دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای نارنگی و مارمالاد نارنگی در خانه

  • زهرا خانزاده
  • ۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه مربای نارنگی و نحوه پخت مارمالاد نارنگی را برای علاقمندان به تهیه انواع مربا و مارمادلاد به اشتراک خواهیم گذشت، که امیدواریم مورد پسندتان واقع گردد.

نارنگی سرشار از منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین های C ،A ،B1 ،B2 و … می باشد و میوه ترش و شیرین با عطر و طعم عالی می باشد، که برای تهیه مربا و مارمالاد می توان از این میوه استفاده کرد. از این رو می توانید با طرز تهیه مربای نارنگی و دستور تهیه مارمالاد نارنگی آشنا شوید.

درست کردن مربا از مرکبات باعث ایجاد طعم های متفاوت و بسیار خوشمزه ای می شود، در آموزش های گذشته با تهیه مربای پرتغال، مربای پوست پرتقال آشنا شدید در این مطلب شما را با مربای دیگر خانواده پرتقال یعنی نارنگی آشنا می سازیم.

طرز تهیه مربای نارنگی

مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه مربای نارنگی عبارت است از:

  • نارنگی/ یک کیلو
  • شکر/ یک کیلو
  • زعفران دم کشیده/ نصف استکان
  • وانیل/ به مقدار کمی

طرز تهیه مربای نارنگی

ابتدا نارنگی ها را بشویید، بعد از پوست گرفتن، آن ها را به صورت حبه حبه جدا کنید.

یک کیلو شکر را به همراه آب(به میزان کافی) درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، پس از به جوش آمدن آب، نارنگی های حبه حبه شده را به آن اضافه کنید، تا بپزد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مراحل تهیه مربای نارنگی

در ادامه طرز تهیه مربای نارنگی باید  دقیقه ۱۰ بیش از برداشتن قابلمه از روی حرارت، وانیل و زعفران دم کشیده را به آن اضافه کنید.

پس از پختن کامل نارنگی ها و غلظت پیدا کردن، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

حال مربای نارنگی آماده شده است، پس از سرد شدن کامل مربا، آن را درون ظرف شیشه ای در بسته بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

آموزش مربای نارنگی

دستور تهیه مربای نارنگی به روش دوم

در مطلب بالا با روش تهیه مربای نارنگی خوش عطر و خوش طعم آشنا شده اید، اکنون قصد داریم شما را با روش تهیه دیگری از این مربای خانگی آشنا کنیم، بنابراین می توانید در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • نارنگی/ ۲۰ عدد
  • آب/ ۲ لیتر
  • شکر/ ۲ کیلو
  •  نمک/ ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

آموزش تهیه مربای نارنگی

روش تهه مربای نارنگی خوشمزه

در ابتدا نارنگی را پوست بگیرید و از قسمت بالای آن سوارخی ایجاد کرده و با نی، قسمت سفید و سفت آن را بیرون آورید.

در داخل ظرفی بزرگ، آب بریزید و بعد نارنگی ها را داخل آن قرار دهید، اجازه دهید نارنگی ها حدود ۴ تا ۵ روز داخل آب بمانند، هر ۲ یا ۳ ساعت آب آن را عوض کنید تا زردی آب گرفته شود.

سپس در داخل قابلمه ای آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب آن به جوش آید، در این هنگام یک قاشق غذا خوری نمک را به آن افزوده و بعد نارنگی ها را داخل آن بریزید تا به مدت ده دقیقه بجوشد، سپس نارنگی ها را آبکش کرده و آب سرد روی آنها بریزید.

بار دیگر قابلمه را پر آب کرده و بجوشانید و بعد از افزودن یک قاشق نمک، نارنگی ها را اضافه کنید و ۵ دقیقه بگذارید تا بجوشند، سپس مجدداً آبکشی کنید.

در مرحله بعدی طرز تیهه مربای نارنگی ، در داخل قابلمه ای ، دو لیتر آب را با دو لیتر شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید، زمانی که شکر در آب حل شد، آبلیمو را به آن بیفزایید، سپس نارنگی ها را به شهد اضافه کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا با حرارت کم بجوشند، برای اینکه شهد به خورد نارنگی ها برود، آن را زیر و رو کنید، اکنون قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا نارنگی ها به مدت یک شب داخل شهد بمانند.

نحوه تهیه مربای نارنگی

در آخرین مرحله، نارنگی ها را با کفگیر از داخل شهد خارج کرده و این شیره را مجدداً بر روی حرارت قرار دهید، زمانی که شروع به جوشیدن کرد، نارنگی ها را دوباره در داخل آن بریزید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند، بار دیگر آن را یک شب کنار بگذارید، این کار را دو تا سه مرتبه تکرار کنید، تا مربای شما آماده شود.

مارمالاد نارنگی:

مارمالاد نارنگی از جمله مارمالاد های خوش طعم و خوشمزه و لطیف می باشد و انواع شیرینی ها و دسرها و کیک ها را با آن تهیه و یا تزیین کرد و یا به عنوان صبحانه میل نمود. که براتی تهیه مارمالاد نارنگی به این مواد نیاز دارید:

  • نارنگی بدون پوست/ یک کیلو
  • شکر/ یک کیلو
  • پودر ژلاتین/ یک و نیم ورق ژلاتین (یک قاشق چایخوری)

دستور تهیه مارمالاد نارنگی:

پس از شستن و گرفتن پوست نارنگی ها، پوست دوم آن را نیز بگیرید. زیرا برای شفاف شدن نارنگی تنها باید از قسمت فیله نارنگی(قسمت گوشتی نارنگی) استفاده نمایید.

طریقه تهیه مربای نارنگی

سپس فیله ها را داخل یک ظرف لعابی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و ظرف را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید.

در مرحله بعد ظرف را از یخچال خارج کنید و روی شعله گاز با حرارت ملایم بگذارید.

سپس پودر ژلاتین  را درون آب سرد(به میزان ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری) حل کنید.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، محلول پودر ژلاتین و آب را به مواد دیگر اضافه نمایید. بعد از ۵ دقیقه مارمالاد آمده می شود ومی توانید آن را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، مارمالاد نارنگی را داخل شیشه در بسته بریزید و درون یخچال نهگداری نمایید.

تهیه مارمالاد و مربای نارنگی

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان با طرز تهیه مربا و مارمالاد نارنگی، پیشنهاد می کنیم برای برای آشنایی با دستور پخت انواع مربا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *