دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان خانگی دل پیچه با چند معجون طلایی و مطمئن

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

دل پیچه ها به دلایل متفاوتی اتفاق می افتند اما در اکثر موارد زودگذر هستند و یا به راحتی درمان می شوند. در این صورت با پیگیری درمان خانگی دل پیچه می توان آن را برطرف نمود.

درمان خانگی دل پیچه در کوتاه ترین زمان ممکن شما را از درد آن راحت می کند. در این موارد داروهای گیاهی درمان موثری برای کنترل دل پیچه می باشند. البته دل پیچه های عادی بیشتر به دلیل غذا خوردن های نادرست و نداشتن وعده های غذایی مرتب رخ می دهند.

آشنایی با روش های درمان خانگی دل پیچه

برای درمان دل پیچه، مایعات بنوشید و بدانید که بخش اعظم دل پیچه های کوتاه مدت با ورود باکتری به بدن شکل می گیرند. بنابراین با خوردن مایعات فراوان می توانید دل پیچه را درمان کنید. چون با این کار باکتری را از بدن دفع می کنید.

چای نعناع استفاده کنید

چای نعناع منجر به از بین رفتن نفخ و بهبود دل پیچه می گردد. نعناع به مثابه یک مسکن برای عضلات ناآرام شکم محسوب می شود. با خوردن دمنوش نعناع، صفرا ترشح می شود. در این صورت هضم غذا بهتر انجام می شود.

درمان خانگی دل پیچه با چای نعناع

پد حرارتی

برای این پوشش حرارتی می توانید از یک بطری آب گرم یا پتوی الکتریکی کمک بگیرید. گرما، اسپاسم در ناحیه شکم را از بین می برد و حالت تهوع شما را بهبود می بخشد. ضمن اینکه شما می توانید مخلوطی از بکینگ پودر را با آب مخلوط و برای درمان خانگی دل پیچه میل کنید.

بکینگ پودر و دل پیچه

بکینگ پودر و درمان دل پیچه

  •  آرون گروپس

سرکه سیب داروی رفع مشکل شما

سرکه سیب به دلیل داشتن پتاسیم، ضد نفخ بوده و در نتیجه گاز معده را به راحتی دفع می کند. اسیدهای چرب موجود در سرکه سیب باعث از بین رفتن چربی و پروتئین و همین عامل سبب هضم بهتر غذا می شود.

درمان خانگی دل درد

مخلوط آبلیمو برای رفع دل پیچه

این محلول یکی از راه های فوری تسکین دل پیچه است. برای تهیه این محلول باید ریشه زنجبیل، شکر، آب و آبلیمو داشته باشید. ابتدا ریشه زنجبیل را در آب خیس کنید. بعد از نرم شدن ریشه ها و تغییر رنگ آب، مخلوط را از صافی رد کنید. آب زنجبیل را کناری بگذارید.

ریشه زنجبیل و درمان دل پیچه

حالا آب را بر روی اجاق گاز بگذارید و کم کم شکر را به آن بیفزایید تا کاملاً حل شود. آن گاه آب زنجبیل کنار گذاشته شده را با محلول آب و شکر مخلوط و در نهایت آب گازدار را به آن نمایید. در ادامه لیمو را در مخلوط این سه محلول بچکانید. این محلول را برای نوشیدن با آب ولرم میکس و نوش جان کنید.

مصرف رازیانه

برای استفاده از رازیانه، آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم بریزید و روی آن سرپوشی بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را از صافی رد کنید و میل نمایید. رازیانه دارای آنتول است و در نتیجه منجر به ترشح گوارشی می گردد. این ترشح گوارشی سبب رفع دل پیچه می شود.

درمان دل پیچه با رازیانه

درمان خانگی دل پیچه

زنجبیل معجون ناراحتی های معده

ریشه های زنجبیل را در لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. بعد از ۱۰ دقیقه مخلوط زنجبیل را از صافی رد و میل نمایید. بسیاری از ناراحتی های معده با ریشه زنجبیل برطرف می شوند. ضمن اینکه راهی مناسب برای درمان حالت تهوع نیز می باشد. شما می توانید این ریشه ها را داخل چای روزانه بریزید و نوش جان کنید.

چای بابونه

بابونه مانند رازیانه دارای خاصیت ضدالتهاب است و درد معده را کم می کند. این خاصیت از انقباض عضلات شکم می کاهد و در نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن سبب درمان  طبیعی دل پیچه می گردد.

نکات مهم برای جلوگیری از دل پیچه

  • به آهستگی غذا بخورید.
  • استرس خود را کم کنید.
  • غذاهای سرخ کرده و تند نخورید.
  • مصرف فست فود را در منوی غذایی خود به حداقل برسانید.
  • از پرخوری در وعده های غذایی بپرهیزید.

امیدواریم مطلب ارائه شده در زمینه درمان دل پیچه مورد توجه شما علاقه مندان قرار گرفته باشد. بهتر است همواره نکات تغذیه ای و خوردن غذا را در نظر داشته باشید تا کمتر به دل پیچه و ناراحتی های معده مبتلا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *