دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با رژیم لاغری سیب زمینی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

افراد ممکن است در طول عمر خود رژیم های غذایی متفاوتی را تجربه کنند؛ بعضی از رژیم ها سخت و طولانی است، بنابراین ممکن است بازدهی کمی داشته باشد. در این میان رژیم لاغری سیب زمینی یکی از رژیم های غذایی مؤثر است.

تصور اغلب افراد بر این است که سیب زمینی موجب چاقی و اضافه وزن می باشد ولی باید گفت که تاثیر آن در لاغری و چاقی افراد بستگی به نحوه مصرف سیب زمینی دارد. در ادامه در مورد رژیم لاغری سیب زمینی اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رژیم لاغری سیب زمینی

سیب زمینی از جمله خوراکی های پر طرفدار می باشد که استفاده از آن در غذاهای ایرانیان بسیار متداول است، همچنین به عنوان وعده های غذایی به حساب می آید. وقتی از رژیم سیب زمینی صحبت می کنیم منظورمان سیب زمینی سرخ کرده و چیپس نیست، زیرا مصرف آنها علاوه بر این که موجب چاقی می شود، می تواند باعث ابتلا به برخی از بیماری ها شود؛ بنابراین نحوه مصرف سیب زمینی نقش زیادی در کاهش لاغری افراد دارد.

رژیم غذایی سیب زمینی

افراد چاق به دلیل اندام نا متناسب خود، ضمن اینکه دچار کمبود اعتماد نفس می شوند، ممکن است با بیماری هایی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و درد مفاصل درگیر باشند، از این رو همواره سعی کنید که وزن خود را در حالت متعادل نگه دارید، زیرا چاقی معمولا نتیجه عادت غذایی نا سالم، کم تحرکی و عدم تعادل هورمون ارثی است. همچنین چاقی می تواند موجب بروز مشکلاتی از جمله نا باروری، سرطان و ناراحتی های قلبی شود.

ترکیب سیب زمینی و ماست برای لاغری

۲ عدد سیب زمینی پخته شده، یک فنجان ماست و مقدار خیلی کم نمک را با هم مخلوط کرده و به طور منظم مصرف نمایید. تهیه و مصرف این ترکیب ساده می تواند در کاهش وزن مؤثر واقع شود.

رژیم لاغری سیب زمینی

برای این منظور سیب زمینی های پخته شده را له کنید و ماست را به آن اضافه کرده، سپس نمک را اضافه کرده و خوب هم بزنید. این مخلوط را هر شب به مدت دو ماه مصرف کنید. توجه داشته باشید که سیب زمینی آپ پز بعد از پخته شده باید فوراً مصرف شود، بنابراین از نگهداری آن در یخچال برای شب های دیگر پرهیز کرده و سعی کنید این ترکیب لاغری را هر شب به صورت تازه آماده کرده و میل نمایید.

  •  آرون گروپس

رژیم لاغر کننده سیب زمینی

ماست و کشک دارای مقدار زیادی پروتئین و کلسیم بوده و همچنین مانع تجمع چربی می شود. ضمن اینکه ماست و سیب از کالری پایینی برخوردار هستند.

فواید رژیم سیب زمینی و بررسی ویژگی های آن

  • بعد از مدت کمی استفاده از این رژیم، نتایج چشمگیری برای فرد مشاهده خواهد شد.
  • این نوع رژیم راحت بوده و هزینه چندانی برای شخص به دنبال ندارد.
  • سیب زمینی یک ماده غذایی فوق العاده سیر کننده است، بنابراین در طول استفاده از این رژیم احساس گرسنگی کمتری به شما دست می دهد.
  • بعد از استفاده به مدت سه روز از رژیم سیب زمینی، می توانید حدود ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.
  • به هنگام استفاده از این رژیم و در طول آن از انجام فعالیت های بدنی و ورزش های سنگین پرهیز کنید.
  • در طول استفاده از این رژیم غذایی حتما باید در تمام وعده ها و میان وعده ها از سیب زمینی استفاده شود.
  • روزانه حدود یک و نیم تا دو کیلوگرم سیب زمینی مورد استفاده و مصرف قرار گیرد.
  • بهتر است نمک را از این رژیم حذف کنید، اما در صورت بی اشتهایی به علت عدم استفاده از نمک می توانید به مقدار خیلی کم از آن روی سیب زمینی بپاشید.

رژیم سیب زمینی

  • همچنین می توانید در طول این نوع رژیم از نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای و انواع دمنوش بدون قند و شکر استفاده کنید.
  • نوشیدن آب به میزان ۸ تا ۱۲ لیوان به صورت روزانه و در طول استفاده از رژیم سیب زمینی را فراموش نکنید.
  • مصرف فلفل در هنگام استفاده از این رژیم مانعی ندارد و حتی می تواند منجر به چربی سوزی بیشتر شود.
  • برای استفاده از این رژیم لاغری می توانید سیب زمینی ها را به صورت آبپز، بخارپز، کبابی یا تنوری مصرف کنید, اما مصرف سیب زمینی سرخ کرده ممنوع می باشد.
  • از نگهداری ترکیب سیب زمینی و ماست در یخچال خودداری کنید و بهتر است برای هر وعده غذایی، سیب زمینی را بپزید.

ارزش غذایی سیب زمینی

سیب زمینی یک ماده غذایی بدون چربی و کم کالری می باشد، بنابراین استفاده از آن برای هر نوع رژیمی مناسب می باشد؛ ۱۰۰ گرم سیب زمینی پخته شده، دارای ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر و ۲ گرم پروتئین می باشد که تقریبا به میزان یک لیوان آب پرتقال (۹۴ کالری) انرژی دارد.

ضمن اینکه سیب زمینی منبعی سرشار از ویتامین های B6 و C بوده و نیز دارای اسید فولیک و مقدار زیادی پتاسیم می باشد.

رژیم سیب زمینی برای کاهش وزن

توجه داشته باشید که قبل از امتحان هر نوع رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت نمایید، زیرا ممکن است برخی از رژیم لاغری با مزاج شخص سازگار نبوده و نتیجه عکس داشته باشد.

skin lightening cream

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *