندروم، در روزهای سرد و تاریک احساس خوبی ندارند. ضمن اینکه ممکن است حسی از افسردگی و خستگی را تجربه کنند.

فصل مورد علاقه شما چیست؟

بهار

علاقه مندان به فصل بهار تجربه های جدید را دوست دارند و به نو شدن اهمیت می دهند.

تابستان

معرف روزهای طولانی، گرم و روشن است. اگر این فصل جزء علایق شماست، یعنی شما آدم پر تحرکی هستید و تمایل دارید سفر را تجربه کنید و زمانی را نیز صرف بیرون رفتن از خانه کنید. این گونه افراد برون گرا هستند و بیشتر وقت فراغت خود را صرف گشت و گذار می کنند.

پاییز

جرج الیوت درباره پاییز گفته است: «پاییز دلچسب! روح من به آن گره خورده است و اگر من یک پرنده بودم سرتاسر زمین را در پی پاییز می‌گشتم». فضای رنگی و تغییر هوا در این فصل نیز نمودی از تغییر به حساب می آید. پاییز نیز مانند بهار یک شروع فوق العاده را نشان می دهد.

فصل مورد علاقه و شخصیت

زمستان

علاقه مندان به زمستان گوشه نشین هستند واحتمالاً باید درون گرا باشند. افراد علاقه مند به زمستان دوست دارند یک پلیور گرم بپوشند، یک نوشیدنی داغ در دست بگیرند و به کارهای خود رسیدگی کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *