دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خامه شکلاتی برای تزئین انواع کیک و شیرینی

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه خامه شکلاتی را به شما کدبانوهای عزیز با ساده ترین روش آموزش می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید خامه شکلاتی خوش طعم و خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید.

خامه شکلاتی از انواع خامه های طعم دار برای تزیین کیک و دسرهای مختلف است و شما می توانید از این نوع خامه علاوه بر تزیین دسر و کیک در وعده صبحانه خود استفاده نمایید. در طرز تهیه خامه شکلاتی از خامه صبحانه و شکلات صبحانه و پودر قند و وانیل و شیر استفاده می شود، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به همراهان عزیز آموزش خواهیم داد بنابراین تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای تزیین کیک و دسر علاوه بر خامه شکلاتی از خامه کیک قنادی، شکلات روی کیک، خامه فرم گرفته و … استفاده می شود که هر یک از این خوراکی ها را می توانید به راحتی در منزل تهیه نمایید سپس به کمک آن ها به تزیین انواع کیک و دسر بپردازید.

طرز تهیه خامه شکلاتی

مواد لازم

  • خامه صبحانه : یک پیمانه
  • پودر قند : یک قاشق غذاخوری
  • شکلات صبحانه : دو قاشق غذاخوری
  • وانیل : نوک قاشق چایخوری
  • شیر در صورت تمایل : ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه شکلاتی

برای تهیه خامه شکلاتی ابتدا پودر قند را الک کنید تا گلوله های موجود در آن صاف شود سپس پودر قند و خامه صبحانه را درون ظرفی مناسب بریزید و به کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا خامه کمی فرم بگیرد اگر تمایل دارید خامه شکلاتی رقیق باشد می توانید در این مرحله از دستور تهیه خامه شکلاتی به مخلوط پودر قند و خامه شیر اضافه کنید سپس مایه خامه شکلاتی را هم بزنید.

مخلوط پودر قند و خامه صبحانه
در مرحله بعدی طرز تهیه خامه شکلاتی وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و به کمک همزن مواد را هم بزنید سپس شکلات صبحانه را به مواد بیفزایید و دوباره مواد را هم بزنید.

خامه شکلاتی

مخلوط مواد شکلات خامه ای را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده خامه شکلاتی را از درون یخچال بیرون آورید و از این کرم خامه ای خوشمزه و بی نظیر برای تزیین کردن انواع دسرها و کیک های خانگی استفاده نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کرم شکلاتی

تزیین کیک با خامه شکلاتی

آموزش تهیه خامه شکلاتی به روشی ساده

همانطور که می دانید خامه شکلاتی برای تهیه کیک و شیرینی کاربرد زیادی دارد  که می توانید آن را با روش های مختلفی تهیه کنید، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روش دیگری به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد  تا بتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • حامه : دویست سی سی
  • پودر کاکائو : بیست گرم
  • شکلات تخته ای : ۵ گرم
  • وانیل : به مقدار دلخواه
  • شکر : چهل تا شصت گرم

نحوه تهیه خامه شکلاتی

نحوه تهیه :

در روش تهیه خامه شکلاتی ابتدا شکلات تخته ای را کاملا خرد کرده سپس داخل ظرف شیشه ای ریخته  و به روش بن ماری آن را ذوب نمایید.

حالا قابلمه ای را از آب پر کرده و روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد سپس ظرف شکلات را داخل آن گذاشته تا شکلات ها آب شوند و حالت نرمی به خود بگیرند سپس ظرف را از داخل قابلمه خارج کنید.

در این مرحله در حین اینکه شکلات ها آب می شوند می توانید به آن وانیل هم بیفزایید سپس به آن  خامه و شکر را افزوده و با کمک همزن برقی آن را هم بزنید.

حالا پودر کاکائو را با کمک الک به خامه افزوده و آن را دو مرتبه هم بزنید سپس قابلمه ای را پر از یخ و آب کرده  و ظرف مخلوط را داحل آن گذاشته و با همزن برقی دو بار هم بزنید .

در مرجله پایانی از نحوه تهیه خامه شکلاتی، کمی از آن را چشیده و در صورت نیاز به آن شکر بیفزایید و خامه را آنقدر هم زده تا فرم بگیرد سپس برای تهیه شکلات صبحانه یا کیک خامه شکلاتی از آن استفاده کنید، نوش جان.

آموزش تهیه خامه شکلاتی

در این آموزش با روش درست کردن خامه شکلاتی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این کرم خامه ای خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، جهت آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع شیرینی و کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *