دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی جاذبه های بی نظیر و مکان های دیدنی مصر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

تمدن مصر از پیشینه و قدمتی ارزشمند و طولانی برخوردار است و در تمام دنیا با اهرام خود شناخته می شود و به همین دلیل مکان های دیدنی مصر برای گردشگران جذاب و تماشایی است.

اولین جاذبه ها و مکان های دیدنی مصر که برای گردشگران این منطقه جالب و جذب کننده است اهرام تاریخی و با قدمت آن است که از آثار باستانی و تاریخی ارزشمند آن به شمار می روند اما در کنار این بناهاهای تاریخی و فرهنگی جاذبه های طبیعی نیز در این کشور قرار دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و لذت یک سفر بی نظیر و خاص را داشته باشید.

        نقاط تفریحی مصر

مکان های دیدنی مصر:

مصر در دوره های مختل دچار تحولات مهمی شده است و تحت تاثیر جنگ های مختلف داخلی و خارجی نیز قرار گرفته است و به دلیل برخی از معضلات انقلاب و جنگ جمعیت گردشگران و مهاجران این کشور رو به کاهش است.

دیدنی های مصر

اسکندریه:

از جاذبه های معروف مصر می توان به اسکندریه اشاره کرد که در کنار سواحل دریای عظیم مدیترانه واقع شده است و از مهم ترین مراکز تجاری در مصر به شمار می رود در اسکندریه کتابخانه ارزشمندی وجود دارد که به جاذبه فرهنگی آن افزوده است.

دیدنی های خاص مصر

واحه سیوا:

این مکان در مرز غربی مصر قرار گرفته است و از جاهای دیدنی مصر است که قدمت آن متعلق به قرن ۱۹ است یک منطقه فرهنگی تاریخی است که با داشتن چشمه آب گرم ، آب شیرین، درختان نخل و معماری بناهای گلی مقصدی خوب برای گردشگران است.

  •  آرون گروپس

مناطق تفریحی مصر

اسوان:

اگر به دنبال مکان های توریستی  مصر با جاذبه طبیعی و چشم انداز رویایی هستید به شما اسوان را پیشنهاد می کنیم که در شما دریاچه ناصر قرار گرفته است و از لحاظ تاریخی نیز ارزشمند است که برای بازدید از معابد ادفو، کوم امبو و قاصر باید از این دریاچه عبور کنید.

مصر و جاذبه های تاریخی

اقصر:

اقصر دارای معابدی زیبا و مجلل است و از قطب های گردشگری در مصر است معبد اقصر و کرنک در این مکان قرار دارد این منطقه برای پادشاهان مصری نیز حائز اهمیت است.

مناطق معروف مصر

غردقه:

این دهکده که به دهکده ماهیگیری شهرت دارد از مکان های دیدنی مصر است و در کنار دریا سرخ قرار دارد و از مهم ترین و جذاب ترین نقاط توریستی مصر است در سواحل شنی این دریا می توانید از امکانات مختلفی استفاده کنید و لذت ببرید. اطراف این دریا بیش از ۱۰۰ هتل به روز و مدرن وجود دارد که پذیرای گردشگران است.

طبعیت زیبای مصر

دهب:

در فاصله ۸۵ کیلومتری از شرم الشیخ منطقه توریستی دهب واقع شده است که از از اطراف به مکان های گردشگری مهمی متصل است. صحرای سینا که در اطراف این دریا قرار جاذبه و چشم اندازی ویژه به مصر بخشیده است.

مناطق توریستی مصر

شرم الشیخ:

این اقامت گاه ساحلی در شبه جزیزه سینا واقع شده است و در تابستان امکانات مختلفی در این مکان برای گردشگران فراهم می شود. این منطقه از نقاط مهم و مکان های تفریحی مصر برای غواصی است و تورهای مسافرتی مهمی در آن وجود دارد.

مصر و جاذبه های آن

گورستان جیزه:

این گورستان در جنوب غربی قاهره قرار گرفته است و اهرام واقع در آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند قرار گرفتن مجسمه ابولهول نیز به زیبایی این منطقه افزوده است. این اهرام ارزشمند در دوره های مختلفی چون خفرع، خوفو و منکورع تشکیل شده اند.

جاذبه ها و مکان های دیدنی مصر

قاهره:

قاهره از شهرهای مهم مصر است و در نزدیکی رودخانه نیل قرار می گیرد این شهر به لحاظ تاریخی دارای اهمیت مهمی است موزه ای که در میدان التحریر قرار دارد از موزه های ارزشمند است که بازدید کنندگان بسیاری دارد.

قاصره شهر مصری

دشهور:

گورستان دشهور از دیگر گورستان های مصر است و در صحرای پهناور باختری واقع شده است اهرامی که در این منطقه قرار دارند بسیار جالب و تماشایی هستند.

مکان های تاریخی مصر

مکان های دیدنی مصر بسیار متنوع هستند و به خوبی می توانید تلفیقی از جاذبه های طبیعی و تاریخی را در این کشور مشاهده کنید همچنین از چشم اندازهای خاص آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *