دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین مکان های دیدنی چالوس برای گردشگران ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در مناطق شمالی ایران جاذبه های متنوعی وجود دارند چالوس از شناخته ترین این جاذبه ها است که گردشگران این منطقه در ابتدا به دنبال مکان های دیدنی چالوس و جاذبه های آن می روند.

از قدیم چالوس و جاده آن را به عنوان یکی از زیبایی های مهم شمال به شمار می آورند که بسیاری از گردشگران از این چشم اندازها خاطره دارند و هر ساله گردشگران زیادی از مناطق مختلف ایران به این خطه سر سبز شمال کشور سفر می کنند. طبیعت چالوس از جاذبه های سر سبز در طبیعت تا جادبه های زیبای آن هر یک دارای جذابیت های خاصی برای گردشگران می باشند. برای آشنایی با برخی مکان های دیدنی چالوس می توانید در ادامه همراه ما شوید.

 جاذبه های مهم چالوس

مکان های دیدنی چالوس:

بیشتر تورهای مسافرتی که در شمال برگزار می شود حتما دارای تورهای بازدیدی چالوس نیز می باشند زیرا چشم اندازهای چالوس به قدری ویژه هستند که هیچ گردشگری نمی تواند از آن بگذرد.

مناطق معروف چالوس

پارک جنگلی چالوس:

این پارک در منطقه ای جاده چالوس قرار گرفته است و اطراف آن را رودخانه هایی فرا گرفته اند همچنین این پارک به دلیل برخورداری از امکانات تفریحی مختلف دارای جاذبه های خاصی است.

پارک زیبای چالوس

دریاچه سد دریوک:

این دریاچه از دیگر جاهای دیدنی چالوس است و در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است این دریاچه از اطراف به مناطق زیبا و مختلفی منتهی می شود که زیستگاه گونه های مختلفی از حیوانات بومی در منطقه است وجود مرغابی و غازها در فصل سرد سال جذابیت های این دریاچه را دو چندان می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جاذبه های دیدنی چالوس

مرداب کندوچال:

انی مرداب دارای مساحت ۱ هکتار است و عمق آن به ۵ متر نیز می رسد بر روی سطح این مرداب نی گیاهان مختلفی به چشم می خورد و پرندگان در اطراف این مرداب بسیار زیاد هستند.

مناطق جالب چالوس

کاخ اجابت:

بیشتر مسافران چالوس را با جاذبه های طبیعی آن می شناسند در صورتی که در این منطقه جاذبه های تاریخی مختلفی نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به کاخ اجابت اشاره کرد. این کاخ در گذشته های دور با استفاده از سبک معماری اروپایی طراحی شده است.

مناطق قدیمی چالوس

سواحل رادیو دریا:

در این ساحل زیبا می توانید در کنار استفاده ازچشم اندازهای ساحلی از امکانات تفریحی اطراف نیز استفاده کنید رستوران، آپارتمان، ویلاژ و آلاچیق های مجهز از جمله این امکانات تفریحی مهم هستند.

نواحی زیبا در چالوس

دریاچه ولشت:

این دریاچه که از مهم ترین مکان های دیدنی چالوس محسوب می شود در تپه های کوهستانی تخت سلیمان علم کوه واقع شده است و دارای مساحتی بیش از ۱۳ هکتار است. انی منطقه نیز به لحاظ زیستگاه حیوانات مختلف دارای اهمیت بالایی است.

گردشگری در چالوس

پل زغال:

این پل در دروان پهلوی ساخته شده است و سال احداث آن ۱۳۷۱ است در حال حاضر این پل یکی از میراث فرهنگی ثبت شده در ایران است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی چالوس

کاخ چایخوران:

این کاخ با مساحت ۴ هزار متر مربع از دیگر مکان های گردشگری  چالوس است که در دوران پهلوی بنا شده است نمای این کاخ بسیار مجلل است و دارای معماری بی نشری و چشم نوازی است انی مکان نیز از جاذبه های ثبت شده در میراث فرهنگی ایران است.

کاخ تاریخی چالوس

دریاچه حصار چال:

از دیگر جاذبه های طبیعی موجود در چالوس این دریاچه تماشایی است که در ارتفاعاتی از کلاردشت واقع شده است و دارای مناظری بکر و بی نظیر است.

دیدنی های جذاب چالوس

آبشار هریجان:

این آبشار با ارتفاع ۹ متر از مکان های گردشگری چالوس است که از مجموعه آبشارهای رشته کوه های البرز است و بسیار تماشایی و زیبا می باشد.

آبشار معروف چالوس

آبشار اکاپل

در جنوب غربی چالوس و در تلاقی کلاردشت و آغاز ارتفاعات البرز، در دل سرد جنگلی کوهستانی، آبشاری زیبا و بکر واقع شده است که سالانه از همه جای دنیا گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

مکانهای دیدنی چالوس

این آبشار چه برای بازدید های کوتاه و سفر های یک روزه و یا با هدف کمپ زدن می تواند انتخابی عالی باشد، این مکان علاوه بر شکوه و زیبایی منحصر به فرد دارای ظرفیت تفرجگاهی زیادی می باشد. از آنجا که این آبشار در فاصله کمی (۳۰ کیلومتر) از دریاچه ولشت واقع شده است، بنابراین ضمن مشاهده زیبایی آنجا می توانید از جلوه ارتفاعات سر به فلک کشیده، رود های فصلی کوچک، بافت گیاهی دست نخورده و نیز حیات جانوری دیدنی این منطقه نیز دیدن کنید.

تله کابین نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود در سمت غربی چالوس و کیلومتر ۱۲ جاده چالوس به تنکابن قرار گرفته و یکی دیگر از مکان های دیدنی آنجا است، شهرت زیاد این منطقه به دلیل وجود دو خط تله کابین بوده که برای هر گردشگری استفاده از آن جذاب می باشد و تجربه حضور در ارتفاع ۵۰ متری، وی را شگفت زده خواهد کرد، هر چند که در این پارک توریستی می توان از امکانات دیگری همچون شهربازی، کارتینگ و پینت بال برخوردار شد.

جاهای دیدنی چالوس

استفاده از تله کابین که از جمله دیدنی های نمک آبرود می باشد، در بین ساعات ۸ تا ۲۰ امکان پذیر است و با پرداختن هزینه آن می توان با خط یک با سرعت ۳ متر بر ثانیه در ارتفاعات ۴ تا ۵۰ متری، حدوداً ۱۵ دقیقه استفاده کنید و با استفاده از خط ۲ نیز، می توانید از مشاهده زیبایی های منظره بکر دیو حمام که در زیر پاهای شما قرار گرفته است، بهرمند شوید.

راما اسپا چالوس

در صورتی که از چالوس به سمت ساحل دریای مازندران حرکت کنید، قبل از رسیدن به نوشهر با منطقه دیدنی راما اسپا چالوس مواجه خواهید شد که مکانی مناسب و عالی برای داشتن آرامش روحی و جسمی می باشد.

تصاویر مکان های دیدنی چالوس

ماساژ درمانی، ماهی درمانی، زالو درمانی و یا طب سوزنی از جمله خدماتی می باشد که به شکل تخصصی در مراکز آنجا ارائه می شود و مراجعه کنندگان می توانند برای برخورداری از خدمات آنجا به صورت ۲۴ ساعته بهرمند شوند.

پل زغال، موزه خودروهای تاریخی، کاروانسراها، دبستان پروین اعتصامی و مناطق حفاظت شده از دیگر مکان های دیدنی گردشگری مهم در جاده چالوس و اطراف آن است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *