دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه و ایده آل در منزل

  • زهرا خانزاده
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۲

در این مطلب برای علاقمندان به پخت انواع کیک و شیرینی در منزل، طرز تهیه شیرینی بهشتی را ارائه می نماییم، که پخت آن آسان و لذت بخش می باشد. و می تواند گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها و یا میان وعده ای محبوب برای اعضای خانواده باشد.

یکی از انواع شیرینی ها که در ایام عید نوروز در سبد خرید مردم قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد، شیرینی بهشتی می باشد که با طرز تهیه این شیرینی خوشمزه و ایده آل و تهیه آن در منزل علاوه بر این که از تازه بودن و سالم بودن آن مطمئن خواهید بود. در ضمن هزینه بسیار کمتری را برای تهیه این شیرینی بخصوص در ایام عید، پرداخت خواهید کرد.

پخت شیرینی بهشتی

شیرینی بهشتی همچون شیرینی مربایی، شیرینی نخودچی و شیرینی آلمانی علاوه بر پذیرایی در دوران عید نوروز برای میان وعده و نیز پذیرایی در سایر ایام سال نیز گزینه بسیار مناسبی است، مخصوصا دستور پخت ساده این شیرینی خوشمزه که باعث محبوبیت آن برای خانم های خانه دار نیز شده است.

مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی بهشتی عبارت است از:

  • آرد سفید؛ ۲۰۰ گرم
  • پودر قند؛ ۱۰۰ گرم
  • روغن جامد؛ ۱۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده؛ ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر کاکائو؛ ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل؛ ۱/۴ قاشق جایخوری
  • روغن مایع؛ ۲۵ گرم
  • پودر پسته؛ مقداری برای تزیین

مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی بهشتی خانگی

ابتدا درون ظرفی مناسب پودر قند را به روغن جامد اضافه کنید و با همزن برقی مواد را خوب مخلوط کنید، تا جایی که مواد به شکل یکنواخت در آید و رنگ آن سفید شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه شیرینی بهشتی در منزل

سپس وانیل را به آن بیافزاید و دوباره مواد را به هم بزنید.

بعد آراد را به مواد اضافه کنید، البته توجه داشته باشید، که افزودن آرد باید مرحله به مرحله باشد و بهتر است با همزن دستی آرد را به آرامی با مواد مخلوط کنید.

دستور تهیه شیرینی بهشتی برای عید

در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی بهشتی روغن مایع را به آن اضافه نمایید و مقداری مواد را ورز دهید. این کار باعث منسجم تر شدن خمیر و همچنین نرم شدن آن می گردد.

بعد خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت از خمیر، زعفران اضافه کنید و به قسمت دیگر پودر کاکائو بیافزایید.

خمیر آماده شده را می توانید درون قالب های شکوفه و یا داخل قیف بریزید. همچنین می توانید خمیر را به اندازه های کوچک و مساوی تقسیم کنید و  آن ها را به شکل گرد در بیاورید و روی هر کدام از آن ها طرح بزنید.

دستور پخت شیرینی

مراحل تهیه شیرینی بهشتی

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی بهشتی آن ها را درون سینی فر بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فری که از قبل گرم کرده اید، قرار دهید تا خوب پخته شوند، دمای فر باید ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد. پس از خارج کردن آن از درون فر، بر روی هر شیرینی مقداری پودر پسته بریزید. حال شیرینی بهشتی آماده شده است، البته باید بعد از سرد شدن کامل آن، شیرینی ها را از سینی فر به ظرف دیگری منتقل نمایید.

تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه با طعم ایده آل

دستور تهیه شیرینی بهشتی به روش دیگر

همانطور که گفتیم؛ شیرینی بهشتی یا کرکی از جمله شیرینی های خوشمزه است که در ایام نوروز تهیه می شود و از آنجا که بسیاری از خانوم های خوش سلیقه دوست دارند، شیرینی اعیاد مختلف را در منزل و به شکل خانگی تهیه کنند، بنابراین امیدواریم دستور تهیه این نوع شیرینی که در این مطلب در دو روش به اشتراک گذاشته ایم مورد توجهتان قرار گیرند و بتوانید شیرینی های عالی و باب طبع خود در منزل بپزید و لذت ببرید. برای یادگیری دستور تهیه دیگری از شیرینی بهشتی قیفی می توانید در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • آرد/ ۲۰۰ گرم
  • پودر شکر/ ۲۰۰ گرم
  • پودر هل/ یک قاشق مربا خوری
  • روغن صاف قنادی/ ۲۰۰ گرم

دستور تهیه شیرینی بهشتی

روش پختن شیرینی بهشتی قیفی

در ابتدا روغن صاف قنادی و نیز پودر شکر را در داخل کاسه ای با هم مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آید.

در مرحله بعدی، هل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید، سپس آرد الک کرده را در چندین  مرحله به مواد بیفزایید و هم بزنید تا به حالت خمیر درآید.

اکنون خمیر را داخل قیف بریزید و سپس خمیر شیرینی ها را در  داخل سینی فر که کف آن را چرب کرده و یا با کاغذ روغنی پوشانده اید، با فاصله مناسب بچینید. در صورت تمایل می توانید بر روی شیرینی ها نیز دانه خرفه یا کنجد بپاشید.

و در آخر سینی را در داخل فر که از قبل بر روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن و گرم کرده اید، قرار دهید، اجازه دهید شیرینی ها حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند، اکنون شیرینی قیفی شما آماده شده است.

روش تهیه شیرینی بهشتی

نکته : در صورتی که طعم هل را دوست ندارید، می توانید زنجبیل یا پودر دارچین را جایگزین آن کنید. همچنین برای داشتن شیرینی بهشتی رنگی، می توانید خمیر را به تعداد رنگ های دلخواه تقسیم کرده و به هر خمیر چند قطره رنگ خوراکی بیفزایید.

امیدواریم از آموزش طرز تهیه شیرینی بهشتی در این بخش راضی بوده باشید و از پخت این شیرینی خوشمزه در منزل لذت ببرید. همچنین در صورت تمایل برای یادگیری انواع شیرینی خوشمزه می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *