دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۵ مدل ریش که چهره آقایان را جذاب تر می کند

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳ آبان ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از مدل های مو و ریش به دلیل جذابیت مورد استفاده قرار می گیرند. البته برای این جذابیت باید نکاتی را در نظر بگیرید. آن گاه می توانید بدون زحمت و در عین سادگی جذاب به نظر برسید. 

مدل ریش تاثیر زیادی بر چهره دارد و  از این رو باید هماهنگ با پوشش و تیپ شما انتخاب شود. این مدل ریش می تواند شما را با ابهت، عبوس، جنتلمن و … سازد. ریش از جمله مدهایی است که همواره در گردش است و از مقوله مد آقایان حذف نمی گردد. 

دهه ۷۰ میلادی ریش گذاشتن محبوبیت داشت اما اکنون بیشتر مردها از ریش به عنوان مدل و تیپ استفاده می کنند. طبق نظرسنجی ها نیز مشخص شده که خانم ها از مردان با ریش بیشتر استقبال می کنند. البته یک سوم خانم ها نیز مردان بدون ریش را ترجیح می دهند. از این رو ما در ادامه به ۵ مدل ریش جذاب برای آقایان اشاره خواهیم کرد.

ته ریش

در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی ته ریش گذاشتن مد نبود و اگر کسی ته ریش داشت، بدین معنی بود که به ظاهر خود نرسیده است. تبلیغات شرکت ها نیز مبنی بر اصلاح کامل بود و برای این موضع از اصطلاح «سایه ساعت ۵» استفاده می کردند. این اصطلاح بدین معناست که ته ریشی که بعدازظهرها روی صورت آقایان به وجود می آید، باید دوباره اصلاح گردد.

از نظر بسیاری  از خانم ها ته ریش یکی از ۵ مدل ریش جذاب برای آقایان است، ته ریش برای مردانی که ریش پرپشت ندارند، گزینه خوبی است. این افراد با گذاشتن ته ریش قیافه ای مردانه می یابند. با ته ریش گذاشتن بسیاری از عیب های صورت شما پنهان می گردد. برای بهتر دیده شدن ته ریش، باید آن را مرتب کنید. زمان ۳ تا ۴ روز برای ته ریش گذاشتن مناسب است. در این مدت زبری ریش برطرف می گردد.

5 مدل ریش جذاب برای آقایان

برای تنظیم طول ته ریش، تیغه ریش تراش را بر روی ۳ تا ۴ میلی متر قرار دهید. شما باید هنگام اصلاح، نواحی روی گونه، زیر چانه، ناحیه گلو و سیب آدم را بتراشید تا مرتب و منظم شوید. در ته ریش روش هایی نیز وجود دارد که به صورت فرد حالت خاصی می بخشد. برای اینکه صورت شما از گردی خارج شود، کافی است ریش های ناحیه گونه را به سمت پایین بتراشید. در این صورت چهره شما درازتر می شود. اگر ته ریش را پایین تر از خط فک و آرواره ادامه دهید، ناحیه فک صورت مستحکم تر و مردانه تر می گردد. ته ریش شما باید کمی بعد از ناحیه فک و در قسمت متمایل به گلو ادامه یابد.

زمان رشد ریش دو بار در هفته از لایه بردار  بهره مند شوید. این مراقبت برای کسانی که ریش فرفری دارند، واجب تر می باشد.

  •  آرون گروپس

ریش بزی

یکی ۵ مدل ریش جذاب برای آقایان ریش بزی است که در بین مردان بسیار پرطرفدار است و حجم زیادی نیاز ندارد. روشن فکرها و افرادی با رگه های طغیان و نافرمانی از چنین ریشی استفاده می کنند. هر نوع ریشی که لب بالا و چانه را می پوشاند، به عنوان ریش بزی قلمداد می گردد.

در بعضی از ریش های بزی دور لب و چانه قاب گرفته می شود. برخی نیز بین سبیل و ریش روی چانه فاصله قرار می دهند. این نوع ریش نیز برای آقایانی که دارای ریش کم پشت هستند، گزینه ای مناسب تلقی می شود. برای چهره های زاویه دار و کشیده مناسب بوده و اگر بیش از اندازه بلند شود، صورت را لاغر نشان خواهد داد. با این مدل می توان صورت گرد را درازتر از حد معمول نمود.

5 مدل ریش جذاب برای آقایان

برای گذاشتن ریش بزی باید ابتدا منتظر بمانید تا ریش های شما به حد لازم برسد، آن گاه به کمک یک ریش تراش و با تیغ تریمر تیغه ای (دانه های ریش را مرتب می کند) آرایش لازم را بر روی ریش خود پیاده کنید. از تیغ و ژل برای تمیز کردن اطراف ریش بزی استفاده کنید. برای این مدل می توانید قسمت چانه ریش را نگه دارید و سبیل ها را بتراشید.

ریش بزی را با وسواس و دقت تنظیم کنید. یعنی باید ریش شما خشک باشد تا اندازه درنظر گرفته شما مطلوب باشد و فرم ریش به هم نریزد.

ریش و سبیل پرپشت

در این مدل سبیل کامل و ته ریش در کنار هم وجود دارد. سبیل کامل و ریش ها کم پشت تر می باشند. این مدل برای بیشتر چهره ها عالی است. ضمن اینکه برای مردانی که فاصله بین بینی و لب شان زیاد است، مناسب تر می باشد. برای ترتیب موهای اطراف چانه و گونه از تیغه مناسب ریش تراش استفاده کنید. در طراحی سبیل دقت کنید تا سبیل اطراف لب به سمت پایین ادامه یابد. نوک سبیل خود را با شانه و ژل ثابت و مرتب نگه دارید. مدل ریش و سبیل وقتی زیباست که حجم ریش و سبیل تفاوت زیادی نداشته باشد. اکر برای پیاده کردن این الگو ته ریش شما خیلی کوتاه باشد، در این صورت هنگام رشد، ریش شکل مربعی پیدا می کند. برای حالت دادن به ریش از شانه استفاده کنید. 5 مدل ریش جذاب برای آقایان

ریش کوتاه

این تیپ یک تیپ دوستانه و جوان پسند است. در چهره های گرد با کم کردن طول ریش، چهره را کشیده می سازد. مناسب تیپ رسمی و غیر رسمی است. این ریش کوتاه بهتر است نه خیلی مرتب و نه خیلی ژولیده باشد. برای افراد دارای غبغب گزینه ای مناسب است. کافی است ریش بلند را بگیرند و تا زیر گلو و سیب آدم ادامه دهند. این ریش حالت تمیز و مینمالیسیتی دارد. ریش صورت را تا بعد از خط آرواره ادامه دهید تا غبغب شما دیده نشود.

5 مدل ریش جذاب برای آقایان

برای تنظیم این ریش ابتدا منتظر باشد تا ریش شما به طول یک تا ۲ سانتی متر برسد. تیغه حالت دهنده سبب زاویه دادن به این نوع ریش می شود. ریش خود را با یک روغن مناسب چرب نگه دارید. در این وضعیت ریش نباید در امتداد گوش ادامه یابد. چون با این کار فاصله بین ریش صورت و ناحیه سر کم می شود و از نظر ظاهری خیلی شکیل نیست.

ریش کامل

یکی دیگر از ۵ مدل ریش جذاب برای آقایان  ریش کامل و پرپشت است که مناسب هر فیسی نیست. اگر صورت شما بیضی است، مشکلی با این مدل ریش نخواهید داشت. افرادی که آرواره های زاویه دار و صورت باریک دارند، باید ریش را در طرفین صورت، کمی بلندتر نگه دارند. در این صورت زاویه داری آرواره و کشیدگی صورت متعادل می گردد. اگر می خواهید صورت شما لاغر نشان داده شود، باید ریش قسمت هایی از چانه و صورت را بلندتر از ریش طرفین صورت اصلاح کنید.

5 مدل ریش جذاب برای آقایان

برای کوتاه کردن، ریش هایتان را بخوابانید و از خشکی آن مطمئن شوید، آن گاه اقدام به کوتاه کردن کنید. برای جلوگیری از شوره زدن ریش های بلند، آن ها را با روغن تقویت کنید.

امیدواریم توانسته باشید از ۵ مدل ریش جذاب برای آقایان که گردآوری نموده ایم نهایت لذت را برده باشید و بتوانید مدل ریشی جذاب را برای خودتان انتخاب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *