دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای کاهش افسردگی و افزایش نشاط در زندگی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

زمانی که فکر می کنید در زندگی خود نمی توانید به خوبی بر مسائل کنترل داشته باشید و مشکلات بر شما غلبه کرده اند ممکن است نشانه هایی از افسردگی وجود داشته باشد که برای راهایی از آن باید به سراغ راهکارهای کاهش افسردگی بروید.

افسردگی ناشی از عوامل مختلفی است که در جامعه کنونی بیشتر افراد در معرض آن قرار دارند افرادی که در محیطی پر از تنش، اضطراب، نگرانی، نا امید و عدم اعتماد به نفس زندگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی های مختلف هستند. افسردگی شاید یکی زا بیماری های ریشه دار روانی در فرد باشد اما غلبه بر آن غیر ممکن نخواهد بود و با گذراندن یکی دوره تمرینی می توانید به کم کردن افسردگی در زندگی خود کمک کنید.

 رهایی از افسردگی با راهکار مناسب

تکنیک هایی برای کاهش افسردگی:

افسردگی می تواند برای افراد در زندگی ناتوانی های زیادی را به همراه داشته باشد و از مهم ترین این عوارض نارضایتی از زندگی و لذت نبردن از آن است. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که وجود افسردگی می تواند خطرات جسمی نیز برای شما به همراه داشته باشد.

از عواملی که می تواند موجب بروز افسردگی در افراد باشد می توان به بالا بودن فشار کاری، استرس، عدم خواب کافی، نداشتن تغذیه مناسب، ورزش نکردن و … اشاره کرد که از خود این عوامل می توان برای کم کردن افسردگی نیز استفاده کرد.

درمان سریع افسردگی چگونه ممکن است؟ در این بخش با راهکارهای موثری که می تواند موجب کاهش میزان افسردگی و پیشگیری از آن باشد آشنا می شوید.

راه شدن از افسردگی

  •  آرون گروپس

توجه به خود:

بی توجهی به خود از مشکلاتی است که بیشتر ما با درگیر شدن در طول روز آن را از یاد می بریم و فراموش می کنیم که در زندگی باید به دنبال علایق خود باشیم و خودمان را مرکز توجه قرار دهیم تا اینکه به خواسته های دیگران توجه کنیم.

یکی از راهکارهای مناسبی که می توانید از آن برای کم کردن استرس و افسردگی خود استفاده کنید مختل کردن کارها است و پرداختن به علایق است. می توانید برای مدتی کارهایی که موجب بر هم ریختن نظم زندگی و آرامش شما می شوند را انجام ندهید تا انرژی لازم را کسب کنید.

خندیدن:

از مهم ترین عواملی که می توانید با استفاده از آن استرس و افسردگی را از خود دور کنید خندیدن است برای این کار می توانید جمع های دوستانه ای داشته باشید و با برنامه ریزی برای داشتن تفریحات شادی بخش خود را از تنش دور کنید. در ضمن رهایی از افسردگی زمانی ممکن است که خود فرد مبتلا به دنبال راه های کاهش آن باشد.

افسردگی مفرط و درمان

تماشای فیلم های طنز و کمدی نیز می تواند راهی بسیار موثر برای این کار باشد زیرا با افزایش هیجان و خنده هورمون های شما را افزایش خواهد داد.

گوش دادن موسیقی:

موسیقی علاوه بر اینکه می تواند به عنوان یک تکنیک برای کم کردن افسردگی به کار گرفته شود به عنوان نوعی فعالیت که به آن علاقه مند هستید نیز می تواند پیگیری شود.

مثبت اندیشی:

دیدگاه شما نسبت به زندگی است که شیوه زندگی شما را مشخص می کند افرادی که دارای دیدنی منفی درباره زندگی هستند نمی تواند در مقابل مشکلات خود به درستی عمل کنند و در نتیجه دچار افسردگی و انزوا می شوند.

مقابله با افسردگی

ورزش کردن:

ورزش کردن از عوامل مهم کنترل آرامش در زندگی است با وجود یک برنامه ورزشی منظم شما می توانید مانع بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روحی شوید و به راحتی با داشتن این برنامه از افسردگی دور بمانید.

خواب کافی:

جالب است بدانید که خواب کافی نیز از عوامل موثر دیگری است که در کم کردن افسردگی و استرس تاثیر جالب توجهی دارد. از مهم ترین نتایجی که بی خوابی بر روی افراد دارد خستگی مفرط است که خود عامل مهمی در ایجاد افسردگی است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *