دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص انار پخته برای درمان سرماخوردگی

  • زهرا خانزاده
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب به ارائه خواص انار پخته و فواید مصرف انار می پردازیم، انار از مرغوب ترین میوه های جهان می باشد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است.

انار حاوی ویتامین C، ویتامین B6، کالری، پتاسیم، سدیم، کربوهیدرات، کلسیم، پروتئین، منیزیم و آنتی اکسیدان می باشد. به همین دلیل مصرف میوه انار، رب انار، لواشک انار، آب انار، مربای انار و همچنین انار پخته شده بسیار برای سلامتی انسان مفید می باشد. از این رو برای آشنایی با خواص انار پخته و فواید مصرف میوه انار و همچنین نحوه پختن انار می توانید در ادامه با آرگا همراه شوید.

انار پخته شده

آشنایی با خواص انار پخته

خوردن انار پخته در درمان سرماخوردگی می تواند، بسیار اثر بخش باشد. نحوه پخت انار به این شکل است، که یک عدد انار سالم را بر روی شعله پخش کن قرار دهید و اجازه دهید با حرارت خیلی کم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد، در طی این مدت چند مرتبه انار را بچرخانید، تا به طور کامل پخته شود. البته دقت کنید تا انار نسوزد. پس از این که انار پخته شد، مدتی صبر کنید تا انار سرد شود، سپس پوست آن را جدا کنید و دانه های انار را به همراه غشای سفید رنگ ما بین دانه های انار نوش جان کنید. برای بهره مندی از خواص درمانی انار پخته بهتر است، آن را بیش از خواب میل نمایید و باید پس آن نیز چیزی میل نکنید. انار پخته همچون آنتی بیوتیک عمل می کند و در صورت حاد بودن سرماخوردگی و داشتن عفونت های شدید به مدت ۳ شب انار پخته شده مصرف نماید.

مزایای مصرف انار پخته

لازم به ذکر است که این میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان دارای خاصیت ضد سرطانی است و میزان آنتی اکسیدان موجود در میوه انار ۳ برابر بیشتر از آنتی اکسیدان چای سبز می باشد.

فواید مصرف انار

براساس تحقیقات صورت گرفته انار به دلیل ترکیبات خود دارای فواید درمانی زیادی همچون کاهش کلسترول خون، کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی، درمان آرتروز، پیشگیری از آسیب دیدن سلول ها، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، رفع کم خونی، درمان مشکلات گوارشی، درمان بیماری دیابت، حفظ سلامت لثه ها و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان پستان و پروستات می باشد.

  •  آرون گروپس
  • جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از ایجاد لخته در خون و تجمع کلسترول اضافی در بدن جلوگیری می کند و در صورتی که آب انار به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد، سبب بهبود و افزایش جریان گردش خون بدن می شود. همچنین مصرف آب انار باعث می گردد، که انقباض شریان ها کاهش پیدا کند. بنابراین مصرف این میوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

  • درمان آرتروز

یکی دیگر از خواص انار درمان آرتروز می باشد. مصرف انار سبب سفت شدن و استحکام دیواره های شریانی در مفاصل و غضروف می گردد. به همین خاطر در درمان آرتروز و آترواسکلروز مفید می باشد. همچنین مصرف این میوه به مهار آنزیم های که در شکستن بافت های همبند در بدن نقش دارند، کمک می کند.

خواص انار

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان

فلانوئید(آنتی اکسیدان) موجود در انار باعث مهار رادیکال های آزاد می گردد و مصرف منظم آب انار برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه و پروستات مفید است و همچنین با کاهش سطوح psa بدن با سلول های سرطانی مقابله می کند.

  • درمان مشکلات گوارشی

استفاده از پوست و برگ انار نیز برای درمان برخی مشکلات گوارشی نظیر اختلالات معده و اسهال موثر می باشد، همچنین آب انار به درمان وبا و اسهال خونی کمک می کند.

  • رفع کم خونی

انار به دلیل دارا بودن آهن در رفع کم خونی و مشکلات ناشی از آن همچون کاهش شنوایی، خستگی ضعف، سرگیجه اثر بخش می باشد و مصرف آن سبب عمکلرد منظم جریان گردش خون در بدن می شود.

  • حفظ سلامت لثه و دندان ها

از دیگر خواص انار پخته و آب انار، کاهش اثرات پلاک دندان و حفظ سلامت لثه و دندان ها می باشد، چرا که میوه انار دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریای است.

خواص انار پخته

  • درمان جوش و آکنه

بروز جوش و آکنه بر روی پوست از مشکلات پوستی بسیار رایج در بین اکثر نوجوانان و جوانان می باشد که با کمک انار می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، آنتی اکسیدان موجود در دانه انار سبب درمان جوش و آکنه می شود فقط کافی است، دو قاشق سوپ خوری دانه انار له شده را با یک سوپ خوری زردچوبه با هم مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی منطقه آسیب دیده بزنید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

  • افزایش سیستم ایمنی بدن

دانه های انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند همچنین، این عصاره دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که کمک زیادی به کاهش باکتری های دهان می کند که باعث عفونت و کرم خوردگی دندان ها می شوند.

بررسی خواص انار پخته

  • خاصیت ضد التهابی

از دیگر فواید شگفت انگیز انار مهار التهاب و عفونت به خصوص در دستگاه گوارش است که طبق تحقیقات انجام شده مصرف ۲۵۰ میلی لیتر آب انار در طول روز به مدت بیشتر از سه ماه سبب کاهش تقریبا یک سوم نشانه های التهابی در بدن می شود، همچنین این میوه کمک زیادی به کاهش فرآیند های التهابی در سرطان روده بزرگ و پستان می کند.

  • تقویت و رشد مو

استفاده از انار نقش مهمی در سلامت مو ایفا می کند و سبب تقویت فولیکول های مو و بهبود گردش خون می شود و روغن دانه انار نیز کمک زیادی به درمان موهای خشک، نامرتب و مجعد می کند.

فواید بی نظیر انار

زیاده روی در مصرف انار

هر ماده در کنار فوایدی که دارد مصرف بیش از حد آن با عوارضی نیز همراه می شود از این رو، زیاده روی در مصرف انار سبب بروز عوارض زیر خواهد شد :

۱. زیاده روی در مصرف این میوه سبب بروز برخی از اختلالات هضم از جمله : استفراغ، درد شکم، حالت تهوع و اسهال می شود که بعد از گذشت چند ساعت این نشانه های برطرف می شوند.

۲. مصرف زیاد انار باعث ایجاد آلرژی در افراد می شود که با نشانه هایی مانند : خارش، مشکلات پوستی، سختی در تنفس، بلعیدن دردناک، تورم صورت، درد و تورم و در دهان همراه می شود.

خاصیت باور نکردنی انار

ضمن سپاس از همراهی تان با این مطلب، لازم به ذکر است که برای بهره مند شدن از مزایای مصرف انار و خواص انار پخته بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید، به منظور آشنایی با دیگر خواص میوه ها می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *