دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشانه های دوست حسود و نحوه رفتار با وی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ دی ۱۳۹۷
  • ۰

افراد حسود در مقابل موفقیت دوستان و نزدیکان خود دچار حسادت می شوند و زمانی که شما با یک دوست حسود در ارتباط هستید باید راه های صحیح برقراری ارتباط با این افراد را بدانید.

اگر می خواهید رابطه خود را با دوستی حسود حفظ کنید باید بدانید که نشانه های این دسته از افراد چیست و با استفاده از این نشانه آنها را به خوبی بشناسید. شما به عنوان دوست، یا نزدیکان این فرد باید اعتماد به نفس بیشتری را به او بدهید تا از این طریق میزان حسادت را در او کمتر کنید. این افراد از آن جهت که دارای اعتماد به نفسی پایین هستند دچار چنین رفتارهایی می شوند.

 دوستان حسود

رفتار با دوست حسود:

اگر از ارتباط با دوست خود که دارای احساس حسادت نسبت به شما است رنج می برید باید بدانید که او چرا نسبت به شما دچار چنین رفتاری می شود. اغلب این افراد دارای اعتماد به نفس پایینی هستند و خودباوری کافی را از توانمندی های خود ندارند به همین دلیل است که شما با دوست حسود مواجه هستید.

شما باید در این میان از رفتارهای مناسب برای برخورد با او استفاده کنید و باید بدانید که رفتار نادرست با این افراد موجب می شود تا احساس حسادت آنها نسبت به شما به تنفر تبدیل شود. ریشه افکار منفی را در این افراد وجود دارد باید پیدا کنید تا از این طریق حس حسادت آنها را کاهش دهید. آنچه درباره حسادت زنانه باید بدانید این است که مقایسه کردن و اهمیت به توجه موجب چنین امری خواهد شد.

رفتار با دوست حسود

مطالعه کردن:

اولین قدم سودمندی که می توانید برای مقابله با دوستان حسود به کار بگیرید مطالعه سودمند و اثربخش در این زمینه است افرادی که می دانند حسادت به چه دلیل در این افراد بروز پیدا می کند و به خوبی نشانه های آن را درک می کنند می توانند در مقابل این رفتار ایستادگی کنند.

برقراری ارتباط:

اما در مرحله دوم باید بدانید که چگونه روابط خود را با این افراد شکل دهید و چگونه باید با آنها برخورد کرد. احساسات مثبتی که نسبت به دوستتان دارید را بازگو کنید این امر فاصله و شکاف موجود در بین شما را کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس

از صحبت هایی که بیشتر موجب ناراحتی و رنجش این افراد می شود خودداری کنید این رفتار می تواند در غالب کلماتی باشد که دارای انرژی منفی باشد. پس شما باید بدانید که چه کلماتی موجب برقراری رابطه موثر خواهد شد.

رفتار با اطرافیان حسود

به این دسته از افراد نباید برچسب بزنید برچسب زدن به آنها موجب می شود تا احساسات منفی را انتقال دهید و هیچ گاه نمی توانید روابط خود را کنترل کنید. واکنش مناسب در برابر افراد منفی نگر این است که به آنها انرژی مثبتی را انتقال دهید تا حس منفی حسادت را از آنها دور کنید.

محبت کردن:

محبت و بیان علاقه به دوست حسود موجب می شود تا رابطه ای قوی با او داشته باشید و از این محبت اعتمادی ناشی می شود که فرد مقابل به خود اجازه نمی دهد تا با حسادت مانع شما شود.

از آنجا که این افراد توجه زیادی را می خواهند باید با دادن این محبت و توجه آنها را تحت کنترل خود درآورد تا بهتر شما را درک کنند و بیشتر شما را دوست داشته باشند. تکنیک ها و مهارت های ارتباطی با تاکید بسیار در انگونه از روابط دارای اهمیت می باشد.

دوستی که حسود است

در نهایت می توانید با داشتن رابطه خوب با او بیان کنید که از چه رفتارهایی در رابطه دوستانه خود آزار می بینید و دوست ندارید که در رابطه ارزشمند میان شما احساساتی پوچ و بیهوده وجود داشته باشد که می تواند به دوستی شما آسیب وارد کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *