دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های بروز حسادت در مردان و نحوه رفتار با حسادت مردانه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

حسادت انواع مختلفی دارد و با توجه به عامل جنسیت متغییر خواهد بود حسادت در زنان بیشتر چشم و هم چشمی محسوب می شود در صورتی که حسادت در مردان بیشتر جنبه عاطفی و عاشقانه دارد.

حسادت در مردان اغلب به عنوان نوعی بیماری یاد می شود بیماری که ریشه روانی دارد مثل ترس از دست دادن عزیزان، این ترس می تواند زندگی این افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد و از همه مهم تر این است که زندگی زناشویی این افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. حسادت عاشقانه نوعی دیگر از حسادت در میان آقایان است که عواطف آن ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راهکارهای درمان حسادت در مردان هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 مقابله با حسادت مردانه

علت های حسادت در مردان:

بیشتر روانشناسان دلیل اصلی بروز حسادت و کینه توزی در آقایان را حسادت های عاشقانه می دانند که به دلیل علاقه شدید به زن مورد علاقه شان ایجاد می شود. در برخی از موارد دیده می شود که این دسته از احساس حسادت چگونه می تواند روابط افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

از دیگر دلایلی که برای تحلیل حسادت در آقایان مورد نظر است عدم اعتماد به نفس کافی در مقابل فرد مورد علاقه شان است این عامل می تواند مانع ابراز احساسات صحیح در افراد باشد. در این زمینه باید به دنبال علت های عدم اعتماد به نفس و راه های رهایی از آن در همسر خود باشید.

علت های حسادت در مردان

شاید واژه غیرتی بودن را در ارتباط با مردان شنیده باشید غیرتی بودن در مردان در حقیقت نشان دهنده حسادت آنها است این احساس در مردان می تواند دارای شدتی متغییر باشد و بر حسب ویژگی های شخصیتی در افراد متفاوت است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ترس، نگرانی و تعهد از عوامل تاثیرگذار دیگر در بروز احساس حسادت مردانه است این افراد به این دلیل که دچار ترس از دست دادن همسر و عشق خود می شوند دست به رفتارهای حسادت آمیز می زنند و حساسیت های خود را از طریق حسادت بروز می دهند.

نگرانی از افت وضعیت اجتماعی

یکی از دلایل حسادت شوهر این است که امکان دارد به منظور حفظ وضعیت اجتماعی خود و تحقق انتظارات جامعه در مورد مردان به موقعیت همسرش حسادت نماید و او امکان دارد نگران باشد که موفقیت همسرش به عوض بیان رفتار و جایگاه اجتماعی خود را تهدید کند.

نشانه های حسادت عاشقانه در آقایان

وجود حسادت در یک رابطه عاشقانه اگرچه ممکن است در اوایل شروع رابطه همه چیز خوب باشد و فرد مقابل احساس دوست داشته شدن بیشتر و خاص بودن کند، زیرا بسیاری از خانومها این نوع حسادت را نشانه و تاییدی بر عشق و دوست داشتن همسرشان نسبت به خود می دانند، حال وجود کمی حس مالکیت در رابطه عاشقانه می تواند طبیعی و قابل قبول باشد، اما در صورتی که این حسادت تشدید شود و موجب به وجود آمدن مشکلاتی در زندگی مشترک شود، می توان چنین نتیجه گیری کرد که شریک زندگی تان در روش عشق ورزیدن دچار اشتباه شده و شیوه نادرستی را انتخاب کرده است.

حسادت های مردانه

در اغلب موارد شناسایی شریک زندگی که نسبت به شما حس مالکیت مثبت دارد و یا کسی که می خواهد همه کار هایتان را تحت کنترل داشته باشد، دشوار است، بنابراین در اینجا قصد داریم به معرفی برخی نشانه های مردان حسود بپردازیم تا بینش شما را نسبت به این مسئله افزایش دهیم.

  • مردان حسود قادر به کنترل عصبانیت خود نیستند.
  • آنها دوست ندارند از دیگران تعریف کنید.
  • برای انجام هر کاری سوال های زیادی از شما می پرسند.
  • اگر کسی از شما تعریف کند، ناراحت می شوند.
  • در حضور مردان دیگر بیشتر به شما عشق می ورزد.
  • این مردان بدون دلیل دعوا راه می اندازند.
  • تماس ها و ایمیل هایتان را چک می کنند.
  • با دوستان تان که مرد هستند، رفتار بی ادبانه ای دارند.
  • وجود حسادت عاشقانه در آنها موجب بروز نوسانات خلقی می شود.
  • شما را در جلسات بیرون از خانه نیز زیر نظر دارد.
  • باید حتما سریعا به پیام ها و ایمیل هایش پاسخ دهید.
  • تمام رفتار و اعمالتان در شبکه های اجتماعی را نظارت دارد.
  • هر جا که می روید، دوست دارد همراه شما باشد.
  • همیشه دوست دارد به جایتان تصمیم بگیرد.
  • پوشش شما را نیز خودش انتخاب می کند.
  • این نوع حسادت در مردان موجب سوءظن می شود.

حسادت در آقایان

راهکارهای درمانی:

حسادت در آقایان؛ دارای نشان هایی خواهد بود که از طریق آن می توانید این رفتار را در او شناسایی کنید. از جمله این نشانه ها می توان به بدگویی اشاره کرد اغلب مردها زمانی که دچار احساس حسادت می شوند سعی دارند تا از دیگران بدگویی کنند و خود را بهتر جلوه دهند.

در برخی از موارد نیز سعی دارند تا به اجبار از سوی شما توجه و اعتماد کسب کنند و زمانی که به آنها ابراز علاقه نمی کنید دچار عصبانیت و بهانه گیری می شوند.

مشخص کردن خط قرمز ها :

امکان دارد دلیل حسادت شوهر شما علاقه نباشد و در واقع یک ویژگی کلی و اخلاقی همسرتان باشد در این صورت باید خط قرمز هایتان را مشخص نماییذ و در مورد علاقه مندی ها و اینکه چه موضوعاتی برای شما قابل تحمل و غیر قابل تحمل هستند پیش از شروع رابطه با همسرتان صحبت نمایید.

مقایسه نکردن :

معمولا افراد حسود خود را با دیگران مقایسه می کنند  و این باعث می شود حس حسادت در فرد تشدید پیدا کند بنابراین، بهتر است نقاط مثبت و منفی تان را پیدا کرده و بر روی نقاط مثبت تمرکز نمایید و سعی کنید نقاط ضعف تان را نیز بهبود ببخشید این کار سبب جلوگیری از حسادت می شود.

برقراری ارتباط های جدید:

شما به عنوان شریک زندگی همسر خود باید در مرحله اول بعد از پی بردن حسادت در همسر خود به دنبال راه هایی برای کاهش حسادت در آقایان باشید. شاید به نظر شما بهترین راهکارها در صورت حساسیت همسر پنهان کاری باشد اما این موضوع رابطه شما را بیشتر دچار مشکل می کند و بهتر است که شما با برقراری ارتباط درست تر و انتقال احساسات خود ابراز احساسات این رفتار را در همسرتان کاهش دهید.

حسادت مردان را درمان کنید

مثبت اندیشی:

یکی از عواقب حسادت داشتن برای شما پرداختن به تفکرات منفی و آزار دهنده است. افرادی که دچار حسادت هستند به سمت منفی نگری گرایش دارند و شما به عنوان فردی که می خواهید او را در این زمینه کمک کنید باید بدانید که با تغییر دادن نگرش این افراد می توانید کمک های تاثیرگذاری به آنها بکنید.

اگر می بینید که همسر شما مدام ناامید است و خودباوری کافی را نسبت به خود ندارد باید درک و توجه کافی را از سمت خود به او بدهید تا به خودباوری لازم برسد و به تدریح رفتارهای حسادت آمیز را در خود کاهش دهد.

اعتماد کردن:

در مواجه با حسادت در آقایان باید اعتماد لازم و کافی را به آن ها بدهید و بدانید که اعتماد مهم ترین عامل حفظ و نگهداری یک رابطه عاشقانه است. اگر شما به همسر خود بی اعتماد هستید باید بدانید که این امر می تواند زمینه بسیاری از مشکلات زناشویی را در رابطه شما ایجاد کند.

حسادت در آقایان

مقایسه نکردن:

 چرا مقایسه کردن همسر کار صحیحی نیست؟ زیرا، مقایسه کردن همسر با دیگران یکی از نقاط ضعفی است که شما می توانید در همسر خود تشدید کنید انجام این کار می تواند اعتماد به نفس را در همسر شما کاهش دهد و رابطه عاطفی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همسرتان را تحقیر نکنید:

سرزنش کردن همسر به دلیل وجود حسادت کاری کاملا نادرست است و موجب تحقیر او خواهد شد شما برای کاهش حسادت در آقایان نه تنها نباید به سرزنش آن ها دست بزنید بلکه باید با کاهش لجبازی اعتماد به نفس بیشتری به او بدهید..

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *