دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک ضد لک قوی و فوق العاده موثر

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

دلایل زیادی مانند اشعه خورشید، رژیم غذایی نا مناسب، بارداری و غیره منجر به ایجاد تغییراتی در پوست شده و در نتیجه موجب بروز لک می شود. از این رو استفاده از برخی از ماسک های ضد لک و روشن کننده می تواند تاثیر زیادی در تقویت پوست و باز شدن رنگ آن داشته باشد، در ادامه این مطلب به معرفی چند نوع ماسک ضد لک پرداخته ایم.

برای از بین بردن لک های صورت حتما لازم نیست، به روش هایی مانند لیزر درمانی و استفاده از انواع کرم های گران قیمت روی آورد. استفاده از ماسک ضد لک یکی از راهکارهای ساده و کم هزینه است که با استفاده از آن می توان تا حدودی این مشکل را برطرف نمود. در ادامه به معرفی چند نوع ماسک خانگی برای کم رنگ و یا از بین بردن لک صورت پرداخته ایم که امیدواریم استفاده از آنها مفید واقع شود.

معرفی چند نوع ماسک ضد لک

در این بخش قصد داریم شما را با طرز تهیه چند نوع ماسک طبیعی ضد لک قوی و مؤثر آشنا نماییم. شما عزیزان می توانید این نوع ماسک های خانگی را به راحتی در منزل تهیه کرده و استفاده نمایید، البته توجه داشته باشید که ممکن است، پوست شما نسبت به برخی از مواد غذایی حساسیت داشته باشد. از این رو لازم است قبل از استفاده از هر گونه درمان گیاهی نسبت به بدن و پوست خود آگاهی داشته باشید و خودسرانه عمل نکنید.

ماسک از بین بردن لک

تهیه ماسک آبلیمو و عسل برای رفع لک های صورت

مواد لازم : شیر خشک ۲ قاشق غذا خوری، آب لیمو ۲ قاشق غذا خوری، عسل ۴ قاشق غذا خوری

برای تهیه این نوع ماسک ضد لک لازم است که همه مواد را با هم مخلوط کرده تا ماده حالت خمیری پیدا کرده و سپس آن را به صورتتان بمالید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه صبر کردن، صورت خود را شسته و بر روی پوست، مقداری ماست مالیده و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را شست و شو دهید.

ماسک روشن کننده و ضد لک

  •  آرون گروپس

تهیه ماسک سیب برای از بین رفتن لکه ها

مواد لازم : سیب ۱ عدد، شیر به مقدار لازم، لیمو ترش ۲ عدد، شکر ۳ قاشق غذا خوری

یک عدد سیب کوچک را به همراه مقدار کمی شیر در مخلوط کن ریخته و سپس آب لیمو ترش ها را به آن اضافه کرده و در آخر شکر را درون مخلوط کن بریزید، مخلوط آماده شده را کمی جوشانده و سپس اجازه دهید کمی خنک شود. بعد از آماده شدن ماسک سیب، آن را به مدت ۴۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار داده و هفته ای سه بار آن را امتحان کنید.

ماسک ضد لک

ماسک لایه بردار و مرطوب کننده

مواد لازم : گوجه فرنگی ۲ عدد، لیمو ترش ۱ عدد، آرد جو دو سر، جوش شیرین ۲ قاشق غذا خوری، عسل ۱ قاشق غذا خوری

در ابتدا آب گوجه فرنگی ها را گرفته و صاف کنید( پالپ آن را دور نریزید)، سپس آب لیموی تازه را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و بعد مقداری آرد جو دو سر را به همراه کمی آب مخلوط کرده تا حالت خمیری به خود بگیرد، با استفاده از این ماده لایه بردار خمیری صورت خود را شسته و سپس صورت خود را با آب شست و شو داده و با یک حوله تمیز خشک نمایید.

معرفی ماسک ضد لک+عکس

ماسک پوست پرتقال

مواد لازم : مقداری پوست پرتقال، یک قاشق غذا خوری ماست ساده

جهت تهیه این ماسک برای از بین بردن لک صورت لازم است، ابتدا پوست پرتقالها را در آفتاب قرار داده تا خشک شود، سپس بعد از خشک شدن کامل، آنها را آسیاب کرده و پودر نمایید، سپس یک قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال را را با ماست مخلوط کنید تا به صورت خمیر درست شود. حال بعد از شستن صورت، این ماسک روشن کننده را بر روی پوست بمالید و بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، صورتتان را آب کشی نمایید. روش استفاده از این ماسک پوست پرتقال، یک روز در میان بوده و برای همه پوست ها نیز مناسب می باشد.

ماسک صورت با سرکه سیب

مواد لازم : یک قاشق غذا خوری سرکه سیب، یک قاشق غذا خوری عسل خاص

این نوع ماسک برای لکه های پوستی از جمله ماسک های صورت عالی و معروف است، زیرا وجود مالیک اسید موجود در سرکه به از بین رفتن سلول های رنگدانه تیره کمک می کند، ضمن اینکه استفاده از آن برای سفید کنندگی پوست نیز موثر است.

ماسک ضدلک صورت

برای این منظور مقدار لازم عسل و سرکه را با هم مخلوط کنید و آن را روی لکه های پوستی و نواحی دیگر پوست صورت تان بمالید، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد یا ولرم به خوبی شست و شو دهید.

استفاده از این ماسک به صورت روزانه بر روی لکه های پوستی می تواند نتیجه بخش باشد، اما اگر از این ماسک برای تمام صورتتان استفاده می کنید، تنها ۲ بار در هفته کافی می باشد.

ماسک صورت با لیمو

لیمو غنی از ویتامین C است و این ویتامین خاصیت ضد لک دارد، در نتیجه مصرف آن موجب حفظ و مراقبت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید خواهد شد، ضمن اینکه با استفاده از لیمو می توان به رفع تیرگی پوست کمک کرد.

یک عدد آب لیمو تاره را بگیرید و داخل ظرفی بریزید، سپس کمی پنبه یا یک پد پنبه ای که آغشته به آب لیمو کرده اید، بر روی صورتتان بمالید، بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه که لیمو جذب پوست شد، می توانید صورتتان را با آب سر بشویید.

ماسکهای ضد لک

استفاده از این ماسک دو بار در هفته می تواند نتیجه بخش باشد، اما در صورت حساس بودن پوست صورتتان و یا اینکه اگر زخمی روی صورت خود دارید از این ترکیب ضد لک استفاده نکنید، زیرا ممکن است دچار خارش یا قرمزی پوست شوید، توجه داشته باشید که بعد از استفاده از ترکیب لیمو و شست و شوی صورت, حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *