دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک فنجانی خوشمزه + نکات پخت کیک فنجانی

  • ندا خوشرو
  • ۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

کیک فنجانی یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه ایرانی می باشد. طرز تهیه این کیک بسیار راحت است در این مطلب طرز تهیه کیک فنجانی را همراه با نکاتی برای پخت بهتر را مشاهده خواهید کرد.

کیک فنجانی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران بسیار زیادی دارد و دستور پختی مشابه با کیک یزدی دارد ولی برای پخت آن نیاز به فر ندارید بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به طرز تهیه کیک فنجانی در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کیک فنجانی مورد استقبال همه بخصوص کودکان و کسانی که تمایلی به خوردن کیک های خامه ای ندارند قرار می گیرد. کیک فنجانی را می توانید به مناسبت های مختلف مثل روز مادر و یا کیک تولد در روز تولد خودتان و یا اعضای خانواده تان و …نیز تهیه کنید.

کیک فنجانی آماده شده

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی

شیر : ۸ قاشق غذا خوری
تخم مرغ : ۲ عدد
آرد سفید : ۶ قاشق غذا خوری
وانیل : ۱ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق مربا خوری
روغن مایع : ۶ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو : ۲ قاشق غذا خوری

طرزتهیه کیک فنجانی بسیار خوشمزه

در مرحله اول طرز تهیه کیک فنجانی ابتدا آرد را به خوبی الک کنید سپس وانیل و شکر و بکینگ پودر و پودر کاکائو و آرد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک فنجانی بسیار خوشمزه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای قرار داده و به خوبی با کمک همزن دستی یا چنگال هم زنید.

دستور پخت کیک فنجانی

بعد از این که به خوبی تخم مرغ را هم زدید به مخلوط شکر اضافه کنید و دوباره به خوبی هم بزنید تا با آنها مخلوط شود. در مرحله بعد شیر را آرام آرام به مخلوط اضافه کنید و به خوبی آن را هم بزنید بعد از اینکه شیر با مایه کیک به خوبی مخلوط شد روغن را اضافه کنید و هم بزنید.

مخلوط مواد کیک فنجانی با پودر کاکائو

مایه کیک را کنار گذاشته و فنجان های مناسبی را برای قرار دادن مایه کیک در درون آن ها انتخاب کنید و فنجان ها را به خوبی چرب کنید و مایه کیک را به کمک قاشق برداشته و در درون فنجان ها بریزید توجه کنید که نصف فنجان ها را از مایه کیک پر کنید بعد از این که فنجان ها را پر کردید قابلمه ای مناسب برداشته و به اندازه نصف ارتفاع فنجان ها در آن آب بریزید و فنجان ها را درون قابلمه قرار دهید بعد از اینکه آب قابلمه به دمای جوش رسید زیر قابلمه را بسیار کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه کیک فنجانی بپزد. بعد از مدت زمان ذکر شده در طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه را به همراه دم کنی بر روی قابلمه قرار دهید و بگذارید که به مدت ۱۵ دقیقه دیگر کیک فنجانی به خوبی پخته شود بعد از ده دقیقه زیر شعله گاز را خاموش کنید ولی در قابلمه را به هیچ وجه برندارید و بگذارید تا کیک ها درون قابلمه بمانند.

کیک فنجانی بسیار خوشمزه

سپس آن ها را از درون قابلمه خارج کنید و با استفاده از چاقو می توانید آن ها را از درون فنجان خارج کنید.

کیک فنجانی

بعد از اینکه کیک های فنجانی به خوبی پخته شدند آن ها را می توانید با پودر پسته و کنجد و …تزیین کنید.

نکاتی برای طبخ بهتر کیک فنجانی

  1. فنجان هایی را که برای کیک فنجانی انتخاب می کنید بهتر است چینی باشند فنجان شیشه ای برای پخت کیک فنجانی مناسب نیست.
  2. در دستور پخت کیک فنجانی می توانید از پودر کاکائو استفاده نکنید.
  3. برای اینکه کیک درون فنجان ها نچسبد حتما درون فنجان ها را به خوبی چرب کنید.
  4. اگر می خواهید که در درون کیک فنجانی از خامه هم استفاده کنید ابتدا مقداری از مایه کیک را در درون فنجان ها بریزید و سپس خامه کیک را در روی مایه کیک ریخته و دوباره روی سطح خامه را با مواد کیک فنجانی بپوشانید.
  5. حتما در پایان ساخت کیک فنجانی که زیر گاز را خاموش کرده اید به مدت ۱۰ دقیقه در قابلمه را همراه با دم کنی بگذارید این کار باعث می شود تا پف کیک ها نخوابد.

روش تهیه کیک فنجانی

آموزش تهیه کیک فنجانی در ماکروفر

کیک فنجانی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را در ماکروفر آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید چند عدد کیک فنجانی بسیار خوشمزه تهیه کنید.

مواد لازم ( برای ۱۸ کیک فنجانی ) :

  • آرد : صد و پنجاه گرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • روغن مایع : ده قاشق غذا خوری
  • شیر : شصت میلی لیتر
  • آرد ذرت : یک قاشق غذا خوری
  • پودر شکر : پنجاه گرم
  • بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری
  • وانیل : نوک قاشق چای خوری

دستور تهیه کیک فنجانی

نحوه ساخت :

در روش تهیه کیک فنجانی ابتدا تمام مواد لازم را اجازه دهید به دمای محیط برسند سپس آرد را سه مرتبه الک کرده و تخم مرغ و پودر شکر را با کمک همزن هم بزنید تا حالت کشدار به خود بگیرد.

حالا روغن مایع و شیر را به ترتیب به آن بیفزایید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس بکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و در سه مرحله به مواد اضافه کرده تا مایع کاملا یک دستی حاصل شود.

در مرحله بعدی مایع کیک را می توانید داخل فنجان های کوچک چای خوری یا قالب کیک یزدی بریزید بنابراین کف قالب مورد نظر تان را چرب کرده یا کپسول کاغذی بگذارید و از مایع کیک داخل آن بریزید به گونه ای نصف قالب پر شود.

در مرحله پایانی اجازه دهید مواد به مدت ۱ تا ۵/۱ دقیقه داخل مایکرویو بر روی درجه تند یا متوسط پخته شود سپس کیک ها را از داخل آن خارج کرده و بعد از سرد نوش جان کنید.

روش ساخت کیک فنجانی

کیک فنجانی بسیار خوش مزه و خوش طعم است و طرز تهیه آن بسیار آسان است و شما می توانید آن را در منزل به راحتی بپزید و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم برای دیدن آموزش پخت انواع کیک می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *