دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل و فوت و فن های پخت حرفه ای آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب با آموزش طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی هستیم که امیدواریم از تهیه این میان وعده و پیش غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

ذرت مکزیکی از انواع میان وعده های پرطرفدار و محبوب است و در طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل از ذرت بخارپز شده و ادویه های مخصوص و سس مخصوص و سبزیجات و ژامبون خرد شده و قارچ و پنیر ماتزارلا استفاده می شود. 

ذرت مکزیکی با قارچ و سالاد الویه و سالاد ماکارونی از انواع پیش غذاهای محبوب در بین رده سنی های مختلف هستند و اگر شما تمایل دارید برای مهمانی ها و مجالس تان پیش غذایی بی نظیر و مقوی را آماده کنید بهتر است از تهیه این نوع پیش غذاها  غافل نشوید.

تزیین ذرت مکزیکی

مواد لازم 

  • دانه ذرت شیرین : ۳۰۰ گرم
  • نمک : نصف قاشق چایخوری
  • کره : یک قاشق سوپخوری
  • فلفل سیاه : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • سس مایونز : دو قاشق سوپخوری
  • پاپریکا : نصف قاشق چایخوری
  • آب لیمو : ۱.۵ قاشق سوپخوری
  • پنیر ماتزارلا رنده شده : نصف پیمانه

طرز تهیه ذرت مکزیکی در منزل

برای تهیه این پیش غذای لذیذ بهتر است از ذرت بخارپز شده استفاده کنید تا دانه های ذرت بعد از پختن هیچگونه آب اضافی نداشته باشند همچنین برای تهیه ذرت مکزیکی می توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید که در این صورت باید کنسرو را درون آبکش بریزید و اجازه دهید تا آب اضافی ذرت ها به خوبی از آن ها خارج شود.
اگر تمایل دارید از ذرت ساده در تهیه ذرت مکزیکی استفاده نمایید می توانید ابتدا آن را به کمک دستگاه بخارپز بپزید و سپس ذرت ها را دانه کنید یا سبد فلزی را روی قابلمه ای مناسب قرار دهید و با کمک بخار آب درون قابلمه ذرت ها را بخارپز نمایید سپس ذرت های بخارپز شده را درون ظرفی مناسب بریزید.
توجه داشته باشید که برای تهیه این پیش غذای لذیذ ذرت ها نباید آب داشته باشند و علاوه بر این ذرت ها باید گرم باشند تا بعد از اضافه کردن ادویه و سس به طعم ایده ال و مناسبی برسند بنابراین ذرت را باید بعد از بخارپز کردن و پختن، مجددا گرم نمایید که برای گرم کردن ذرت می توانید از مایکروویو استفاده کنید و یا اینکه ظرف ذرت را روی حرارت غیر مستقیم بخارآب قرار دهید و ذرت ها را گرم نمایید.
بعد از پختن ذرت ها در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی ابتدا ذرت گرم و پخته شده را درون ظرفی مناسب بریزید و کره را به آن اضافه کنید سپس ذرت را با کره به خوبی ترکیب نمایید و سس مایونز و آب لیمو را به مخلوط ذرت بیفزایید و با کمک قاشق بزرگی مخلوط مواد را هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند سپس فلفل و نمک و پاپریکا و ادویه های مخصوص را به دانه های ذرت بیفزایید.

ذرت مکزیکی لذیذ و محبوب
برای طعم دار کردن دانه های ذرت همچنین می توانید از آویشن و پیازچه خرد شده و پودر سیر استفاده کنید همچنین می توانید نسبت به ذائقه خود و اعضای خانواده تان  مقدار فلفل سیاه و پاپریکا را افزایش دهید و اگر تمایل دارید ذرت مکزیکی تندتر شود بهتر است میزان فلفل قرمز را نیز افزایش دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل پنیر ماتزارلا رنده شده را به مخلوط مواد بیفزایید و مخلوط ذرت و پنیر را هم بزنید تا پنیر ذوب و کش دار شود.

اضافه کردن پنیر به ذرت مکزیکی
اگر تمایل دارید به ذرت مکزیکی، ژامبون یا قارچ سرخ شده اضافه کنید باید از قبل این مواد را تهیه نمایید و در آخرین مرحله آن ها را به این پیش غذای خوشمزه اضافه کنید سپس همه مواد را به خوبی هم بزنید و درون ظرف یا لیوانی مناسب برای سرو بریزید همچنین در صورت تمایل می توانید ذرت مکزیکی را به کمک سس سفید و سیب زمینی خلالی و … به زیبایی تزیین نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ذرت مکزیکی ذرت مکزیکی

دستور تهیه ذرت مکزیکی با قارچ

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که با مواد مختلف و به روشهای متنوعی طبخ می شود، در اینجا با روش پخت دیگری از ذرت مکزیکی آشنا می شوید.

مواد لازم

  • ذرت/ یک قوطی
  • قارچ/ ۱۰۰ گرم
  • کره/ ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا/ ۲ قاشق غذا خوری
  • سس سفید/ ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و آویشن/ به میزان کافی

نحوه پخت ذرت مکزیکی

روش تهیه ذرت مکزیکی

به منظور تهیه ذرت مکزیکی خانگی به این روش، در ابتدا در داخل قابلمه ای کره بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شود، سپس ذرت را بیفزایید، در صورتی که از کنسرو ذرت استفاده می کنید، آب آن را جدا کرده و بعد ذرت را در قابلمه بریزید.

اندکی صبر کنید تا ذرت کمی نرم شود، سپس قارچ ها را با دستمال نم دار تمیز کنید، بعد از شست و شو و آبکش کردن قارچ ها، بر روی تخته آشپزخانه به شکل نگینی کمی درشت خرد کنید و به ذرت بیفزایید، حرارت زیر قابلمه اکنون باید خیلی کم باشد.

به طور مداوم مواد داخل قابلمه را هم بزنید، مقداری لیمو ترش نیز به آن بیفزایید، تا رنگ قارچ ها تغییر نکنند، سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا قارچ ها کمی نرم شوند، حدود ۵ دقیقه بعد به آن سر بزنید، احتمالا قارچ ها آب انداخته اند، بنابراین حرارت زیر قابلمه را بیشتر کنید و مواد را هم بزنید تا زمانی که آب قارچ ها تبخیر شود، اکنون حرارت را کم کنید و آویشن، فلفل سیاه و کمی نمک را روی مواد بپاشید و هم بزنید، سس مایونز را نیز افزوده و دوباره همه مواد را هم بزنید.

در این مرحله، نوبت افزودن پنیر پیتزا به مخلوط ذرت مکزیکی می باشد، لازم است دوباره آن را هم بزنید تا پنیر به طور یکدست با مواد ترکیب شود، سپس درب قابلمه را بگذارید و حرارت زیر آن را خاموش کنید تا پنیر ذوب شده و کشدار شود.

آموزش تهیه ذرت مکزیکی

در صورت تمایل می توانید کالباس را نیز به مواد ذرت مکزیکی اضافه کنید، همچنین سیب زمینی را سرخ کرده و در کنار ذرت مکزیکی سرو نمایید، بعد از حدود ۳ دقیقه می توانید درب قابلمه ذرت مکزیکی را بردارید و آن را بعد از ریختن در ظرف موردنظرتان نوش جان کرده و لذت ببرید.

نکات طلایی برای پخت بهتر ذرت مکزیکی

  1. برخی از افراد تمایل دارند به ذرت مکزیکی ژامبون یا کالباس اضافه نمایند که برای این مقدار مواد لازم شما می توانید از ۱۰۰ گرم کالباس یا ژامبون خرد شده استفاده کنید.
  2. در صورت تمایل می توانید در هنگام سرو این میان وعده و پیش غذای خوشمزه مقدار سس سفید آن را افزایش دهید.
  3. برای دستور پخت ذرت مکزیکی باید از ذرت آبدار و شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل

در این مطلب با طرز تهیه ذرت مکزیکی اصل آشنا شدید که امیدواریم از سرو این پیش غذای خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *