دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معروف ترین مکان های دیدنی مسکو که در سفر به روسیه باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

مسکو از شهرهای بزرگ و دیدنی کشور روسیه است که در قاره اروپا واقع شده است این شهر به دلیل قرار گرفتن در کشور پهناور روسیه بسیار مورد توجه است و مکان های دیدنی مسکو در اقتصاد گردشگری موثر است.

کشور روسیه از کشورهای پهناور جهان است و به دلیل مجاورت با اقیانوس آرام، دریای خزر و دریای سیاه دارای اهمیت بسیاری است و از این طریق با مرزهای مختلفی در ارتباط است. مسکو با قرار گرفتن در مرکز این کشور و پایتخت آن دارای اهمیتی دو چندان شده است و علاوه بر موقعیت جغرافیایی خود مرکزی برای جذب گردشگران در این کشور است مکان های دیدنی مسکو گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است که برای بازدید از جاذبه های باشکوه و طبیعی به این شهر سفر می کنند.

        چشم اندازهای مهم مسکو

مکان های دیدنی مسکو:

مسکو علاوه بر اهمیت گردشگری دارای ارزش سیاسی، اقتصادی، تاریخی و اجتماعی در منطقه است این شهر روسیه علاوه بر جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر دارای مکان های تاریخی ارزشمند نیز می باشد.

مکان های دیدنی مسکو برای گردشگران

کاخ های تماشایی کرملین:

این کاخ ها شامل ۵ مجموعه کاخ و کلیسا می باشند که اطراف این مجموعه با استفاده از معماری برج و دیوار تماشایی پوشیده شده است در این مجموعه ۷۰۰ اتاق قرار دارد و قدمت بنای آن به قرن ۱۹ باز می گردد. برای آشنایی بیشتر با مجموعه کاخ کرملین در اینجا کلیک کنید.

جاذبه های شهر مسکو

متروی عظیم مسکو:

این متروی عظیم و تماشایی از دیگر مکان های گردشگری مسکو به شمار می رود که نوعی گالری نقاشی و هنر است این ایستگاه مترو که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است دارای ایستگاه های مختلف است و هر یک از ایستگاه ها مجسمه ها، موزاییک های شیک، سنگ های مرمری و دیگر نقوش تزیینی تزیین شده اند.

  •  آرون گروپس

متروی شهر مسکو

کیلومتر صفر در مسکو:

صفر کیلومتر نقطه ای در پایتخت هر کشور است که نقطه مرکزی است و فاصله سایر نقاط از طریق آن شناسایی می شود در مسکو این نقطه به شکل دایره ای برنز ساخته شده است و از جمله مکان های دیدنی روسیه به شمار می رود در این شهر مردم با پرتاب سکه و قرار گرفتن آن در مرکز برنز اعتقاد دارند که آرزویشان برآورده می شود.

سفر به شهر مسکو

میدان مانژ:

این میدان بخش مهمی در شهر به شمار می رود و در اطراف آن جاذبه های مهمی قرار گرفته است جاذبه هایی مانند موزه تاریخی، دانشگاه و باغ اسکندر که از مکان های دیدنی مسکو می باشند در این مناطق قرار گرفته است.

دیدنی های معروف مسکو

آسمان نما در مسکو:

این آسمان نمای قدیمی و ارزشمند در جهان در زمینه نجوم عجایب زیادی را نشان می دهد و علاقه مندان می توانند در ساعت هایی خاص از این آسمان نما دیدن کنند.

آسمان نمای مسکو

میدان سرخ:

میدان مرکزی و اصلی شهر مسکو میدان سرخ است این میدان رد شهر مسکو دارای اهیمت است و بیشتر وقایع مهم در این میدان رخ داده است.

جاذبه های تاریخ مسکو

کلیسای سنت باسیل:

این مکان دیدنی در مسکو که به گنبدهای رنگی شهرت دارد و بیشتر ما آن را فقط در تصاویر دیده ایم از جاذبه های مهم و جذب کننده مسکو است که متعلق به قرن ۱۶ است که یک شاهکار هنری در معماری ارتدوکس است.

مناطق گردشگری مسکو

خیابان آربات:

اگر قصد دارید تا زا جاذبه های تاریخی در این شهر دیدن کنید در این خیابان ها قدم بزنید و از آثار هنری ارزشمند و فروشگاه ها دیدن کنید.

دیدنی های خیابان مسکو

مترو مسکو :

از دید خیلی از افراد این مترو به یک گالری هنری بیشتر شباهت دارد تا یک سیستم حمل و نقل. ساخت این متروی زیر زمینی به سال ۱۹۳۰ بر می گردد و در طراحی ایستگاه های آن از نقش های برجسته، حاشیه های زینتی، مجسمه های برنز، سنگ های مرمر، شیشه های رنگی و تعداد زیادی موزاییک استفاده شده است و تمی مشابه مد روم شرقی را دارد.

مکانهای گردشگری مسکو

گالری ترتیاکوف :

این موزه که جزو موزه تاریخ هنر روسیه در شهر مسکو واقع شده است به دلیل جمع آوری کلکسیونی از آثار تاریخی و هنری, طی سالهای متوالی توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف در این موزه، به نام وی نامگذاری شده است، در واقع این گالری در خانه ای که به وسیله خانواده ترتیاکوف  در سال ۱۸۵۱ خریداری شده بود، قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری مسکو

مقبره لنین :

انسانها طی هزاران سال از روش مومیایی کردن برای حفظ مردگان خود استفاده می کردند ولی هیچیک از آنها قابل مقایسه با مومیایی بدن ولادیمیر لنین بنیانگذار انقلابی کمونیستی اتحاد جماهیز شوروی نمی باشد.

این رئیس جمهور روسی در سال ۱۹۲۴ در گذشته و امروزه می توان جسد مومیایی شده وی را با پیراهن سفید و به همراه کت و شلوار مشکی در ویترین شیشه ای که در سالن مخصوصی با در های ورودی و خروجی جداگانه در حاشیه میدان سرخ قرار گرفته است را مشاهده کرد.

در بالای این مقبره سکویی قرار گرفته که در مراسم های رسمی، مقامات بلند پایه روسی می توانستند با ایستادن در آنجا نظاره گر رژه ارتش و مردم باشند. به هنگام بازدید از این مقبره، تمام راه های میدان سرخ بسته می شوند تا مردم بتوانند با ایجاد صف هایی منظم از یک سمت وارد شوند و در طول صف خیلی آرام حرکت کرده، سپس در سکوت کامل، بعد از وارد شدن به سالن مقبره بدون توقف به تماشای جسد لنین پرداخته و از درب دیگر سالن خارج شوند.

مکانهای دیدنی مسکو

جالب است بدانید که مسیر خروج بازدیدکنندگان از این مقبره به گونه ای طراحی شده که از کنار دیوار کرملین عبور می کند و قبر افراد مشهوری همچون برژنف، استالین، دزرژینسکی، جان رید (نویسنده معروف آمریکایی)، یوری گاگاری، ایگور کورچاتف و مارشال ژوکوف عبور می کند.

علاوه بر این جاذبه های در شهر مسکو می توانید از دیگر جاهای دیدنی مسکو با جاذبه های خاص دیدن کنید دانشگاه های پیشرفته، برج مخابرات، آرامگاه لنین، تئاتر بولشوی، آسمان خراش استالین، مجسمه پیتر یکم، آرامگاه سربازان گمنام و مراسم تعویض نگهبان از دیگر جاذبه های مهم و معروف در این شهر به شمار می روند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *