دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شناخت ستاره دریایی و نکاتی جالب درباره این حیوان متفاوت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

ستاره دریایی از جانواران آبزی است و از نوع خارپوستان است پیشینه این حیوان به دوران ۴۰۰ میلیون سال پیش باز می گردد و متعلق به دوران دیرینه زیستی است.

ستاره دریایی، بیشتر در اعماق آب های ساحلی و اقیانوس ها یافت می شود نکته جالب توجه در رابطه با این حیوان این است که در آب های شیرین یافت نمی شود و بیشتر در آب های شور دیده می شود و علت آن سازگاری محیطی است. در ایران در آب های خلیج فارس می توان گونه هایی از این حیوان آبزی را پیدا کرد. آشنایی با ستاره دریایی

ستاره دریایی را بهتر بشناسید

این حیوان دارای آب شش و پولک نیست و به لحاظ زیستی با ماهی ها یکسان نمی باشد حتی در حالت حرکت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. این حیوان با استفاده از پاهای خود شروع به حرکت می کند در حالیکه در ماهی ها این حرکت با استفاده از دم صورت می گیرد.

این حیوان دریایی دارای بیش از ۱۰۰۰ گونه است که در نقاطی از اقیانوس که دارای جزر و مد است زیست می کنند و در مناطق گرمسیر دیده می شوند.

گونه های ستاره دریایی، به لحاظ ساختار اصلی ظاهری دارای ۵ پا هستند و برخی دارای چند بازوی اضافی نیز می باشند جالب است بدانید  که ستاره خورشیدی از گونه های نادر این حیوان است و دارای ۴۰ بازو است.

ترمیم بازوی جدا شده از قابلیت های این حیوان است که در صورتی که آسیبی به آن وارد می شود این قابلیت را دارد که مجدد بازوی خود را بسازد. همچنین در برخی از مواقع دیده شده است که با وجود یک بازو می توانند به ستاره دریایی سالم تبدیل شوند.

تغذیه ستاره زیبای دریایی

نوع محافظت این حیوان با استفاده از زره محافظی که بر روی بدنش قرار دارد بدن او با داشتن خارهای زیاد دارای تیغ هستند که نوعی محافظ به شمار می رود.

  •  آرون گروپس

از نکات جالب دیگری که در این حیوان می توان مشاهده کرد عدم خون سازی بدن است در حقیقت این حیوان خون ندارد بلکه از طریق عروقی که آب را جذب و به سایر نقاط بدن ارسال می کنند زندگی می کند.

تغذیه این حیوان از طریق زیر شکم صورت می گیرد و تغذیه مناسب آن استفاده از صدف ها، ماهی ریز، سرخاب و مار است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *