دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تغذیه در ماه نهم بارداری و توصیه های غذایی که در این ماه باید رعایت کنید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸
  • دیدگاه‌ها برای تغذیه در ماه نهم بارداری و توصیه های غذایی که در این ماه باید رعایت کنید بسته هستند

مادران در ماه نهم بارداری، به منظور وزن گیری جنین باید از یک رژیم غذایی سالم و مناسب پیروی کنند. نداشتن تغذیه مناسب در طول دوران بارداری باعث می شود، جنین ویتامین های مورد نیاز بدن خود را دریافت نکند، در نتیجه وزن گیری به خوبی صورت نمی گیرد. از این رو در این بخش تغذیه در ماه نهم بارداری را به شما معرفی می کنیم.

تغذیه مادران باردار به منظور تقویت سیستم ایمنی در بارداری، در طول دوران حاملگی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ رژیم غذایی مناسب آن ها باید سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده تا عمل خون رسانی به جنین و جفت افزایش یابد و وزن گرفتن و رشد جنین به خوبی صورت گیرد. در ادامه این مطلب تصمیم داریم، مناسب ترین تغذیه در ماه نهم حاملگی را به شما معرفی نماییم.

تغذیه در ماه نهم بارداری و توصیه های غذایی مختص این ماه

مصرف مواد غذایی مفید در طی دوران بارداری تاثیر به سزایی در سلامت مادر و جنین می گذارد؛ شاید عده ای از مادران باردار به تغذیه خود در ماه آخر بارداری توجهی نداشته باشند، در صورتی که تغذیه در این ماه مانند ماه های قبل ضروری و لازم است، زیرا دستگاه گوارش با استفاده از مواد غذایی که مصرف می کنید، می تواند موجب افزایش وزنتان شود، همچنین داشتن رژیم غذایی مناسب از بروز ناراحتی هایی مانند یبوست در بارداری و سوزش سر دل نیز جلوگیری می کند. از این رو با مصرف مواد غذایی سالم و مقوی، بارداری سالم و بدون مشکلی خواهید داشت. در این بخش با تغذیه در ماه نهم بارداری آشنا خواهید شد.

تغذیه در ماه نهم بارداری

  • مصرف غذا های فیبردار : سبزیجات، میوه ها، نان کامل، غلات، حبوبات، خرما
  • مواد غذایی سرشار از آهن : ماهی، مرغ، زرده تخم مرغ، گل کلم، عدس، نخود، اسفناج، انواع توت ها، سویا، میوه های خشک مانند آلو و کشمش، مصرف روزانه حداقل ۳ وعده میوه های حاوی آهن
  • مواد غذایی غنی از کلسیم : خربزه، محصولات لبنی، بلغور، جو دو سر، بادام، دانه کنجد
  • غذاهای سرشار از ویتامین C : گوجه فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی و گل کلم
  • غذاهای حاوی اسید فولیک : سبزیجات برگ سبز، حبوبات مثل لوبیا، نخود، لوبیا چشم بلبلی برای جلوگیری از نواقص هنگام تولد مفید می باشد.
  • غذاهای غنی از ویتامین A : اسفناج، هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی و …

رژیم غذایی در ماه نهم بارداری

نکات حائز اهمیت

۱- خوردن برخی از منابع غذایی به خصوص در ماه نهم جزو ممنوعیت های دوران بارداری می باشند، از این رو مصرف بعضی از مواد غذایی از قبیل کافئین، انواع پنیر نرم، غذای دریایی خام (اغلب ماهی های خام)، مواد شیرین کننده، الکل، توتون و تنباکو در دوران بارداری برای سلامتی مادر باردار و جنین مضر می باشد و موجب بروز مشکلات زیادی برای آنها می شود.

تغذیه در ماه آخر بارداری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲- نکات مهم دیگری که در رابطه با تغذیه در ماه نهم حاملگی باید به آن توجه کنید، این است که وعده های غذایی در این ماه به منظور وزن گیری جنین، ۵ یا ۶ وعده باشد و بهتر است، بیشتر از غذاهای بخار پز و کباب شده استفاده کنید، همچنین از خوردن چیپس، کیک، شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده پرهیز نمایید و به یاد داشته باشید، مصرف تخم مرغ کاملا پخته، ۲ تا ۳ بار در هفته در ماه آخر حاملگی مفید می باشد.

برای آشنایی با برنامه غذایی دیگر ماه های بارداری کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای تغذیه در ماه نهم بارداری و توصیه های غذایی که در این ماه باید رعایت کنید بسته هستند دیدگاه برای این نوشته