دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برای پیشرفت در زمینه کاری، این کارها را انجام دهید!

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

بعد از پیدا کردن شغل، همواره به فکر کسب موفقیت در زمینه شغلی هستید. در دنیای رقابتی امروز دانستن راه و اصول پیشرفت شغلی اهمیت زیادی دارد. 

عملکرد خوب در زمینه شغلی سبب پایداری موقعیت شما در شغل تان می گردد. برای رسیدن به موفقیت شغلی باید ده توصیه را در کارتان داشته باشید تا به شرایط مطلوب کاری دست یابید.

مبتکر و خلاق باشید

معمولاً در شرکت های امروزی افرادی گزینش می شوند که قادر به ریسک کردن در زمینه کاری هستند. این افراد برای انجام پروژه های جدید از خلاقیت و نوآوری استفاده می کنند. برای مشکلات شرکت راه حل ارائه می دهند و فرصت های بکر در اختیار آن می گذارند.

عملکرد خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید

قبل از ارزیابی سالانه، خودتان از عملکرد خود ارزیابی کنید. اهداف کاری خود را مشخص و عملکرد خود را در رابطه با آن در نظر بگیرید. در پایان هفته فرمی را برای ارزیابی خود پر کنید. با این فرم جایگاه کاری خود را متوجه خواهید شد و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر خواهید داد. البته شما می توانید گزارشی از عملکرد خود در اختیار مدیر شرکت بگذارید تا او نیز در جریان پیشرفت کاری شما باشد.

آماده یادگیری باشید

مهم نیست نمره های دانشگاه یا خود دانشگاه شما در چه سطحی بوده، چون زندگی حرفه ای با دانشگاه تفاوت دارد. ممکن است در طی روز سوال های بسیاری در مورد کار و وظیفه برای شما پیش آید که این موضوع در دراز مدت سبب تسلط و یادگیری شما خواهد شد.

۱۰ توصیه کاربردی برای پیشرفت در کار

نیازها را پیش بینی کنید

برای ارتقای شغلی باید از نیاز مدیر و شرکت آگاه باشید. در این صورت یک گام از مدیر جلوتر هستید و می توانید قبل از اینکه از شما خواسته و تقاضایی داشته باشند، عملکرد مثبت از خود نشان دهید.

به خوبی ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط برای هر کارمند و سازمانی کلید موفقیت است. بهتر است در حین ارائه گزارش به مدیر، اطلاعات دیگری نیز درباره زمان انجام کارها، نحوه انجام وظیفه خود و … در اختیار او بگذارید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

هدف داشته باشید

شما برای گرفتن حقوق یا شاغل بودن صرف در این شرکت استخدام نشده اید، بلکه برای محقق ساختن اهداف شرکت این جا هستید. بنابراین باید همیشه میزان تاثیر پذیری شرکت و اهدافش را از عملکرد خود در نظر بگیرید و در راستای اهداف گام بردارید.

حرف نزنید، عمل کنید

فراموش نکنید ارزش عمل کردن از حرف زدن بیشتر است. به جای حرف زدن های طولانی، عمل خوبی از خود در محیط کار به نمایش بگذارید.

در جلب اعتماد دیگران کوشا باشید

برای موفقیت هنگام پذیرش شغل به جلب اعتماد دیگران نیاز دارید. اینطور در نظر بگیرید که با جلب اعتماد رئیس، نگرانی های او درباره شما کمتر می گردد و می تواند فرصت بیشتری را برای کارهای خودش در نظر بگیرد. به مهلت های تعیین شده برای کار پایبند باشید و به حرف هایتان عمل کنید. تعهدات شرکت و اخلاقی خود را به هیچ عنوان زیر پا نگذارید.

راه حل ارائه کنید

شما باید در این مکان حل کننده مشکلات باشید. مخصوصاً اگر این اختیار در فضای شرکت برای شما وجود دارد. در غیر این صورت می توانید به رئیس خود راه حل پیشنهاد دهید و برای مشکل تلاش کنید.

۱۰ توصیه کاربردی برای پیشرفت در کار

دلسوز و مهربان باشید

از اوضاع کاری و درآمد خود گله مند نباشید و این موضوع را درک کنید که همه در حال حاضر به اندازه شما در شرکت کار می کنند و زحمت می کشند. مهربان باشید و مدیر و همکارانتان را به لبخند گرم و صمیمی مهمان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *