دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پودر پیاز با کیفیت و عالی در منزل

  • زهرا خانزاده
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در این بخش از مطالب آشپزی آرگا قصد داریم، طرز تهیه پودر پیاز را آموزش دهیم. پودر پیاز از جمله ادویه های عالی می باشد، که به عنوان طعم دهنده در برخی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

پیاز از جمله سبزیجات و یا صیفیجات خوراکی می باشد و دارای سه نوع زرد ، سفید و قرمز است. همچنین مصرف پیاز به علت ارزش غذایی و خواص درمانی اش برای سلامتی انسان مفید می باشد، به همین دلیل در غذاهای بسیار زیادی از پیاز و یا پودر پیاز مورد استفاده می گردد. از این رو در ادامه با روش تهیه پودر پیاز در منزل آشنا خواهید شد. این ادویه معمولا از خشک کردن پیاز سفید و یا زرد تهیه می شود.

طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز

اولین کار برای تهیه پودر پیاز خشک کردن پیاز می باشد که به ۳ روش زیر می توان آن را خشک کرد:

  • پنکه:

پیاز ها را به صورت خلال های بسیار نازک برش بزنید، سپس آن ها را روی یک پارچه تمیز و جدا از هم پهن کنید، البته برای گرفتن رطوبت پیاز ها و جلوگیری از خیس شدن کامل پارچه، تعدادی روزنامه زیر پارچه قرار دهید. پس از انجام این مرحله باد پنکه را به سمت پیاز ها بگیرد و هر چند دقیقه با دست پیاز ها را زیر و رو کنید. همچنین بهتر است پارچه را در جای قرا دهید که نور خورشید نیز به آن بتابد. البته از آن جای که پیاز پس از برش خوردن سریعا در معرض میکروب های محیطی قرار می گیرد و باعث جذب آن ها به خود می گردد، بنابراین استفاده از این روش چندان توصیه نمی گردد.

تهیه پودر پیاز

  • شوفاز یا بخاری:

پس از برش پیاز ها به شکل حلقه های نازک، آن ها را روی یک تکه ورق آلو مینیومی(به اندازه سطح روی شوفاژ یا بخاری) بچینید و بر روی بخاری و یا شوفاژ قرار دهید تا خشک شوند. بهتر است یکی دو بار حلقه های پیاز را برگردانید تا کاملا رطوبت آن گرفته شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نحوه خشک شدن پیاز

  • ماکروفر:

این روش مناسب ترین و سریع ترین روش برای خشک کردن پیاز می باشد. در این روش، پس از برش پیاز به صورت حلقه های نازک، آنها را داخل ماکروفر بچینید و به مدت ۶ دقیقه صبر کنید تا تقریبا پیازها برشته شوند، سپس آن ها را از ماکروفر خارج نماید،در این حالت برخی برش ها ممکن است با وجود از دست دان رطوبت، نرم باشد که در این صورت بهتر است پیاز ها همانند روش قبل بر روی شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک گردند.

طرز تهیه پودر پیاز با کیفیت و عالی در منزل؛ حال که پیاز ها را خشک کردید ، آن ها را با استفاده از دستگاه آسیاب و یا هاون پودر کنید.

  آسیاب کردن پیاز

لازم به ذکر است که پودر به دست آمده را درون ظرف در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری نماید و این ادویه را در طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار دهید. همچنین در تهیه انواع چیپس ها و سس مایونز نیز از این پودر استفاده می کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *